AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #1 Skrevet 23. januar 2019 Jeg har en labrador hann på 1,5 år. En kraftig, supersnill mammadalt som er veldig leken.Han går fint i bånd, bortsett fra en ting, og det er når han får øye på andre hunder som enten kommer bak eller foran oss. Da stopper han helt opp og legger seg helt flat på bakken, før han ( noen ganger)prøver å rykke fram mot den andre hunden når den omsider kommer forbi. Å friste med godbiter kan jeg bare glemme, han er i en annen dimensjon enn meg når han så mye som får et glimt av andre hunder. Å dra han med meg har jeg rett og slett gitt opp, da han er kjempesterk, og har en egen teknikk for å holde igjen🙄(Han har sele)Han får jo også noen ganger hilse på andre ( enkelte har jo hunden sin løs, og da kommer de som regel bare bort, han blir da overlykkelig og inviterer straks til lek)Han legger seg ikke ned når mannen eller sønnen min går tur,de er sterke nok til å bare få han med seg uten noe tull...Jeg har nå tenkt tanken på om det kanskje er fordi han har så lite kontakt med andre hunder som gjør at han er slik. Selv om jeg og han er sammen hele dagen, vurderer jeg nå hundebarnehage, bare slik at han får lekt med likesinnede. Blir takknemmelig for tips🐶🐶🐶 Anonymkode: 45296...de2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #2 Skrevet 23. januar 2019 1. Avstand. Hold så mye avstand til den andre hunden mens du er i treningsasen at hunden din er kontaktbar. Minsk avstanden etter hvert som hunden blir flinkere. 2. Godbiter. Gi godbiter mens dere passerer den andre hunden, be om kontakt, belønn for kontakt. 3. Sele med feste foran. Fest i festet foran og i halsbåndet, da får du snudd hunden mot deg og han får minimalt med makt til å dra, slik: Anonymkode: 6712a...dd4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #3 Skrevet 23. januar 2019 Takk for tips, i morgen skal det kjøpes ny sele👍🏻😊 Anonymkode: 45296...de2
ada@ Skrevet 24. januar 2019 #4 Skrevet 24. januar 2019 Denne har jeg og den syns jeg er veldig god! https://ipet.no/produkt/comfort-walk-pro-sele-black/?attribute_pa_storrelse=m&gclid=EAIaIQobChMIvdmcgKSH4AIVwuWaCh3u1AitEAQYAiABEgLPD_D_BwE
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå