AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #1 Skrevet 23. januar 2019 Ja, barn krever tiden. Har 2 selv, men blir litt lei av å høre på de som klager over hvor vanskelig og mye jobb det er. Man har jo tross alt valgt å få barn selv. Det skjedde jo av fri vilje, noe man drømte om. Tror mange ikke er helt klar over hva de går til. Fikk nok i dag av ei venninne som har 2 små, skulle møtes på cafe. Når vi møttes så var det første hun sier at i dag var hun alene med barna, mannen skulle jobbe lang dag. Det var så MYE jobb for henne på kle TO barn for å gå ut en tur, det var så MYE som skulle tas med! Jaha, så ille kunne det vel ikke være tenkte jeg? Har jo opplevd det samme selv, ikke har barna hennes noen utfordringer.Sover bra gjør de. Men neida...det stoppet ikke der, hun klarte ikke stoppe... Puh. Dette har jeg hørt for mye på. Anonymkode: 37c70...596 26
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 23. januar 2019 Gratulerer! Du burde få prisen for årets mor Så kan du kose deg der oppe på din høye hest. Anonymkode: 64b71...86d 96
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #3 Skrevet 23. januar 2019 Jeg tror du glemmer bort at folk har ulike barn, ulik hverdag, ulik tålegrense. Akkurat som venninna de kanskje ikke tenker over at du ikke opplever det så ugreit som henne. Selvsagt vil det du ha fokus på forsterke seg, men det bør også være rom for at folk har ulik opplevelser og det skal være greit. Selv elsker jeg barna mine svært høyt, men når de var mindre kunne jeg også føle meg helt utslitt og opplevde det som dobbelt skift å først være på jobb en hel dag, for så å dra hjem til "skift nummer to". Det ble enklere for meg når de ble større, rett og slett. Og ja, jeg valgte de selv og de var nøye planlagt, begge to. Syns ikke det ene slår igjen det andre akkurat. Anonymkode: 00b04...55d 37
galaxy Skrevet 23. januar 2019 #4 Skrevet 23. januar 2019 det var da veldig. ikke alle kan være like supermamma som deg vettu 16
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #5 Skrevet 23. januar 2019 Jeg har ikke barn. Og er for gammel til å få noen. Men jeg har full respekt for dem som sier at det er mye jobb å ha barn. Jeg er ganske overbevist om at det er mye jobb. Full respekt til mammaene og pappaene der ute! Anonymkode: b560c...782 30
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #6 Skrevet 23. januar 2019 Er så enig! Hva har skjedd de siste årene egentlig? Begynner å lure på hvordan de klarte det dengang da det var vanlig å få mange flere enn to! Tenker at mange er blitt så fokusert på seg selv, på den "alenetiden" og å være bortskjemt, at det koster såå mye å ha det meste av fokus på andre enn seg selv! Verste er de som klager over at mannen jobber sent/blir borte på jobb noen dager. Hva med alle aleneforsørgere? Nei, blir bare helt matt av hjelpesløsheten noen legger for dagen! Helt utrolig. Anonymkode: a8327...5e8 26
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #7 Skrevet 23. januar 2019 Så enig med deg TS. Helt ekstremt så mye folk sutrer over hvor sliiiitsomt det er med barn. Anonymkode: bd191...a5a 20
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #8 Skrevet 23. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så enig med deg TS. Helt ekstremt så mye folk sutrer over hvor sliiiitsomt det er med barn. Anonymkode: bd191...a5a Selv er jeg drittlei av mammamafiaen. Dere begynner å bli regne parodien på hylekor. Folk er forskjellige, verden er forskjellige, unger er forskjellige. Grow up. Anonymkode: 7f580...b77 28
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #9 Skrevet 23. januar 2019 Ein ting som jeg, singel uten barn med venner som har barn, merker er at det er stor forskjell på folk! Noen kvinner kan nermest ikke gå ut av huset og la barnet være «alene», for gud forby om man kan lære barnet at noen ganger forsvinner mor, og kun far er hjemme. Men andre helt fint uten problem kan finne på å være med på en hyggelig kveld som tidligere, gjerne «hiver» barnet på far og springer ut døren for å få «barnefri». Jeg skjønner at i en viss alder er mor mer trengende hjemme, men når barnet komme opp i en viss alder... Anonymkode: cec93...4ed 12
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #10 Skrevet 23. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ein ting som jeg, singel uten barn med venner som har barn, merker er at det er stor forskjell på folk! Noen kvinner kan nermest ikke gå ut av huset og la barnet være «alene», for gud forby om man kan lære barnet at noen ganger forsvinner mor, og kun far er hjemme. Men andre helt fint uten problem kan finne på å være med på en hyggelig kveld som tidligere, gjerne «hiver» barnet på far og springer ut døren for å få «barnefri». Jeg skjønner at i en viss alder er mor mer trengende hjemme, men når barnet komme opp i en viss alder... Anonymkode: cec93...4ed Hadde det vært så enkelt så. Tror man må ha barn selv for å skjønne at man ikke forlater en fortvilt hylende unge hjemme for barnefri. Barnefri er godt innimellom det, men det som er viktigere enn det er lykkelige barn. En mor klarer ikke kose seg hjemme når de vet ungen ligger å griner seg i søvn hjemme fordi ungen er i det stadiet hvor separasjonsangsten er størst. Å være mor handler om å sette ungenes psykiske behov foran deg selv en stund. Anonymkode: 7f580...b77 23
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #11 Skrevet 23. januar 2019 Enig med TS. Det er hårreisende. Forskjellen ligger mye i at familieliv egentlig ikke er en ambisjon for noen, karriere og fritid er viktigere Anonymkode: 44974...5d0 6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #12 Skrevet 23. januar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er så enig! Hva har skjedd de siste årene egentlig? Begynner å lure på hvordan de klarte det dengang da det var vanlig å få mange flere enn to! Tenker at mange er blitt så fokusert på seg selv, på den "alenetiden" og å være bortskjemt, at det koster såå mye å ha det meste av fokus på andre enn seg selv! Verste er de som klager over at mannen jobber sent/blir borte på jobb noen dager. Hva med alle aleneforsørgere? Nei, blir bare helt matt av hjelpesløsheten noen legger for dagen! Helt utrolig. Anonymkode: a8327...5e8 Ja det var noe annet den gang et brød kosta 3 kroner og man faktisk ikke måtte være 2 foreldre i full jobb for å få mat på bordet og tak over hodet og dekke kostnader for sport og fritidsaktiviteter som i dag! Så hva lurer du egentlig på? Samfunnet er helt annerledes i dag pga kapitalismen og fotballklubben skal ha flere tusen i mnd pr barn, en genser koster 299 eller 800 kr , skolebøker må betales, bomringen koster penger. Å leve er dyrt og da kan man ikke slippe unna livet med å være hjemme med barna sine og ha masse tid og overskudd! Mistenker at denne tråden bare er opprettet (av en mann) for å provosere og rakke ned på kvinner. For det er akuratt det tråden gjør. Makan til utakknemmlighet og kvinneundertrykking, her står vi på døgnet rundt og ofrer vårt eget liv og helse for unga! Anonymkode: 93122...d9d 27
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #13 Skrevet 23. januar 2019 Selv om du har to barn selv TS så gjør det deg ikke nødvendigvis erfaren. Selv mødre har diagnoser og helsebegrensninger, man har også ulik tålegrense og sist men ikke minst ULIKE BARN med ULIKE BEHOV og mange ganger også med HELSEPROBLEMATIKK. Anonymkode: fd545...2b5 9
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #14 Skrevet 23. januar 2019 TS her. Noen skulle fått lov til å få barn, så ille er det faktisk. Man orker ikke ta det ansvaret som kreves, noen tror de skal ha ALENETID når de har fått barn. Så har du de som ser på barnet som en porselensdukke som må overvåkes 24/7, er umulig å gjøre noe i hjemmet fordi man har ET(!!) barn. Går hjemme med et barn så orker man ikke lage mat eller vaske/rydde hjemme....puh! Selv med barn som ikke holder deg våken om natten. Anonymkode: 37c70...596 6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #15 Skrevet 23. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selv om du har to barn selv TS så gjør det deg ikke nødvendigvis erfaren. Selv mødre har diagnoser og helsebegrensninger, man har også ulik tålegrense og sist men ikke minst ULIKE BARN med ULIKE BEHOV og mange ganger også med HELSEPROBLEMATIKK. Anonymkode: fd545...2b5 Jeg skriver jo i innlegget at barna ikke har noen utfordringer eller problemer!! LES før du svarer! Disse 2 barna jeg skriver holder heller ikke mor våken på natta. Anonymkode: 37c70...596 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #16 Skrevet 23. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS her. Noen skulle fått lov til å få barn, så ille er det faktisk. Man orker ikke ta det ansvaret som kreves, noen tror de skal ha ALENETID når de har fått barn. Så har du de som ser på barnet som en porselensdukke som må overvåkes 24/7, er umulig å gjøre noe i hjemmet fordi man har ET(!!) barn. Går hjemme med et barn så orker man ikke lage mat eller vaske/rydde hjemme....puh! Selv med barn som ikke holder deg våken om natten. Anonymkode: 37c70...596 Alt dette startet med din venninne, jeg lurer egentlig på hva slags venninne du er som går og slenger slik som dette om venninna de etter at hun ikke kan høre hva du sier. Anonymkode: fd545...2b5 22
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #17 Skrevet 23. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skriver jo i innlegget at barna ikke har noen utfordringer eller problemer!! LES før du svarer! Disse 2 barna jeg skriver holder heller ikke mor våken på natta. Anonymkode: 37c70...596 Så burde du heller si dette til venninna de enn og springe å slenge på nettet da. Anonymkode: fd545...2b5 9
Gjest ServiceManagerFrue Skrevet 23. januar 2019 #18 Skrevet 23. januar 2019 Jeg er glad jeg kan ventilerte litt til venninner, og bli møtt med forståelse i stedet for å bli hengt ut på kvinneguiden.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #19 Skrevet 23. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det var noe annet den gang et brød kosta 3 kroner og man faktisk ikke måtte være 2 foreldre i full jobb for å få mat på bordet og tak over hodet og dekke kostnader for sport og fritidsaktiviteter som i dag! Så hva lurer du egentlig på? Samfunnet er helt annerledes i dag pga kapitalismen og fotballklubben skal ha flere tusen i mnd pr barn, en genser koster 299 eller 800 kr , skolebøker må betales, bomringen koster penger. Å leve er dyrt og da kan man ikke slippe unna livet med å være hjemme med barna sine og ha masse tid og overskudd! Mistenker at denne tråden bare er opprettet (av en mann) for å provosere og rakke ned på kvinner. For det er akuratt det tråden gjør. Makan til utakknemmlighet og kvinneundertrykking, her står vi på døgnet rundt og ofrer vårt eget liv og helse for unga! Anonymkode: 93122...d9d Dumt å ofre liv og helse for barna da de er avhengige av at dere trives med livet og har god helse. Det koster ikke allverden å ha barn på en fritidsaktivitet! Slutt å fokuser så mye på penger, og tenk heller at det fins viktigere ting! Hva med aleneforsørgere? De klarer seg på en lønn! Finn riktige verdier, for det gir barn mye mer enn romslig økonomi. Kom dere ut i naturen med ungene. Tenn bål og grill pølser. Vær sammens med ungene og lek og spill brettspill. Gi de tid! Det er det viktigste. Anonymkode: a8327...5e8 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #20 Skrevet 23. januar 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, barn krever tiden. Har 2 selv, men blir litt lei av å høre på de som klager over hvor vanskelig og mye jobb det er. Man har jo tross alt valgt å få barn selv. Det skjedde jo av fri vilje, noe man drømte om. Tror mange ikke er helt klar over hva de går til. Fikk nok i dag av ei venninne som har 2 små, skulle møtes på cafe. Når vi møttes så var det første hun sier at i dag var hun alene med barna, mannen skulle jobbe lang dag. Det var så MYE jobb for henne på kle TO barn for å gå ut en tur, det var så MYE som skulle tas med! Jaha, så ille kunne det vel ikke være tenkte jeg? Har jo opplevd det samme selv, ikke har barna hennes noen utfordringer.Sover bra gjør de. Men neida...det stoppet ikke der, hun klarte ikke stoppe... Puh. Dette har jeg hørt for mye på. Anonymkode: 37c70...596 Der har du svaret. Du daffer rundt på kafé om dagene. Mange av oss andre er på JOBB. Da blir det fort litt mer travelt. Anonymkode: 0cd1d...8f5 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå