Gå til innhold

Er dette en OK lunsj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å gå ned i vekt, og spiste denne salaten til lunsj i dag. Er det greit ernæringsmessig, eller bør jeg tilhøre noe?

82 gram kikerter, økologiske: 112 kcal.
106 gram Kidney-bønner: 108 kcal.
23 gram sukkererter: 10 kcal.
30 gram løk: 12 kcal.
109 gram brokkoli: 38 gram.
61 gram paprika: 12 kcal.

Til sammen: 292 kcal. 

Anonymkode: 9aa0a...ab6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

PS. Jeg spiser ikke kjøtt.

• Liker 1
Skrevet

Synes det virket litt lite, men jeg vet ingenting om vektnedgang dessverre. Så lenge du ble mett er det vel greit?

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Akkurat som jeg liker det :) Sunt og næringsrikt! 

Skrevet

Ser bra ut. Jeg spiser 1200 kcal om dagen og bruker 2-300 på lunsj. 

Anonymkode: 4f1e2...ca4

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan heller ikke så mye om vektnedgang, men erfaring fra lunsjkrok tilsier at kveldssnacks, mellommåltid, lørdagsgodt, søndagskake og porsjon nummer 2 (og evt 3) har mye mer å si enn selve måltider. 

Anonymkode: 26b9c...18e

Skrevet

Det er jo bare grønnsaker. Bytt ut noe av grønnsakene med litt fett, kanskje en oljebasert dressing, melk/yoghurt/ost, brød/gryn/pasta/ris, frukt, nøtter/frø, fisk/skalldyr hvis du spiser det. 

Er det noen spesiell grunn til at du skriver "prøver å gå ned i vekt"? 

Anonymkode: 2e16e...837

• Liker 2
Skrevet

Synes du det er godt?

Anonymkode: 942fd...c6e

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare grønnsaker. Bytt ut noe av grønnsakene med litt fett, kanskje en oljebasert dressing, melk/yoghurt/ost, brød/gryn/pasta/ris, frukt, nøtter/frø, fisk/skalldyr hvis du spiser det. 

Er det noen spesiell grunn til at du skriver "prøver å gå ned i vekt"? 

Jeg skriver "prøver" fordi jeg ikke synes det er så lett å gå ned i vekt. Spiser fort 4 skiver med brunost til frokost og fire til lunsj. Det er fort 1000 kcal før middag...

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du det er godt?

Anonymkode: 942fd...c6e

Ja, det smakte godt og mettet godt :) 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver "prøver" fordi jeg ikke synes det er så lett å gå ned i vekt. Spiser fort 4 skiver med brunost til frokost og fire til lunsj. Det er fort 1000 kcal før middag...

Kanskje litt ensformige frokoster og lunsjer - du kan gjøre vektnedgangen lettere ved å spise litt mer variert - men du har jo uansett igjen 600 kcal til middag, og det kan bli en fin middag om du velger lurt. 

Skrevet

Errnæringsmessig helt grei. Til variasjon og smak ville jeg kanskje raspet litt gulrot, skviset over litt sitron samt litt salt og pepper. Gjerne også grovhakket litt urter. Om du ønsker mer næring vil det også være bra med et kokt egg. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så ikke spis så mye skiver med brunost? Jeg spiste lunsj i dag som holdt meg mett i mange timer, som var 3 rugsprø med makrell i tomat, en håndfull nøtter, cherrytomater, og en skyr. Alt kom på ca 450 kalorier! Masse næring, sunt fett, trege karbohydrater og proteiner. 

Det handler om at du må ta valg. Du tar et aktivt valg om å ha brunost på skiva, eller å spise 4 brødskiver. Liker du havregrøt? Du kan ha masse godt oppi :) Nøtter, bær og frukt, kanel osv. Eller egg med avokado på toast? Det er kjempe godt 😄 

Anonymkode: b77b8...965

Skrevet

Brunost er et dårlig valg dersom du prøver å begrense kaloriene.

Det hele kommer ann på hva du totalt spiser i løpet av dagen. Du må se på hele dagen under ett og ikke bare et enkelt måltid.

Anonymkode: 55676...639

Skrevet

Ernæringsmessig kunne det vært mye bedre, men også mye verre. Husk at du ALLTID skal spise fett til maten. Uten fett til maten klarer ikke kroppen å ta opp fettløselige vitaminer.

Anonymkode: 17ace...dcf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...