Gå til innhold

kvinner trenger ikke utdannelse og karriere


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

kvinner flest bør forberede seg på rollen som mor, hustru og husmor. Det er deres hovedfunksjon og temmelig viktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne godt tenkt meg og vært en god gammeldags husmor jeg, og hatt dette som heltidsjobb, men desverre tillater ikke økonomien vår det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke noen morsommere innlegg enn dette å komme med...?

Jeg savner litt latter her inne, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selfølgelig, slik at du kan komme hjem til ferdig middag klokken fire!

Også kan du jo slenge deg i godstolen for å lese avisa, når mor rydder opp og tar seg av barna.... :blunke:

Boring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selfølgelig, slik at du kan komme hjem til ferdig middag klokken fire!

Også kan du jo slenge deg i godstolen for å lese avisa, når mor rydder opp og tar seg av barna....  :blunke:  

Boring!

ja, hva er galt med det ?

Å være husmor nå er ikke som på 50-tallet. Det moderne kjøkken med alle dets redskaper har forandret mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Missuganda
:hoho: Jeg skjønner jo at Bongo fra Kongo ikke har klart å finne seg en slik hustru, ut fra hans desperate måte å uttrykke seg på.. :hoho:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Stakar Bongo...

Har du dårlig selvtillit, ettersom du vil ha jobben for deg selv? Redd for at konen skal tjene mer enn deg?

Eller er du så lat at du ikke gidder å ta i et tak i heimen? Er bleieskift, støvsuging og oppvask farlig? Er ditt syn på familieforøkelse mer sex, og så en unge som skal bære ditt etternavn og ha 50% av dine kromosomer?

Mener du at kvinner er uskikket til å jobbe, fordi de en gang hadde en hovedrolle som husmødre? Er nye kjøkkenredskaper et godt argument for å dra kløktige kvinner i alle aldre tilbake til kjøkkenbenken?

Hvis du kan svare ja på noen av disse spørsmålene, vennligst dra dit peppern gror, eller enda bedre; finn deg en tidsmaskin og reis tilbake til 1800-tallet der du sannsynligvis dukket opp fra. Eller var det Kongo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily..... de fleste kvinner jeg kjenner vil gjerne ha en mann med god økonomi og tjener mer enn dem selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, tenker typen hadde syntes det var moro hvis jeg bare var hjemme og holdt orden i lintøyskapet, mens han måtte tjene nok til å brødfø begge to! Hvis folk har råd og lyst så kan de vel være husmødre, men det må jo være i enhver kvinnes interesse å ha kontroll over egen økonomi?!? Skal man be om å få lommepenger av mannen sin, da?

Og unger har vel godt av å ikke bare henge i forklet til mor, men møte andre unger i barnehagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner flest bør forberede seg på rollen som mor, hustru og husmor. Det er deres hovedfunksjon og temmelig viktig.

Hva er mennenes hovedfunksjon, da? Drekka, p*le, spy og slåss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! For et teit innlegg... Det funker sikkert utrolig fint med null utdannelse og jobb for kvinner. Kjempetrygt og sikkert å falle tilbake på den dagen mannen finner seg ei ny dame, dør, ikke gidder å jobbe mer, eller rett og slett ikke kan jobbe mer... Tenke litt lenger enn sin egen nesetipp kan ofte være en god løsning i disse tilfellene :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med stort sett alle de andre svarene. Hva for en tufs kan tenke på den måten. Og Bongo...du har enda ikke svart på spørsmålene til Wondergirl. Ikke glem at kvinner er det sterke kjønn!! Å undervurdere oss,og tro at dere kan plassere oss i hjemmet,nekte oss utdanning og feste villt ellers er å være totalt urealistisk og undervurderende overfor oss kvinner. Skal familieøkonomien gå under bare fordi kvinnen ikke skal kunne være ute i arbeidslivet og tjene inn noen penger? Dette er vanvidd.Hva om vi skulle snudd på rollene? Kan ikke du som mann ta over disse "tildelte oppgavene" som kvinnen har fått? Vi kvinner er nemlig like kapable som dere til å gjøre alt arbeid dere driver med,spørsmålet er bare:.....Er dere like kapable til å gjøre husarbeid? Selv om dere ikke er flinke til det betyr ikke det at dere skal slippe!!! Øvelse gjør mester. Man må starte et sted. Sett igang Bongo fra Kongo!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE viktig for meg at mannen tjener mer enn meg (og jeg er i høyeste grad kvinne :-)). Jeg og min samboer tjener for tiden omtrent like mye. Selv om han hadde tjent mer enn meg, hadde jeg likevel bidratt økonomisk til felleskapet med 50%.

Vi deler stort sett likt på både husarbeid og matlaging. Vi lager gjerne middag sammen, og koser oss på kjøkkenet. Foreløpig har vi ingen barn, men pr. i dag har vi et ønske om å dele på permisjonen også, når den tid kommer. Vi finner nok uansett en løsning som begge føler seg komfortabel med. Jeg ville nok gått på veggen dersom jeg skulle være hjemmeværende i flere år. Kjempefint for de som ønsker det, men det passer neppe for meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor, hustru og husmor, jovisst dette er alle vigtige roller, presis som far, ekteman og husfar er vigtige roller før en man. Men disse er ikke de eneste som er vigtige for en kvinne... eller før en man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Har du tenkt på at faktisk mange kvinner/mødre liker å jobbe?? ... lykke til med og finne din utkårede.. hehe... vi er faktisk i år 2002.. men du er vel en av de som skulle ønske du levde for 50/100 år siden.

*sara*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å se for meg dette scenariet -

Å være husmor, mor og hustru; hjemme, uten utdanning, med en mann som forsørget meg og ungene, og slik ser det bildet ut:

Jeg er hjemme i mitt passe store hus. Jeg har innredet det slik jeg synes det skal være, for det er jeg som har ansvar for heimen, sånn sett.

Mannen må sørge for å tjene nok til å betjene lånet, gjerne med litt overtid for at jeg skal få kjøpt den sofaen som passer til de gardinene osv.

Kjøkkenet er tipp-topp utstyrt, men kjøkkenmaskiner, oppvaskmaskin osv. Å lage mat er derfor en grei prosess, og jeg lærer barna opp til å rydde og vaske opp (sette inn i maskinen) etter måltidene.

Mannen må stake opp avløpet når det er tett, foreta småreperasjoner av oppvaskmaskinen, når den går i stå, og gå ut med søpla.

Jeg har selvfølgelig sentralstøvsuger og mopper og annet verktøy til rengjøring, og i og med det er jeg som bestemmer hjemme, så er huset neklet og lettstelt.

Mannen må skifte lyspærer, fikse stikk-kontaktene, ordne doen når den er tett, skru inn skruer, male vinduene, male takene, sette opp hyllene, beise ute, ta løvet ut av takrenna og andre tekniske manneoppgaver

Fordi jeg er husmor, må jeg selvsagt ha en husmorferie, sammen med andre husmøder. Barna passer mormor og morfar så lenge.

Mannen må jobbe ei ekstra uke for at jeg skal kunne dra til Kreta med de andre venninnene.

Og når mannen komer hjem, er maten selvsagt klar, og han kan sette seg i godstolen med avisen for å slappe av litt og nyte synet av en velfrisert, søt kone -før han må ordne skifte dekk på bilen min.

Når lønningsdagen kommer, får jeg hånd om pengene, for det er jo jeg som har ansvar for innkjøpene, siden hjemmet er mitt ansvar.

Jo - mannen kan få lommepenger, så klart.

KAnskje scenariet ikke er så dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen mann liker at hans kone tjener mer enn ham selv, men nok om det.

norske kvinner burde lystre sin mann i større grad. Det er mannens som skal være sjefen i en familie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...