Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen måte å regne ut ca hva man får igjen/evt restskatt før selvangivelsen kommer?

Anonymkode: 9d8fc...98d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har kikket litt på den. Dumt spørsmål, men alle de tallene jeg skal legge inn. Har fått skattetrekksmelding for 2019. Er det de tallene jeg skal bruke? Eller fra 2018? 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har kikket litt på den. Dumt spørsmål, men alle de tallene jeg skal legge inn. Har fått skattetrekksmelding for 2019. Er det de tallene jeg skal bruke? Eller fra 2018? 

Selvsagt er det tall fra 2018 du bruker. Du må jo regne fra inntekten du hadde i fjor

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Mokkilokki skrev:

Selvsagt er det tall fra 2018 du bruker. Du må jo regne fra inntekten du hadde i fjor

Bare tenkte på gjeldsrenter og bankinnskudd ogsånn. Beregning for 2019, er vel tatt fra året 2018? Skjønner at jeg spør dumt altså. For bankinnskudd som står oppført som beregning for skattetrekk 2019 stemmer bedre enn beregningsgrunnlaget for skattetrekk 2018. :) ta

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det noen måte å regne ut ca hva man får igjen/evt restskatt før selvangivelsen kommer?

Det er faktisk mulig å regne ut nøyaktig på kronen resultatet av skatteoppgjøret.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 317c0...e88

Skrevet

Skattetrekksmeldingen har da ikke noe som helst med dette å gjøre.

Du må legge inn de reelle tallene på inntekt, skattetrekk, gjeld, formue, renter ut og inn osv. Dette finner du i årsoppgjørene fra arbeidsgiver, banker osv.

Anonymkode: 896f8...a9f

Skrevet

Hvis ikke du har over 1,5 mill i likningsformue er det ikke noen vits i å legge inn bankinnskudd.

Anonymkode: 4a674...370

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...