Lykkeliiten Skrevet 23. januar 2019 #1 Skrevet 23. januar 2019 Jag hadde en MA, var da 12+5 merket det på julaften, fikk ultralyd 25.12 å ble da konstantert MA, de hadde nokk skjedd 1-2 uker før. Tok en utskraping samme dag. Igår var det akkuratt 4 uker siden, å kvelden før hadde jeg sex, så våknet jeg litt senere å trodde jeg fikk mensen, men det var ikke noe bare litt lysebrunt når jeg tørket meg. (Vet ikke om det oppstod pga sex evt?) Det ble ikke noe mer en det, om det var mensen som kom burde ikke det tatt seg opp til . Hvordan var deres mensen etter MA og når kom den? Hvor lenge etter MA ble dere gravide igjen? Tok en test fra rufus idag tidlig, men vet ikke om testen funket helt, dyppa den i glasset men det tok veldig lang tid før den klarte suge opp urin, over 1 min, tok lang tid før ruta begynte å bli rosa å kontrollstrek kom. Så vil denne testen kunne gi skikkelig svar eller blir den uglyldig?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #2 Skrevet 23. januar 2019 Det var trist å høre! Håper det går bra med deg. Hvorfor det var litt brunt kan man ikke gi no konkret svar på vil jeg tro, men kan nok være at det har vært noe blødning også kommer det ut litt etter sex, det gjorde det hos meg. Jeg fikk mensen igjen etter 5 uker. Den varte litt lengre enn normalt, opp mot en uke istede for 5 dager. Tenker du kanskje bør ta en ny test, jeg hadde positiv gtest inntil et par dager før mens, altså i nesten 5 uker etter aborten. Da mensen var over var også testen negativ. Jeg ble gravid igjen på første eggløsning etter den første mensen, men for meg endte det dessverre i en spontantabort. Så jeg håper det klaffer på den tredje. Så mensen din er nok på vei etterhvert, det er veldig individuelt på hver og en av oss. Masse lykke til:) Anonymkode: 02e9b...342
Lykkeliiten Skrevet 23. januar 2019 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2019 Takk for svar går greit, men kjenner jeg håper det klaffer fort igjen! testet 2 uker etter aborten for å se om det var HCG i urinen enda men alle de testene var negative. Så håpte jeg kanskje skulle klare å klaffe på evt eggløsning som kom før mensen 🤔 men virker ikke slik siden jeg har veldig mye mens smerter å spotter 1 gang om dagen. Kanskje den dukker opp i uke 5 her og da. Så trist å høre du mistet igjen skal krysse fingrene for deg så håper jeg vi begge sitter gravide igjen snart! lykketil til deg også!
Chara Skrevet 23. januar 2019 #4 Skrevet 23. januar 2019 Jeg fikk mensen igjen på dagen 4 uker etter utskrapingen. Og ble gravid igjen 3 mnd etter MA'en (2 pp). Nå er jeg 6 mnd på vei med ei lita frøken. Masse lykke til. Plutselig så sitter den igjen! 😊
Lykkeliiten Skrevet 23. januar 2019 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2019 7 minutter siden, Chara skrev: Jeg fikk mensen igjen på dagen 4 uker etter utskrapingen. Og ble gravid igjen 3 mnd etter MA'en (2 pp). Nå er jeg 6 mnd på vei med ei lita frøken. Masse lykke til. Plutselig så sitter den igjen! 😊 Begyndte det med ferskt blod? eller hadde du og noen dager der du spottet litt brunt først? Så godt å høre du ble fort gravid igjen og alt står bra til! :)
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #6 Skrevet 23. januar 2019 Jeg fikk mensen etter 7(!) uker:-/ og er fortsatt ikke gravid.. har bare hatt mens 1 gabg etter ma’en.. den var ekstra smertefull. Trist å høre om din, vet nøyaktig hvor tungt det er:-( Anonymkode: b8881...924
Lykkeliiten Skrevet 23. januar 2019 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2019 Det var lenge, hadde du noe spotting før mensen kom for fult? synst det er så utholdelig og bare sitte å vente på mensen skal komme så vi får prøve igjen. spesielt irriterande at jeg spotter litt brunt nå men ingen mens. Trist å høre at du og mistet, håper du får en spire snart!
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #8 Skrevet 23. januar 2019 2 minutter siden, Lykkeliiten skrev: Det var lenge, hadde du noe spotting før mensen kom for fult? synst det er så utholdelig og bare sitte å vente på mensen skal komme så vi får prøve igjen. spesielt irriterande at jeg spotter litt brunt nå men ingen mens. Trist å høre at du og mistet, håper du får en spire snart! Nei ingen spotting, så det kan være positivt for din del. Ja enig i at det er utholdelig😫skikkelig tolmodighetstest.... takk❤️ Anonymkode: b8881...924
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #9 Skrevet 23. januar 2019 Tok 9 uker før jeg fikk mensen tilbake. Anonymkode: bcaa4...839
Chara Skrevet 23. januar 2019 #10 Skrevet 23. januar 2019 2 timer siden, Lykkeliiten skrev: Begyndte det med ferskt blod? eller hadde du og noen dager der du spottet litt brunt først? Så godt å høre du ble fort gravid igjen og alt står bra til! Det begynte med fersk blod. Ingen spotting eller brunt. Helt vanlig, "normal" mens med en gang liksom.
Twilight_Sparkle Skrevet 23. januar 2019 #11 Skrevet 23. januar 2019 Jeg spottet i ca en uke før mensen kom skikkelig i gang. Veldig vanlig at første mens etter MA/SA er annerledes enn vanlig.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #12 Skrevet 23. januar 2019 Gikk 42 dager fra komplett blødning etter MA (cytotec) til mensen kom. Anonymkode: e62de...c49
Lykkeliiten Skrevet 23. januar 2019 Forfatter #13 Skrevet 23. januar 2019 Godt å høre de ikke er unormalt. Har nå godt over til rødt, men kommer nesten ikke noe i bind bare når jeg tørker meg. Har så mye mensverk nå at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Ligger og spyr for det er så vondt. Hadde noen av dere ekstra smerte på første mensenen? Siden jeg begyndte å spotte igår, skal jeg telle det som første dag i syklus?
Twilight_Sparkle Skrevet 23. januar 2019 #14 Skrevet 23. januar 2019 3 minutter siden, Lykkeliiten said: Godt å høre de ikke er unormalt. Har nå godt over til rødt, men kommer nesten ikke noe i bind bare når jeg tørker meg. Har så mye mensverk nå at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Ligger og spyr for det er så vondt. Hadde noen av dere ekstra smerte på første mensenen? Siden jeg begyndte å spotte igår, skal jeg telle det som første dag i syklus? Min første mens etterpå var både kraftigere og vondere enn vanlig ja (og varte lengre). Dessverre normalt 😕 Jeg ble faktisk gravid syklusen etterpå og lurte også på hva jeg skulle regne som første syklusdag (skal sies at jeg spotta i ca en uke før blødningene tok seg opp til det som er normal mens for meg). Fikk tidlig UL for å fastsette svangerskapslengde iom at det var såpass usikkert, og det stemte med når jeg begynte å blø ordentlig (ikke når jeg begynte å spotte). Vanlig at syklusen varierer litt etter en MA/SA også, så om dere prøver igjen med en gang ville jeg forsøkt å se etter tegn på eggløsning heller enn å gå utifra det skjer på ditt vanlige tidspunkt.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #15 Skrevet 23. januar 2019 MA 11+4 med utskrapning. Fikk mensen 38 dager etterpå. Ble gravid igjen etter 3 mnd. Mistet dessverre igjen, men ble gravid igjen etter 3 nye mnd og er nå 10 uker på vei masse lykke til! kontakt lege hvis det går mer enn 6 uker til du får mensen, fikk hvertfall jeg beskjed om! Anonymkode: 9ce7f...def
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #16 Skrevet 23. januar 2019 11 timer siden, Lykkeliiten skrev: Jag hadde en MA, var da 12+5 merket det på julaften, fikk ultralyd 25.12 å ble da konstantert MA, de hadde nokk skjedd 1-2 uker før. Tok en utskraping samme dag. Igår var det akkuratt 4 uker siden, å kvelden før hadde jeg sex, så våknet jeg litt senere å trodde jeg fikk mensen, men det var ikke noe bare litt lysebrunt når jeg tørket meg. (Vet ikke om det oppstod pga sex evt?) Det ble ikke noe mer en det, om det var mensen som kom burde ikke det tatt seg opp til . Hvordan var deres mensen etter MA og når kom den? Hvor lenge etter MA ble dere gravide igjen? Tok en test fra rufus idag tidlig, men vet ikke om testen funket helt, dyppa den i glasset men det tok veldig lang tid før den klarte suge opp urin, over 1 min, tok lang tid før ruta begynte å bli rosa å kontrollstrek kom. Så vil denne testen kunne gi skikkelig svar eller blir den uglyldig? Med tanke på at du har tatt utskraping og ikke har blitt lagt inn på tablettkur så er det så og si 100% sikkert at alle rester er ute og at kroppen din ikke lenger er påvirket av at du mistet for 4uker siden. Jeg har hatt mange MA. Når jeg fikk utskraping så kom menstruasjonen som vanlig med 28-29dager etter utskrapningen og den var som vanlig. Med pillekur så hadde jeg problemer i flere mnd helt til de gav meg utskraping til slutt så det blir noe annet. Det ene gangen ble vi gravid uten menstruasjonen mellom. Den andre gangen tok vi pause i prøvingen for da hadde vi vært gjennom to på rad. Den tredje gangen ble vi gravid 5mnd senere og ble en frisk baby. Mellom andre og tredje gangen fikk vi også en frisk baby. De RFSU testene har veldig svake streker så jeg ville heller anbefale deg å bestille babyplan sine. De opplever jeg som mye bedre å avlese korrekt.Babyplan graviditetstester Anonymkode: 481b9...6e9
Lykkeliiten Skrevet 24. januar 2019 Forfatter #17 Skrevet 24. januar 2019 Ble ikke noe mer igår etter litt fersk blod, fortsatt veldig vondt men ingen rød/eller brunt mer. Håper snart mensen kommer, så jeg slipper ha vondt så mye mer. Merkelig at det skal vær så av å på syns jeg, spesielt siden det ikke er mye jeg har blødd men smertene er konstante
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #18 Skrevet 24. januar 2019 Konstante smerter er ikke bra. Ring legevakten! Anonymkode: e62de...c49
Lykkeliiten Skrevet 24. januar 2019 Forfatter #19 Skrevet 24. januar 2019 Snakka me de tidligere, da sa de at om smertene fortsatt var der over helgen å jeg ikke hadde fått skikkelig mens enda skulle jeg ringe gynekolog å få en sjekk da. Han mente det va normalt slik jeg hadde det pga hormoner. Så får vell bare smøre meg med tolmodoghet 😩 jeg var og på inne på legevakta noen dager etter Aborten pga mye smerter, så de sjekka å da va livmora 10 mm men en plass 18 så de trodde de kanskje va resta, men ville se om kroppen fiksa sjøl, så var jeg på kontroll time 4 januar. Da sa de 10 og 16, men de var ikke sikker på om det var rester eller morkake eller ingenting, overlegen måtte og komme å se men de ble ikke så kloke på det, så de sa at jeg skulle avse å vente på mensen, å om den ikke kom innen 4-6 uker sku jeg ta kontakt. Vet ikke om det er det som gjør jeg har så vondt å ikke blør skikkelig.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #20 Skrevet 25. januar 2019 På 23.1.2019 den 23.11, Lykkeliiten skrev: Godt å høre de ikke er unormalt. Har nå godt over til rødt, men kommer nesten ikke noe i bind bare når jeg tørker meg. Har så mye mensverk nå at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Ligger og spyr for det er så vondt. Hadde noen av dere ekstra smerte på første mensenen? Siden jeg begyndte å spotte igår, skal jeg telle det som første dag i syklus? Jeg hadde den verste mens noensinne første gang etter ma:( gråt og var dårlig, holdt på å svime av når jeg jobbet opptil flere ganger (jobber offshore så kunne ikke holde meg hjemme:-/) nei huff det var verdens verste mens... så du er ikke alene❤️ Anonymkode: b8881...924
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå