AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #1 Skrevet 23. januar 2019 Hei! Vi har en baby på 7 mnd i fosterhjem som har vært hos oss i flere mnd. Lurer på hvilken erfaring dere har med baby i fosterhjem? Har progresjonen vært normalt som for andre babyer i en "normal setting" eller har de vært forsinket av noe slag? Hvordan har det ellers vært å ta imot en baby og tiden etter? Fortell gjerne frem mot skolealder og oppover også. Anonymkode: 45931...eef
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #2 Skrevet 23. januar 2019 Du vil få tett oppfølging av kommune og BV. Du bør også være forsiktig med forum på nett, da du kan bli sett på som uegnet om du driver slik. Anonymkode: 8b9ae...25f 17
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #3 Skrevet 23. januar 2019 Gi MASSE kjærlighet, ubetinget og hele tiden! Få barnet til å føle seg elsket og trygg, så vil dette barnet bli akkurat som «alle andre». Håper dere er et godt fosterhjem som virkelig ser alvorligheten i hvilken oppgave dere har. Oppstår det problemet for barnet med årene som går, er dere to som fosterforeldre med på å lage disse problemene for hen. Anonymkode: a27c3...557 4
Gjest Araknoidea Skrevet 23. januar 2019 #4 Skrevet 23. januar 2019 (endret) Fosterforeldrene med på å lage problemene som evt oppstår? Den vil jeg gjerne ha forklart? Endret 23. januar 2019 av Araknoidea
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #5 Skrevet 23. januar 2019 Fra en annen fostermor. Slikt legger man ikke ut på ett åpent forum. Dere har kontaktpersoner som dere kan stille slike spørsmål til. Anonymkode: 07955...a45 15
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #6 Skrevet 23. januar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gi MASSE kjærlighet, ubetinget og hele tiden! Få barnet til å føle seg elsket og trygg, så vil dette barnet bli akkurat som «alle andre». Håper dere er et godt fosterhjem som virkelig ser alvorligheten i hvilken oppgave dere har. Oppstår det problemet for barnet med årene som går, er dere to som fosterforeldre med på å lage disse problemene for hen. Anonymkode: a27c3...557 What?? Du aner jo ikke hva slags traumer og/eller gener dette barner har? Hallo på do, du er jo helt vekke.. Til ts: Flott at dere velger å være fosterforeldre. Dere har forhåpentligvis tatt på dere en oppgave for livet, og vil være deres ansvar bevisst. Først av alt så vil jeg anbefale deg å melde deg på et COS-kurs etterhvert, hvis det dukker opp på helsestasjonen/familiesenteret i din kommune. Ingen hast med det, men det er et verdifullt kurs å ha i ryggsekken for absolutt alle i hele verden. Så vil jeg be deg være forberedt (men elsk ikke barnet mindre for det) på at det kan komme vanskelige tider, hvis samvær er aktuelt. Barnet kan hende husker ikke, men kroppen gjør gjerne det likevel. Sannsynligvis vil barnet vokse opp og bli som "alle andre", men avhengig av hvorfor det ble plassert. Er foreldrene rusmisbrukere? Uegnet pga psykisk utviklingshemming? Skader fra tiden i magen og arv er jo også med på å påvirke barnet i stor grad. Miljø er selvsagt også utrolig viktig, og der kommer dere inn ❤️ Anonymkode: 3c7ab...170 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #7 Skrevet 23. januar 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vil få tett oppfølging av kommune og BV. Du bør også være forsiktig med forum på nett, da du kan bli sett på som uegnet om du driver slik. Anonymkode: 8b9ae...25f Enig☝🏼 Jeg fikk en litt «uggen» følelse av det faktum at du spør her istedt for hjelpeinnsatsene rundt deg. Anonymkode: a3817...591 9
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #8 Skrevet 23. januar 2019 Altså, nå får folk roe ned hysteriet littegranne her. TS sier ikke at hun ikke er i kontakt med hjelpeinstanser, hun spør bare om andre fosterforeldres erfaringer, slik folk spør om stort og smått på dette forumet hele tida. H*n legger heller ikke ting ut åpent, h*n er anonym og sparsommelig med opplysninger. Vi vet ingenting annet enn at TS er fosterforelder for en baby på 7 mnd, hvilket må gjelde hundrevis av personer i dette landet. Det er mange babyer i fosterhjem! Anonymkode: 77ceb...573 15
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #9 Skrevet 23. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du vil få tett oppfølging av kommune og BV. Du bør også være forsiktig med forum på nett, da du kan bli sett på som uegnet om du driver slik. Anonymkode: 8b9ae...25f Har tett oppfølging av de og flere instanser, men det er ok å høre om erfaringer fra andre. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gi MASSE kjærlighet, ubetinget og hele tiden! Få barnet til å føle seg elsket og trygg, så vil dette barnet bli akkurat som «alle andre». Håper dere er et godt fosterhjem som virkelig ser alvorligheten i hvilken oppgave dere har. Oppstår det problemet for barnet med årene som går, er dere to som fosterforeldre med på å lage disse problemene for hen. Anonymkode: a27c3...557 Vi gir selvfølgelig masse kjærlighet, og behandler henne somom hun skulle vært vår egen. 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra en annen fostermor. Slikt legger man ikke ut på ett åpent forum. Dere har kontaktpersoner som dere kan stille slike spørsmål til. Anonymkode: 07955...a45 Javel? 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig☝🏼 Jeg fikk en litt «uggen» følelse av det faktum at du spør her istedt for hjelpeinnsatsene rundt deg. Anonymkode: a3817...591 Altså, for det første gir jeg ikke konkrete detaljer her annet enn alder på barnet. Som forsåvidt også er omtrent alder. Jeg er ikke helt blåst, og skjønner selvsagt at jeg ikke skal legge ut opplysninger som noen kan kjenne igjen. 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: What?? Du aner jo ikke hva slags traumer og/eller gener dette barner har? Hallo på do, du er jo helt vekke.. Til ts: Flott at dere velger å være fosterforeldre. Dere har forhåpentligvis tatt på dere en oppgave for livet, og vil være deres ansvar bevisst. Først av alt så vil jeg anbefale deg å melde deg på et COS-kurs etterhvert, hvis det dukker opp på helsestasjonen/familiesenteret i din kommune. Ingen hast med det, men det er et verdifullt kurs å ha i ryggsekken for absolutt alle i hele verden. Så vil jeg be deg være forberedt (men elsk ikke barnet mindre for det) på at det kan komme vanskelige tider, hvis samvær er aktuelt. Barnet kan hende husker ikke, men kroppen gjør gjerne det likevel. Sannsynligvis vil barnet vokse opp og bli som "alle andre", men avhengig av hvorfor det ble plassert. Er foreldrene rusmisbrukere? Uegnet pga psykisk utviklingshemming? Skader fra tiden i magen og arv er jo også med på å påvirke barnet i stor grad. Miljø er selvsagt også utrolig viktig, og der kommer dere inn ❤️ Anonymkode: 3c7ab...170 Ja barnet skal være velkomment hos oss resten av livet. Deltar absolutt på kurs dersom vi får tilbud om det. Kan dessverre ikke fortelle noe om foreldrene, vil ikke at det skal være før mange detaljer. Generelt: dere som svarer negativt på at jeg legger ut et innlegg her og tviler på min dømmekraft. På hvilket grunnlag kan dere mene det? Dette innlegget er så lite detaljert som det går omtrent, og den lille detaljen som er nevnt er i tillegg justert for å ikke kunne kjennes igjen. Vi har vært igjennom kurs og har referanser fra flere instanser i forhold til det å være fosterforeldre, og er ressurssterke foreldre. Hadde det vært tvil på det hadde vi nok ikke fått godkjenning fra Fosterhjemstjenesten og barnevernstjenesten. Tror mange her kanskje ikke vet hvilke krav som må til for å godkjennes, og i tillegg dømmer lett basert på for dårlig informasjon. Anonymkode: 45931...eef 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #10 Skrevet 23. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, nå får folk roe ned hysteriet littegranne her. TS sier ikke at hun ikke er i kontakt med hjelpeinstanser, hun spør bare om andre fosterforeldres erfaringer, slik folk spør om stort og smått på dette forumet hele tida. H*n legger heller ikke ting ut åpent, h*n er anonym og sparsommelig med opplysninger. Vi vet ingenting annet enn at TS er fosterforelder for en baby på 7 mnd, hvilket må gjelde hundrevis av personer i dette landet. Det er mange babyer i fosterhjem! Anonymkode: 77ceb...573 Hundrevis av babyer på syv måneder i fosterhjem???? Neppe. Anonymkode: 7a689...32d 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #11 Skrevet 23. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hundrevis av babyer på syv måneder i fosterhjem???? Neppe. Anonymkode: 7a689...32d Alder er omtrentlig. Og ja det er hundrevis av barn i alder 6-8 mnd i fosterhjem i dag. Anonymkode: 37260...424 2
Marimba Skrevet 23. januar 2019 #12 Skrevet 23. januar 2019 Jeg tenker man kan være forsiktig med å lage slike tråder hvor man etterspør erfaring rundt akkurat dette feltet, fordi Norge er såpass lite og gjennomskinnelig at kan være fort gjort for enten ts eller en av de som bidrar med erfaring å legge ut en knøttlillen detalj som ikke skulle vært ute. Det er ikke noe vits å fremprovosere slikt, selv om det ikke er intensjonen. Mange fosterforeldre må jo faktisk mer eller mindre skjule identiteten sin. Akkurat slikt tenker jeg det er lurt å ta i mer egnede foraer som støttegrupper for fosterforeldre (og da mener jeg fysiske grupper, ikke Facebookgrupper), eller samtaler med støtteapparatet. Også må man jo også huske at slike tråder fort kan tiltrekke seg de som har mistet barna sine, og at man overhode ikke kan stole på noe av det som kommer frem her, og vite hvem det kommer fra, om de faktisk er fosterforeldre. Også vet jeg faktisk ikke om anonymbrukerfunksjonen er sikker nok til å legge ut informasjon som er taushetsbelagt anonymt? Det er fort gjort å glemme å krysse av. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #13 Skrevet 23. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fra en annen fostermor. Slikt legger man ikke ut på ett åpent forum. Dere har kontaktpersoner som dere kan stille slike spørsmål til. Anonymkode: 07955...a45 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vil få tett oppfølging av kommune og BV. Du bør også være forsiktig med forum på nett, da du kan bli sett på som uegnet om du driver slik. Anonymkode: 8b9ae...25f Innlegget er anonymisert. Vi vet heller ikke om baby er 7mnd. Ut fra det hun skriver kan man ikke gjenkjenne hvilken familie det er og hun må da få spør om råd fra andre enn barnevernet. Anonymkode: 0db58...b98 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå