AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #1 Skrevet 23. januar 2019 Kjøre bil, bli med på besøk og helgeturer? Treffe artsfrender? Anonymkode: da32b...73d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #2 Skrevet 23. januar 2019 Vår pus er med på mye rart. Hu er trent opp til å gå i bånd hu kan være med bort til folk uten frykt, hun er bare nyskjerrig og syns det er kjempegøy å undersøke mye ting (alltid vært sånn). Gikk rett inn til svigers (nabo) her om dagen når vi var ute på luftetur (hu går ikke ut alene enda) enda hu aldri hadde vært der før. andre katter/dyr har vi ikke forsøkt, men vi kommer ikke til å ta henne med til andre folk som har katter, da vil det bli som å invadere territoriet deres og kan gå skikkelig galt. Dyrlegen er bare spennende, hender seg vi drar dit bare for å trene på situasjonen. 7 timer i bil er ikke noe problem, vi dro til moren min og var der i 4 dager i jula, null problem. Hun er trygg på buret sitt og sover i det her hjemme. Man får igjen for å trene dem og ikke bare la dem gå hjemme. Katter er veldig nysgjerrige, men når de aldri får bli med på ting så blir de vandt til at de bare skal være hjemme og Da blir alt utenfor skummelt. Anonymkode: 7ec75...061 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #3 Skrevet 23. januar 2019 Har venner med katter som er vant med å få besøk av andre, de passer andres katter uten at det blir bråk med verken gjest eller de som bor der fast-uansett har de et stort hus og det er lett å bare stenge av en etasje mens vi er der. Mine er av en svært sosial rase og oppdretter sier de er det nærmeste man kommer en hund. Men det hører jeg om flere raser da. Tenker jeg begynner med tilvenning av sele og bur, og så besøke folk som ikke bor så langt unna først, så ser jeg hvordan det går, om de synes det er spennende eller forferdelig Anonymkode: da32b...73d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #4 Skrevet 23. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har venner med katter som er vant med å få besøk av andre, de passer andres katter uten at det blir bråk med verken gjest eller de som bor der fast-uansett har de et stort hus og det er lett å bare stenge av en etasje mens vi er der. Mine er av en svært sosial rase og oppdretter sier de er det nærmeste man kommer en hund. Men det hører jeg om flere raser da. Tenker jeg begynner med tilvenning av sele og bur, og så besøke folk som ikke bor så langt unna først, så ser jeg hvordan det går, om de synes det er spennende eller forferdelig Anonymkode: da32b...73d Det blir hva man gjør det til ☺️ Jeg har hatt katter før den vi har nå, å det har alltid vært en selvfølge å venne dem til alt mulig. Siste jeg ønsker er en katt som får panikkanfall hos dyrlege eller bare de blir satt i bilen i buret. Ikke bare er det morsomt for katten å oppleve nye ting (når den er trygg) men det letter arbeidet noe veldig når man feks skal til dyrlegen. Å det er lurt å ta den med til dyrlegen når den er vendt til sele slik at du kan la den snuse rundt, leke litt, få godbiter etc. Da er plutselig dyrlegen et kult sted, trenger ikke noen timeavtale for det Anonymkode: 7ec75...061
Diamant20 Skrevet 24. januar 2019 #5 Skrevet 24. januar 2019 Pusene her er med så mye som mulig blant annet båtturer om sommeren. De har blitt vant til alt som kattunger og vi slippet å finne kattepass når vi skal til steder kattene kan være med.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #6 Skrevet 24. januar 2019 Pusen her er med overalt og er dermed veldig lite redd. Er vi på besøk i hjembyen takler hun 3-4 forskjellige besøk på ei uke og koser seg masse. Vi har vendt henne til bilen ved å ha henne med til butikken og andre småturer, hun går også i bånd i parken sammen med hunden. Andre dyr er hun ikke så glad i, men alle mennesker er helt greit. Anonymkode: 396ba...1aa
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #7 Skrevet 24. januar 2019 Mine er med på bilturer, besøker andre katter, går tur både med og uten bånd. De går ikke i bånd om de er med en tur i skogen hjemme, men på plasser de ikke er kjent så går de i bånd. Anonymkode: 10254...bee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå