AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #1 Del Skrevet 23. januar 2019 Kan jeg kjøpe lysestaker fra en gullsmed, kan jeg kjøpe teppe av god kvalitet, kan jeg kjøpe et smykkeskrin beregnet til voksne? Hvorfor ikke? Jeg synes det er helt innenfor, men vet ikke hvordan foreldene vil reagere. Anonymkode: e82b6...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Live88 Skrevet 23. januar 2019 #2 Del Skrevet 23. januar 2019 Jeg kjøpte smykkeskrin til niesene mine når de ble døpt! Det er fine og skikkelige smykkeskrin med plass til både det ene og det andre, det ene var blått og hvitstripete, det andre var svart og hvit tror jeg. I dag er de 12 og 8 og smykkeskrinene er fremdeles i bruk😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 23. januar 2019 #3 Del Skrevet 23. januar 2019 Selvsagt kan du gjøre det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #4 Del Skrevet 23. januar 2019 Lysestake fra gullsmed er ikke noe jeg som voksen ønsker meg, så kanskje for spesielt interesserte. Gulvteppe eller pledd du mener? Gulvteppe ville jeg ikke valgt, det må stå i stil med resten av huset, mens pledd er jeg for. Ville allikevel valgt et barnepledd slik at det kan brukes i barneårene. Usikker på smykkeskrin for voksne. Har ikke selv det, bruker lite smykker så behovet er ikke der. Jeg tenker at dåpsgave er hyggelig å kunne ha en stund, men samtidig litt kjedelig hvis det ikke kan brukes før om 20 år. Anonymkode: eede9...dd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #5 Del Skrevet 23. januar 2019 Teppe og lysestake er merkelig. Særlig teppe, det er jo veldig sært. Barnet vil jo ikke ha noe glede av et voksenteppe, og sjansen for at det er umoderne/ikke passer inn/dritt å lagre etc. er jo veldig stor. Hvis vi hadde fått det til babyen vår nå, hadde det blitt liggende i en muggen kjeller, siden vi har innredet barnerommet og ikke har plass til noe teppe noe sted. Lysestakene vil jo også se veldig nakne ut uten lys i, og jeg synes ikke barn skal ha lys på rommet sitt. Ergo, ned i kjelleren med de også. Smykkeskrin er fint, så lenge det ikke er veldig voksent. Sånne "sexy" smykkeskrin i sort fake slangeskinn med gulldetaljer passer jo ikke til barn. Ting jeg ville satt pris på som dåpsgave, er smykker man kan bruke både som barn og voksen. Til gutter er jo mansjettknapper og slikt fint, og kan brukes når de vokser litt til. Anonymkode: 3ed5b...9f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #6 Del Skrevet 23. januar 2019 Meg over her, med teppe tenker jeg på gulvteppe, om det var det TS mente. Anonymkode: 3ed5b...9f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #7 Del Skrevet 23. januar 2019 Ja, synes fint gaven kan passe også for voksenlivet. Til jenta jeg er fadder til kjøpte jeg et klassisk diamantsmykke fra voksenkolleksjonen, og la ved et kjede i barnestørrelse i tillegg Anonymkode: a8eb6...660 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #8 Del Skrevet 23. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Meg over her, med teppe tenker jeg på gulvteppe, om det var det TS mente. Anonymkode: 3ed5b...9f7 Jeg leste innlegget ditt og tenkte "jøss, så mye styr over et pledd, det er jo en vanlig dåpsgave" 😂 Anonymkode: a4ac4...cf6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ymra Skrevet 24. januar 2019 #9 Del Skrevet 24. januar 2019 Ja absolutt! Jeg mener en lysestake i sølv er en klassisk og flott dåpsgave, og utrolig mye bedre enn det sølvet som bare er beregnet på å være dåpsgave - kopper, asjetter til å henge på veggen med gravering osv. Jeg er ganske misunnelig på søsteren min som fikk nettopp en enkel og flott lysestake i sølv til dåpen, mens jeg fikk en sølekopp med kanin på... Den har jeg ikke bruk for nå. Smykkeskrin som også passer til voksne er også en kjempefin dåpsgave! Mange store, enkle og klassiske smykkeskrin passer like godt til barn som til voksne. Synes dette er en helt super gave! Ullpledd er også bra! Vet for eksempel Røros har pledd i en mellomstørrelse, som er mindre enn de største "voksenpleddene", men større enn typiske barnepledd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 24. januar 2019 #10 Del Skrevet 24. januar 2019 Syns det er en fin ide å gi noe barnet også kan ha glede av som voksen. Men synes ikke alt passer like godt. Et pledd er vel en fin gave, og et nøytralt fint ullpledd kan jo brukes både av barn og voksne. Om ts mente gulvteppe, så er jeg mer usikker. Stor sjanse for at det blir umoderne, eller ikke er i dåpsbarnets smak når hen vokser opp. Det tar også stor plass å lagre. Lysestaker i sølv er jo også er "sjansespill". Man vet jo ikke hva som blir moderne/hvilken smak dåpsbarnet får som voksen. Smykkeskrin for voksne, av typen stort og nøytralt synes jeg er en fin gave. Det kan brukes både av voksne og barn. Eller smykke med et anheng av en type som kan brukes av både barn og voksne, og som ikke går av moten. F.eks. klassisk diamantanheng, gullhjerte eller gullkors (de fleste kan bruke kors, selv om de ikke er personlig kristne). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 24. januar 2019 #11 Del Skrevet 24. januar 2019 Har vært i barnedåp hvor noe av gavene var kunst og lagringsvin (drikkes om 18 år). Foreldrene var nok mere begeistret enn barnet, forståelig nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oslogs Skrevet 24. januar 2019 #12 Del Skrevet 24. januar 2019 Jeg kjøpte verktøykasse (røff, men fin i tre) med navnet til fadderbarnet til dåpsgave. Nå er gutten 4 år, og hver bursdag får han (voksen)verktøy av oss, som går i kassen. Foreldrene velger når de ønsker å "gi" verktøykassen til barnet, men tror de ønsker å vente til ca konfirmasjonen til tilgangen blir åpnet helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå