Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt lenge pga depresjon. Jeg har fått diagnosen asperger og adhd. Nå har jeg fått jobb og skal starte i morgen. Jeg er bare så helvetes redd jeg ikke skal høre klokka. Jeg har slitt med dette siden jeg var et barn. Det irriterer meg grenseløst. Jeg er stein om morgenen, uavhengig av leggetid. Jeg er våken om kvelden, uavhengig av leggetid. Sluk har det vært i 19 år nå... Jeg har aldri forsovet meg på jobb før. Men kom ikke til tiden mer enn den første uka på ungdomsskolen og vgs. Jeg har døgnet en del når jeg har gått fra senvakt til tidligvakt. Jeg er bare livredd for at jeg ikke skal høre klokka. 

Anonymkode: 1380a...753

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skrur telefonen opp på maks volum, og så legger du den på en stol et par meter unna sengen. Så langt unna at du ikke rekker den med armen, men må fysisk reise deg og gå bort for å slå den av.

Har du andre alternativer som back up? Noen som kan ringe deg? En god gammeldags klokkeradio med alarm som du kan slå på i tillegg, til å ringe 5 minutter etter mobilen?

• Liker 4
Skrevet

Det kommer til å gå helt fint. Still klokken litt tidligere, evt. spør om noen kan vekke deg. OM du forsover deg skal det likevel gå bra. Det er sånt som skjer. 

Anonymkode: ada03...3a9

• Liker 1
Skrevet

Uff, jeg har det slik selv. Er rett og slett ikke tilregnelig om morgenen. 

Anonymkode: 5cd8a...2bb

Skrevet

Når jeg er redd for å ikke våkne, så spør jeg alltid en av foreldrene mine om de kan ringe og sjekke at jeg er våken. Har du noen som kan gjøre det for deg?

Jeg legger alltid mobilen et stykke unna senga, slik at jeg må stå opp for å skru av alarmen. Og jeg setter alltid på flere alarmer på rad, minimum tre. Et annet tips er å ha forskjellig ringelyd på alarmene, eller bytte lyd relativt ofte. Hvis du hele tiden har den samme alarmlyden, blir du fort vant til den, og det er letter å sove gjennom den.

• Liker 1
Skrevet

Ha flere alarmer på på ulike tidspunkt. Man sover tyngre og lettere i intervaller når man sover, så om klokka ringer når man sover tungt, så har man vanskeligere for å våkne enn når man sover lett. Så om du har to klokker på med ca. 15 minutters mellomrom, så er sjansen større for at du skal bli vekt når du sover lettere. Lykke til!

Anonymkode: b89cc...bc8

Skrevet

Sliter med det samme. Kan sove i gjennom hvilke som helst lyder når jeg er veldig tappet som følger av dårlig psykisk helse og har 20 alarmer på hver morgen + en samboer som pleier å ringe med når han er på jobb (han starter veldig tidlig). Hjelper overhodet ikke å legge seg tidlig for kan sove i mange timer mer enn det en person burde klare. Har vurdert å skaffe meg en dagslysklokke, men vet ikke om disse vil hjelpe eller ikke

• Liker 1
Skrevet (endret)

Først av alt, alle kan forsove seg, sån er livet. Så prøv å slappe litt av. Det er ikke kjekt, men det kan skje. Ha på klokka, ha på gjerne en ekstra og to alarmer. 

Men om dette er et vedvarende problem, har du vurdert å invistere i slik klokke som ikke bare ringer ørene av deg men og rister sengen? Såklart kan man og klare å sove gjennom det 😅 (har studert sammen med noen som var tunghørt), men da har man nå gitt alt 👍🏻

Endret av Ariana807
Skrevet
4 minutter siden, Pepsimarx skrev:

Sliter med det samme. Kan sove i gjennom hvilke som helst lyder når jeg er veldig tappet som følger av dårlig psykisk helse og har 20 alarmer på hver morgen + en samboer som pleier å ringe med når han er på jobb (han starter veldig tidlig). Hjelper overhodet ikke å legge seg tidlig for kan sove i mange timer mer enn det en person burde klare. Har vurdert å skaffe meg en dagslysklokke, men vet ikke om disse vil hjelpe eller ikke

Jeg skaffet meg sånn vekkerklokke med wake up light. Det hjalp ikke første uken, men etter to-tre måneder skjønte jeg plutselig at jeg ikke hadde forsovet meg på evigheter!

Den bruker 30 minutter på å gjøre rommet helt lyst, og så har jeg vekslet mellom radio og mer behagelige lyder som oppvåkning (kommer når rommet er helt lyst). I tillegg til mobilen som kommer på 10 min etter det. 

Anonymkode: ac522...0c2

• Liker 2
Skrevet

Last ned vekkerklokke-appen Alarmy. Denner gratis, og du må løe oppgaver for å få skrudd den av! Lyden er høyere enn vanlig alarm.

Anonymkode: 96a06...a90

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Pepsimarx skrev:

Du er en perfekt en å gjøre innbrudd hos altså. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Last ned vekkerklokke-appen Alarmy. Denner gratis, og du må løe oppgaver for å få skrudd den av! Lyden er høyere enn vanlig alarm.

Anonymkode: 96a06...a90

Sover på rom med andre 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sover på rom med andre 

Men da kan jo de andre vekke deg?

Anonymkode: 1214c...dbc

• Liker 4
Skrevet
På 23.1.2019 den 17.59, AnonymBruker skrev:

Du er en perfekt en å gjøre innbrudd hos altså. 

Sett bort i fra at jeg har alarm i huset så hadde jeg vært en favoritt blant innbruddstyver, heheh

Skrevet

Jeg har på 10 alarmer, pluss at kjæresten ringer like etterpå, og han legger ikke på før han hører dusjen renner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...