Gå til innhold

Sakkyndig om barnevernet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sakkyndig psykolog Einar Salvesen går ganske hardt ut mot barnevernet i flere aviser og intervjuer. Han påstår at han hadde sett barnevernets arbeid fra innsiden og er ordentlig bekymret. Kritikken hans er rettet mot alle omsorgsovertakelser i Norge. Og kun det, selv om det er ganske kjent at barnevernet noen ganger griper inn for sent eller at barna får bo hjemme med voldelige foreldre.

Det han også mener er at i de fleste omsorgsovertakelser hvor det ikke er vold eller overgrep med i bilde er det omsorgsevne som er fokus, at de ansattes personlig meninger og synsinger er avgjørende om omsorgen er god nok. Sender ved en link her. 

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/l1y3VL/Propaganda-eller-realiteter-om-norsk-barnevern--Einar-C-Salvesen

Jeg lurer på hvorfor han sier som han gjør? Hva får han til å trekke slike konklusjoner? Er det fordi det er slik barnevernet er? Han er jo offentlig person som er spesialist i klinisk psykologi, så jeg vil si han er ganske høyt oppe i systemet, og forteller de tingene han gjør er skummelt å både lese og høre på. Det er massevis av videoer på nettet hvor han forteller om ting som ikke er bra. 

Beklager enda et innlegg om bv, men jeg lurer på hva dere mener her. Burde man stole på det han sier?

Anonymkode: 713d6...8e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke uten grunn at vanlige mennesker (som ikke har noen ting å skjule) er livredde BV, for det blir gjort fatale feil basert på misforståelser. 

Anonymkode: c0a2d...00f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...