AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #1 Skrevet 23. januar 2019 Hei! Jeg er kanskje litt tidlig ute, men jeg håper noen har erfaringer å dele! Jeg har veldig lyst på studentbolig, der jeg bor alene til høsten. Når burde man søke? Dersom man vil ha bolig i juli/august? Litt risky å søke før man vet 100% sikkert at man kommer inn, men er ganske sikker på det skal gå! Tenker Lillehammer! Anonymkode: 541aa...4c4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #2 Skrevet 23. januar 2019 Basert på mine egne erfaringer (Oslo) lønner det seg å være tidlig ute. Søk gjerne på innflytting allerede i juni, hvis du er sikker på å komme inn. August er i * utgangspunktet * litt sent, siden det nettopp er da alle andre vil flytte inn. Så har man muligheten, lønner det seg å velge tidligere innflytting. Kan også legge til at for å øke sjansene dine for å få studentbolig, bør du ikke bare velge de mest attraktive studentboligene. Dette er noe mange gjør feil i Oslo. "Alle" vil bo sentralt eller nær skolen sin, mens de stedene som har plass gjerne er litt lengre unna. MEN, når man først er inne i systemet, så kan man flytte internt og dermed få høyere prioritet. Anonymkode: 25226...672
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #3 Skrevet 23. januar 2019 Jeg har ingen erfaring fra Lillehammer/Innlandet, men leste en del på boligsidene til Samskipnaden Innlandet, og synes det som står der er litt tvetydig. På den ene siden står det at man kan søke bolig hele året, og på den andre siden står det at boliger fra høsten tildeles fortløpende fra april. Hva akkurat det innebærer i praksis kommer ikke klart fram. Kommer man i en køordning hvis man søker nå, og så deler de ut ledige boliger fra april og utover? Kan man like gjerne vente til april med å søke, fordi det er først da de deler ut boliger til høsten? Gjør det noen forskjell om noen skriver at de ønsker innflytning i juni, eller «sparer de» alle hybler som sies opp med utflytning i mai/juni og reserverer dem for innflytning i august? Det som i alle fall står er at man slipper å betale hvis man ikke kommer inn dersom man sier fra seg hybelen før 25. juli. (Gjelder hvis du har innflytning i august, ikke hvis du har kontrakt som starter før august.) Var jeg deg ville jeg sendt en mail til samskipnaden. Anonymkode: 371ec...b9d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #4 Skrevet 23. januar 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen erfaring fra Lillehammer/Innlandet, men leste en del på boligsidene til Samskipnaden Innlandet, og synes det som står der er litt tvetydig. På den ene siden står det at man kan søke bolig hele året, og på den andre siden står det at boliger fra høsten tildeles fortløpende fra april. Hva akkurat det innebærer i praksis kommer ikke klart fram. Kommer man i en køordning hvis man søker nå, og så deler de ut ledige boliger fra april og utover? Kan man like gjerne vente til april med å søke, fordi det er først da de deler ut boliger til høsten? Gjør det noen forskjell om noen skriver at de ønsker innflytning i juni, eller «sparer de» alle hybler som sies opp med utflytning i mai/juni og reserverer dem for innflytning i august? Det som i alle fall står er at man slipper å betale hvis man ikke kommer inn dersom man sier fra seg hybelen før 25. juli. (Gjelder hvis du har innflytning i august, ikke hvis du har kontrakt som starter før august.) Var jeg deg ville jeg sendt en mail til samskipnaden. Anonymkode: 371ec...b9d Oki! Tusen takk! Anonymkode: 541aa...4c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå