AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #1 Skrevet 23. januar 2019 Barnas alder har mye å si for deres sannsynlighet for psykiske problemer senere i livet, hvis de er under 15 ved skilsmissen. https://www.tv2.no/nyheter/10364898/ Anonymkode: 336bc...a4e
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #3 Skrevet 23. januar 2019 Javel? Mine foreldre ble skilt da jeg var tre år, og jeg har aldri brukt antidepressiva. Anonymkode: b38b8...f64 1
Surriball Skrevet 23. januar 2019 #4 Skrevet 23. januar 2019 Det som irriterer meg med sånne artikler er at de bare kommer med hvor mange prosent det har økt, og det er veldig misvisende bruk av statistikk. 12% større sjanse for å bruke antidepressiva enn den andre gruppa, ja, men en 12% økning av et lavt tall er fortsatt et lavt tall. Så hva er det opprinnelige tallet? Er det én av 100 skilsmissebarn eller enda mindre? Da er det 1,12 av 100 som da bruker antidepressiva, og det er egentlig ikke særlig mange flere. 5
Gjest BearMama Skrevet 23. januar 2019 #5 Skrevet 23. januar 2019 Jeg vil påstå at det hvordan foreldrene håndterer skilsmissen som gir utslag for barnet både på godt og vondt.
sweg Skrevet 23. januar 2019 #6 Skrevet 23. januar 2019 Foreldrene mine skilte seg da jeg var 7 år gammel, og hele barndommen min var jeg (og er) letta over at de skilte seg. Tror jeg hadde vært mer ulykkelig med foreldre som var sammen kun for barna. Eneste som fikk i gang en reaksjon i meg etter skilsmissen er at mamma fant seg en ny fyr ganske fort og det likte ikke 8 år gamle meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå