AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #1 Skrevet 23. januar 2019 Det siste nå er at vi mest sannsynligvis er forbi tippepunktet mtp på klima og isen på Grønland, og at isen der vil smelte. Så hvordan klarer folk å sette barnet til verden uten å bekymret? Vil folk virkelig sette barn til verden når vi går mot masseutryddelse og elendighet??? Anonymkode: 8fb95...14b
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #2 Skrevet 23. januar 2019 Vi er bekymret, men det betyr ikke at vi ikke får barna likevel. Menneskeheten har alltid stått ovenfor en fremtidig utryddelse som vi ikke vet når dukker opp. Død og fordervelighet er heller ikke nytt. Man håper på det beste og gjør sitt beste for å forberede oss selv og barnet for det verste. Er ingen vits å ta alle sorger på forskudd heller. Anonymkode: f9d25...627 5
pautina Skrevet 23. januar 2019 #3 Skrevet 23. januar 2019 Mine foreldre skulle på 70 tallet aldri ha barn fordi verden var så grusom og uten framtidshåp, atomvåpen, kald krig osv osv, jeg er super takknemlig for at de ombestemte seg før det var for sent Tok sjansen på at mine ville se det sånn de også 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #4 Skrevet 23. januar 2019 Man må fortsatt leve selvom verden snart går under 🙄 Anonymkode: 10cc3...e04 2
Frostrose Skrevet 23. januar 2019 #5 Skrevet 23. januar 2019 Verden har aldri vært bedre å leve i for mennesker. Mindre krig, drap og vold enn noensinne. Særlig heldige er vi i Norge. Jeg hadde ingen kvaler ved å få barn.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #6 Skrevet 23. januar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi er bekymret, men det betyr ikke at vi ikke får barna likevel. Menneskeheten har alltid stått ovenfor en fremtidig utryddelse som vi ikke vet når dukker opp. Død og fordervelighet er heller ikke nytt. Man håper på det beste og gjør sitt beste for å forberede oss selv og barnet for det verste. Er ingen vits å ta alle sorger på forskudd heller. Anonymkode: f9d25...627 1 hour ago, pautina said: Mine foreldre skulle på 70 tallet aldri ha barn fordi verden var så grusom og uten framtidshåp, atomvåpen, kald krig osv osv, jeg er super takknemlig for at de ombestemte seg før det var for sent Tok sjansen på at mine ville se det sånn de også Intet av dette kan sammenlignes med det som skjer nå. Det jeg lurer på en hvordan folk vil ha den bekymringen ved å vite at deres barn går en vond fremtid i møte. Men nå er kanskje kunnskapsnivået til de fleste veldig lavt. Anonymkode: 8fb95...14b
pautina Skrevet 23. januar 2019 #7 Skrevet 23. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Intet av dette kan sammenlignes med det som skjer nå. Det jeg lurer på en hvordan folk vil ha den bekymringen ved å vite at deres barn går en vond fremtid i møte. Men nå er kanskje kunnskapsnivået til de fleste veldig lavt. Anonymkode: 8fb95...14b Jeg har hovedfag i miljøfysikk så jeg tror ikke mitt kunnskapsnivå i forhold til klima er under snittet. Kan absolutt bekrefte at man ikke vet hva virkelig frykt er før man får barn, jeg er redd for alt i forhold til deres framtid, men de var lykkelige i går, de er lykkelige i dag og forhåpentligvis er de lykkelige i morgen også det er en valgt optimisme, jeg har i grunn mistet trua på at vi klarer å snu, men vi får nyte det som er igjen da Hvert øyeblikk med godt liv er verdt hva som enn måtte komme 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå