AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #1 Skrevet 23. januar 2019 Hei, holder på å skal leie en ny leilighet og fikk beskjed om at vi skulle bruke DNB-depositumkonto. Gikk inn for å betale nå og viste seg at jeg måtte bli kunde i DNB selv for at dette var mulig. Jeg har allerede en bank jeg er fornøyd med og ønsker egentlig ikke å styre med en ny bank og kontoer. Er det slik at man kan bli kunde uten å opprette kontoer og måtte styre med å flytte over faktureringer osv? Eller bytter man ut banken med engang man blir kunde liksom? I så fall må det vel være en annen løsning, utleier kan vel ikke forvente at jeg skal bytte bank for leiligheten? Sorry for dumt spørsmål Anonymkode: 985ff...302
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #2 Skrevet 23. januar 2019 Jeg måtte opprette depositumskonto i en annen bank. Ingen problemer med det. Bruker fremdeles min «gamle» bank som jeg alltid har gjort. Hører ingenting fra den «nye» annet enn reklame og litt informasjon. Anonymkode: 77da6...44f 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #3 Skrevet 23. januar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg måtte opprette depositumskonto i en annen bank. Ingen problemer med det. Bruker fremdeles min «gamle» bank som jeg alltid har gjort. Hører ingenting fra den «nye» annet enn reklame og litt informasjon. Anonymkode: 77da6...44f Så virker som jeg nå må opprette ny bank, overfører penger til brukskontoen på den nye banken, og så overføre depositumet fra den nye banken til depositumkontoen, litt pes Anonymkode: 985ff...302
noragrets Skrevet 23. januar 2019 #4 Skrevet 23. januar 2019 Du må bli kunde i DNB fordi depostumskontoen skal stå i ditt navn, og de må ha navnet ditt i sitt kunderegister for at det skal gå. Du trenger ikke å opprette noen nye kontoer eller flytte over noen penger (utenom depositumspengene så klart). Du kan være kunde hos så mange banker du vil. DNB vil ikke automatisk erstatte din nåværende bank, og du er fri til å fortsette å bruke din gamle bank som vanlig. 5
Minya Skrevet 23. januar 2019 #5 Skrevet 23. januar 2019 21 minutter siden, AnonymBruker said: Så virker som jeg nå må opprette ny bank, overfører penger til brukskontoen på den nye banken, og så overføre depositumet fra den nye banken til depositumkontoen, litt pes Anonymkode: 985ff...302 Det er ikke sånn det funker. Du må opprette et kundeforhold til DNB for å få tilgang til nettbanken der, og så overfører du fra din egen brukskonto til depositumskontoen. Det er utleier som skal opprette depositumskontoen, du skal bare overføre penger til den, og får evt renter når den avsluttes ved avsluttet leieforhold. 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #6 Skrevet 24. januar 2019 13 hours ago, AnonymBruker said: Så virker som jeg nå må opprette ny bank, overfører penger til brukskontoen på den nye banken, og så overføre depositumet fra den nye banken til depositumkontoen, litt pes Anonymkode: 985ff...302 Det gikk kjapt via nett. Var samtidig i kontakt med huseier over SMS da hun var bortreist. Ellers kan man jo sette seg sammen og gjøre det. Når det var ordnet så sendte jeg bare pengene fra min konto rett til depositumskontoen i DnB. Det funket det. Tok ikke lang tid. Anonymkode: 77da6...44f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå