Gå til innhold

Lake som hermetikk ligger i...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uansett hva salt man bruker så kommer alt til å gå fint med deg. Skjønner ikke at fikk gidder å bruke tid på noe annet. 

Salt er salt. Har ikke noe å si om kanskje en ene har mer mineraler eller hva de inneholder. Vi spiser ikke mye salt i forhold til mat så er mye bedre å fokusere på resten av kostholdet enn hvilke salt en velger. 

Anonymkode: d0c2a...e66

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg sagt det også nå? 

Anonymkode: 7086b...f2a

I tillegg til mineralinnholdet har du trukket frem at himalayasalt ikke er produsert med kjemikalier. Jeg påpeker at dette er ikke spesielt for himalayasalt. 

Hovedpoenget mitt er: Bruk gjerne himalayasalt for smakens skyld, om du synes det smaker bedre. Men om du punger ut mange hundre kroner pr kg fordi du tror det er sunnere på ett eller annet vis enn annet salt, har du blitt grundig lurt. 

Anonymkode: c5558...b9f

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

I tillegg til mineralinnholdet har du trukket frem at himalayasalt ikke er produsert med kjemikalier. Jeg påpeker at dette er ikke spesielt for himalayasalt. 

Hovedpoenget mitt er: Bruk gjerne himalayasalt for smakens skyld, om du synes det smaker bedre. Men om du punger ut mange hundre kroner pr kg fordi du tror det er sunnere på ett eller annet vis enn annet salt, har du blitt grundig lurt. 

Nei det var DU som begynte å snakke om bare himalayasalt. JEG har nevnt himalayasalt og havsalt under ett til du begynte å dra fram kun himalayasalt :klaske:

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det var DU som begynte å snakke om bare himalayasalt. JEG har nevnt himalayasalt og havsalt under ett til du begynte å dra fram kun himalayasalt :klaske:

Det er himalayasaltet jeg har et problem med markedsføringen av, ikke havsalt. Og det er det du har sagt om himalayasaltet jeg er uenig i, og har linket til artikler som motsier. 

Grunnen til at jeg fortsetter denne diskusjonen er at jeg ergrer meg grønn over kyniske folk som tar ett eller annet ordinært produkt, tillegger det egenskaper det ikke på noen måte kan påvises at det har, og selger det til blodpris til godtroende og lettlurte mennesker. Himalayasalt er ett eksempel, klær av "bambus" (a.k.a. helt ordinær viskose) er et annet. Og folk hopper på med begge bena, fordi noen har sagt at det er jo såååå bra, så da mååå det jo bare være sant. 

• Liker 2
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Det er himalayasaltet jeg har et problem med markedsføringen av, ikke havsalt. Og det er det du har sagt om himalayasaltet jeg er uenig i, og har linket til artikler som motsier. 

Grunnen til at jeg fortsetter denne diskusjonen er at jeg ergrer meg grønn over kyniske folk som tar ett eller annet ordinært produkt, tillegger det egenskaper det ikke på noen måte kan påvises at det har, og selger det til blodpris til godtroende og lettlurte mennesker. Himalayasalt er ett eksempel, klær av "bambus" (a.k.a. helt ordinær viskose) er et annet. Og folk hopper på med begge bena, fordi noen har sagt at det er jo såååå bra, så da mååå det jo bare være sant. 

Er du uenig i at det inneholder mineraler, og at det ikke fremstilles med kjemikalier???? Håper du ikke er uenig i faktiske forhold, og også det faktum at JEG ikke vil ha det vanlige saltet i kroppen. Hva DU spiser er meg revnende likegyldig, jeg skulle ønske DU ville ha samme respekten for hva JEG spiser.

JEG har ALDRI, ALDRI sagt at det har fantastiske egenskaper. Jeg HAR ikke himalayasalt i huset en gang!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...