AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #1 Skrevet 23. januar 2019 Jeg har et veldig stort venusberg, jeg har flat mage og alt men selve musa står så ut at jeg ser ut som en mann med den kulen jeg har! Det er så stort og fullt av fett at venusberget er mye mer enn en håndfull! Jeg trener mye og er derfor ofte i tights men må alltid ha lang trøye for musa stikker så veldig ut, den er så tydelig! Jeg kan heller ikke bruke trange bukser, for jeg ser ut som en mann på utsiden av buksa! Jeg er som sagt veltrent, men venusberget får jeg altså ikke trent bort.. Er dette noe man kan få fettsugd, og kan man få det dekket pga emosjonelle problemer? Dette hemmer meg virkelig i hverdagen og bortsett fra når jeg trener med lang trøye så går jeg for det meste i kjoler. Når jeg ser bilder av andre kvinner ser jeg ingen som har så stor kul der nede som meg. Anonymkode: c2897...53b
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #2 Skrevet 23. januar 2019 Kanskje du overtenker veldig og det er bare du som ser det som så stort? Er det noen andre som er enige med deg? Men hvis du faktisk føler det sånn så hadde jeg tatt en tur til lege for å spør om råd. Kan du få det dekket, er det bare du som overtenker, hvordan kan prosessen være for å fikse opp i dette. Og hvis det er tilfellet at det er så stort og det plager deg så mye hadde jeg gått til en kirurg for konsultasjon og startet prosessen. Tenke nøye gjennom fordeler og ulemper, økonomi og det psykiske. ❤️ Anonymkode: cdd23...a22 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #3 Skrevet 23. januar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du overtenker veldig og det er bare du som ser det som så stort? Er det noen andre som er enige med deg? Men hvis du faktisk føler det sånn så hadde jeg tatt en tur til lege for å spør om råd. Kan du få det dekket, er det bare du som overtenker, hvordan kan prosessen være for å fikse opp i dette. Og hvis det er tilfellet at det er så stort og det plager deg så mye hadde jeg gått til en kirurg for konsultasjon og startet prosessen. Tenke nøye gjennom fordeler og ulemper, økonomi og det psykiske. ❤️ Anonymkode: cdd23...a22 Nei ingen har direkte sagt musa di er enorm! Men sånt sier man jo ikke heller. Jeg har derimot ofte lagt merke til at folk stirrer og det er derfor jeg nå bruker klær som dekker over. Anonymkode: c2897...53b
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #4 Skrevet 23. januar 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et veldig stort venusberg, jeg har flat mage og alt men selve musa står så ut at jeg ser ut som en mann med den kulen jeg har! Det er så stort og fullt av fett at venusberget er mye mer enn en håndfull! Jeg trener mye og er derfor ofte i tights men må alltid ha lang trøye for musa stikker så veldig ut, den er så tydelig! Jeg kan heller ikke bruke trange bukser, for jeg ser ut som en mann på utsiden av buksa! Jeg er som sagt veltrent, men venusberget får jeg altså ikke trent bort.. Er dette noe man kan få fettsugd, og kan man få det dekket pga emosjonelle problemer? Dette hemmer meg virkelig i hverdagen og bortsett fra når jeg trener med lang trøye så går jeg for det meste i kjoler. Når jeg ser bilder av andre kvinner ser jeg ingen som har så stor kul der nede som meg. Anonymkode: c2897...53b Bollemus er delikat 🙂 Anonymkode: 2e76c...532 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #5 Skrevet 23. januar 2019 Nei du får ikke dekket fjerning av bollemus av staten. Viss det virkelig plager deg så mye som du sier så kjøper du fettsuging selv. Har du råd til treningsenter har du nok råd til dette også. Makan Anonymkode: 530b1...068 9
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #6 Skrevet 23. januar 2019 Dette var akkurat som å lese om meg selv! Jeg vurderer å fettsuge, men aner ikke hvordan jeg skal få sagt det til samboeren min. Han er jo fornøyd med den, men jeg HATER at den synes utenpå klær. Stramme kjoler er dritt, bikini likeså. Føler bukser sitter dårlig på og.. Nei. Off. Jeg hater den, men aldri sagt det høyt til noen. Og jo, folk kan fort si noe. Ei venninne sa til meg da vi var 16 år (jeg er 28 år idag..): "Oi! Du har skikkelig bollemus, du!". Den kommentaren har hengt ved meg helt siden da. Anonymkode: adef7...dde
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #7 Skrevet 23. januar 2019 Må no ikke ta bort bollemus 🙈 jeg forguder mi 😁 Anonymkode: f9333...7a9 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #8 Skrevet 23. januar 2019 Man får ikke dekket alt mulig bare fordi man føler seg litt ukomfortabel med det. Anonymkode: bd956...39f 2
Ullvott Skrevet 23. januar 2019 #9 Skrevet 23. januar 2019 Dette dekkes ikke. Enten må du slå deg til ro med at det er en del av den normale variasjonen i menneskeheten eller så må du betale for fettsuging selv. Det er helt normalt å mislike deler av kroppen sin. Det utløser ikke automatisk rett til at det offentlige betaler for å rette på det. Det koster 15-20 000 kroner. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #10 Skrevet 23. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man får ikke dekket alt mulig bare fordi man føler seg litt ukomfortabel med det. Anonymkode: bd956...39f Ja fyfaen for en verden vi har blitt. Selv ikke folk med ordentlige problemer får dekket en dritt av staten.. jeg har f.eks svart skjeggvekst over hele armene, henda, fingrene, lår mage til og med bryst noe som åpenbart hemmer en jente veldig mye. Men får jeg støttet en dritt av staten? Nei. Får man støttet operasjon pga selvpåført fedme? Ja Får man støttet fettsuging og fjerning av overflødig fett etter fedmeoperasjonen? Ja Anonymkode: 530b1...068
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #11 Skrevet 23. januar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja fyfaen for en verden vi har blitt. Selv ikke folk med ordentlige problemer får dekket en dritt av staten.. jeg har f.eks svart skjeggvekst over hele armene, henda, fingrene, lår mage til og med bryst noe som åpenbart hemmer en jente veldig mye. Men får jeg støttet en dritt av staten? Nei. Får man støttet operasjon pga selvpåført fedme? Ja Får man støttet fettsuging og fjerning av overflødig fett etter fedmeoperasjonen? Ja Anonymkode: 530b1...068 Du kan dø av å være feit. Du kan ikke dø av hår. Anonymkode: 0aa89...915 8
Djungelvrål Skrevet 23. januar 2019 #12 Skrevet 23. januar 2019 Det kan sikkert fettsuges. Kontakt plastisk kirurg.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #13 Skrevet 23. januar 2019 Da jeg var ungdom var ikke dette noe tema, for man skulle aldri gå med tights og kort t-skjorte, man hadde overdel som dekket såpass. Det høres ut som om du er veldig tynn og da vises jo venusberget tydeligere. En enkel løsning på problemet er lengre topp eller videre bukser. Og du må jobbe med forholdet ditt til kropp. Anonymkode: fb970...080 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #14 Skrevet 23. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei du får ikke dekket fjerning av bollemus av staten. Viss det virkelig plager deg så mye som du sier så kjøper du fettsuging selv. Har du råd til treningsenter har du nok råd til dette også. Makan Anonymkode: 530b1...068 Ja, for prisen på trening og en slik operasjon er jo det samme. Fjott. Takk for alle svar, jeg skal undersøke mulighetene. Jeg spurte bare om det dekkes fordi jeg har to venninner som fikk dekket brystoperasjon (en fikk reduksjon og hun andre fikk innlegg da hun var helt flat) og dette er jo også kosmetiske operasjoner. Spesielt hun som fikk dekket innlegg hadde jo ingen medisinske grunner til dette og hennes grunn for å få det dekket var da emosjonelle plager som gikk utover livskvalitet. (hun som fikk reduksjon hadde ryggproblemer) Jeg ser ikke noe galt i å spørre om dette er noe som kan dekkes, vi lever i en velferdsstat og jeg har betalt skatt i 15 år, jeg ser ikke noe galt i å ta i bruk en ordning som finnes der ute, jeg bruker ikke opp til 20k på noe dersom jeg kan få det dekket, og enhver som bruker egne penger fremfor å få det dekket av prinsipp eller trass er jo bare en uøkonomisk idiot. Anonymkode: c2897...53b 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #15 Skrevet 23. januar 2019 Det er ikke skikkelig bollemus før den vises gjennom bunaden. Anonymkode: c7581...bcb 8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #16 Skrevet 23. januar 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg var ungdom var ikke dette noe tema, for man skulle aldri gå med tights og kort t-skjorte, man hadde overdel som dekket såpass. Det høres ut som om du er veldig tynn og da vises jo venusberget tydeligere. En enkel løsning på problemet er lengre topp eller videre bukser. Og du må jobbe med forholdet ditt til kropp. Anonymkode: fb970...080 Helt greit at du kledde deg annerledes i din tid men det er helt urelevant i forhold til min problemstilling. Jeg vil gjerne kle meg som mine venninner uten å føle meg som en mann under buksa. Har et helt greit kroppsbilde, elsker blant annet å kjenne hvor sterk jeg er i kroppen og hvor godt det gjør kroppen å leve en sunn og aktiv livsstil. Men denne kulen i buksa klarer jeg ikke å elske. Man plages av kroppslige ting OG ha et godt forhold til kroppen sin. Men du er vel en slik som ikke ser grunn til noe som helst av kosmetisk operasjon eller inngrep og tror svaret på alt er å elske deg selv, for man kan jo ikke være misfornøyd med noe dersom man elsker seg selv! 🙄 Anonymkode: c2897...53b 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #17 Skrevet 23. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan dø av å være feit. Du kan ikke dø av hår. Anonymkode: 0aa89...915 Man kan enkelt slanke seg ved å spise mindre. Det er ingenting bortsett fra å bruke 2 timer daglig på barbering jeg kan gjøre for å bli kvitt hår. Og jo man kan faktisk dø av unormalt mye hår.. man kan bli så hemma av det at man tar selvmord. Anonymkode: 530b1...068
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #18 Skrevet 23. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, for prisen på trening og en slik operasjon er jo det samme. Fjott. Takk for alle svar, jeg skal undersøke mulighetene. Jeg spurte bare om det dekkes fordi jeg har to venninner som fikk dekket brystoperasjon (en fikk reduksjon og hun andre fikk innlegg da hun var helt flat) og dette er jo også kosmetiske operasjoner. Spesielt hun som fikk dekket innlegg hadde jo ingen medisinske grunner til dette og hennes grunn for å få det dekket var da emosjonelle plager som gikk utover livskvalitet. (hun som fikk reduksjon hadde ryggproblemer) Jeg ser ikke noe galt i å spørre om dette er noe som kan dekkes, vi lever i en velferdsstat og jeg har betalt skatt i 15 år, jeg ser ikke noe galt i å ta i bruk en ordning som finnes der ute, jeg bruker ikke opp til 20k på noe dersom jeg kan få det dekket, og enhver som bruker egne penger fremfor å få det dekket av prinsipp eller trass er jo bare en uøkonomisk idiot. Anonymkode: c2897...53b Du har betalt skatt i 15år. Dvs at du antagelig er over 35 år gammel og allikevel så sitter du å hurker over at fitta di er litt større enn andres fitter.. jaja trodde dette var sånn fjortissgreier Anonymkode: 530b1...068 1
Djungelvrål Skrevet 23. januar 2019 #19 Skrevet 23. januar 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, for prisen på trening og en slik operasjon er jo det samme. Fjott. Takk for alle svar, jeg skal undersøke mulighetene. Jeg spurte bare om det dekkes fordi jeg har to venninner som fikk dekket brystoperasjon (en fikk reduksjon og hun andre fikk innlegg da hun var helt flat) og dette er jo også kosmetiske operasjoner. Spesielt hun som fikk dekket innlegg hadde jo ingen medisinske grunner til dette og hennes grunn for å få det dekket var da emosjonelle plager som gikk utover livskvalitet. (hun som fikk reduksjon hadde ryggproblemer) Jeg ser ikke noe galt i å spørre om dette er noe som kan dekkes, vi lever i en velferdsstat og jeg har betalt skatt i 15 år, jeg ser ikke noe galt i å ta i bruk en ordning som finnes der ute, jeg bruker ikke opp til 20k på noe dersom jeg kan få det dekket, og enhver som bruker egne penger fremfor å få det dekket av prinsipp eller trass er jo bare en uøkonomisk idiot. Anonymkode: c2897...53b Det er bare å gå til legen og be om henvisning til spesialist. Du har tapt 5-600 kr hvis du ikke får det dekket. Ikke verre enn det. Jeg tror med 99,9 % sikkerhet at du ikke får dekket fettsuging. Men det er lov å prøve seg. Det finnes mennesker med store skavanker som ikke får dekket en krone.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #20 Skrevet 23. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du har betalt skatt i 15år. Dvs at du antagelig er over 35 år gammel og allikevel så sitter du å hurker over at fitta di er litt større enn andres fitter.. jaja trodde dette var sånn fjortissgreier Anonymkode: 530b1...068 Jøss, startet ikke du å skatte før du var over 20? Jeg startet når jeg var 16, og har alltid jobbet ved siden av skolen. Og jeg visste ikke at man ikke kunne være misfornøyd og ønske endring på kroppen etter fylte 30, jeg fikk ikke det memoet. Nøyaktig ved hvilken alder må man bare "ta til takke" og slutte å ønske endring eller forbedring fysisk? Regner med du sier det samme til alle over 30 som trener, farger håret, napper bryn, sminker seg, bruker filler osv? 🙄 Anonymkode: c2897...53b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå