Gå til innhold

Ett stort bad, eller adskilt bad og WC?

Ett stort bad, eller adskilt bad og WC?  

48 stemmer

1. 1. Ett stort bad, eller adskilt bad og WC?

• Ett stort bad
      32
    • Adskilt bad og WC
      16

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal pusse opp badet og lurer på om vi skal ha ett stort bad eller ha adskilt bad og WC?

Vi har ikke toalett eller bad i hovedetasjen. I kjelleren har vi do+vask. Muligens mulig å utvide med dusjkabinett.   I andre etasje er det tre soverom og adskilt bad med vask, dusj og badekar i ett rom og do+vask i tilstøtende rom.

Vi ønsker å pusse opp badet i andre etasje og lurer på om vi skal slå sammen det adskilte badet og WCen.

Fordelen med å beholde det adskilt slik det er: tre soverom = stor sannsynlighet for at noen må på do samtidig som noen dusjer. Man slipper å vente på tur eller gå ned to etasjer til i kjelleren.

Fordelen med ett stort bad: romfølelse. Bedre utnyttelse av plassen. Vi er en familie så det er kanskje ikke så krise å dusje og gå på do samtidig ved nødstilfeller?

Hva tenker dere?

Anonymkode: 83edd...011

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid minst ett atskilt toalett.

• Liker 3
Skrevet

Vokst opp med atskilt do og bad. Pyton når en skulle i dusjen og så måtte en på do. Nå har jeg stort bad med dusj, badekar og do. Har et bad til med do, så der kan en gå dersom det er opptatt. Vi er fem i familien, og jeg låser ikke døren til badet. Ligger jeg i badekaret, så kommer mann eller barn inn og går på do. 

Anonymkode: 3bee0...44c

• Liker 1
Skrevet

Siden dere har to seperate wc i huset utenom dette badet ville jeg gått for ett stort bad med alt.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Mariell77 skrev:

Siden dere har to seperate wc i huset utenom dette badet ville jeg gått for ett stort bad med alt.

Enig! 

Men det er vesentlig at det fins eit alternativ i tilfelle krise;)

Skrevet
2 timer siden, Mariell77 skrev:

2 timer siden, Fjaselina skrev:

Enig! 

Men det er vesentlig at det fins eit alternativ i tilfelle krise;)

Selv om det betyr at man må gå to etasjer ned i verste fall?

Skrevet

Uten tvil ett stort! Med mindre du får plass til å sette inn et toalett på badet slik at det blir to toaletter?

Hvis det ikke er toalett i samme rom som dusjen kan jeg nesten garantere at noen kommer til å tisse i dusjen...æsj!!  

Anonymkode: 653f3...624

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om det betyr at man må gå to etasjer ned i verste fall?

Om man ikke klarer å gå to etasjer er man ikke nødt nok på do. Evt klarer man å holde seg til den på badet er ferdig. Uansett er det vel ingen krise å enten gå på do selv om det er andre på badet, eller be pent om 2 minutter.

Anonymkode: b4063...0b5

• Liker 3
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uten tvil ett stort! Med mindre du får plass til å sette inn et toalett på badet slik at det blir to toaletter?

Hvis det ikke er toalett i samme rom som dusjen kan jeg nesten garantere at noen kommer til å tisse i dusjen...æsj!!  

Anonymkode: 653f3...624

Tisse i dusjen er jo ikke noe farlig. Alt går i samme sluket uansett. Tiss er ikke farlig. Før smakte man på tiss for å sjekke om folk var syke. 

Anonymkode: b4063...0b5

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville beholdt eget rom med toalett og vask, og byttet ut dusj og badekar med kombinert badekar/dusj og satt inn toalett på badet i tillegg. 

8EEE2820-002B-45CF-A56B-489C3A1A0F8F.png

Anonymkode: 41353...ee6

Skrevet

Vi har heldigvis to bad men hadde vi bare hatt ett hadde det vært mye mer praktisk å ha det adskilt.  Da kan jo andre gå på de mens den ene dusjer/steller seg. 

Skrevet

Vi hadde adskilt bad og toalett da barna vokste opp, og det er jeg glad for.  Vet jeg ville blitt opptatt av å holde det rent å ryddig til enhver tid, i tilfelle noen stakk innom. 

Da var det greit å bare ha et lite toalett å tenke på, og å kunne lukke døren til et (ofte) kaotisk badeværelset.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...