Gå til innhold

Barnedåp, sodd

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 23.1.2019 den 5.55, AnonymBruker skrev:

Skal snart ha barnedåp, og har tenkt å servere sodd. Regner med vi blir 10-12 personer.

Ble tipset om å få noen til å servere. Men det får vel jeg og mannen min til selv når det er så få gjester? Ble tipset om hjemmelaget flatbrød og. Men er ikke "Mors hjemmelagde" man får kjøpt greit nok? Tips om mer fancy flatbrød?

Hva bør vi tenke på?

Hvor mange ganger er det vanlig å sende rundt poteter, og å forsyne med suppe? 3?

Hva har man suppa i mellom kasserolle og dyptallerkner?

Vann og ingefærøl til?

Noen som har god oppskrift på melboller?

Hvor mange soddspann trengs? 4-5? Skal kjøpe suppeboller i en kjøttforretning, gulrot i tillegg. Annet man bør tilsette?

Hvor mange kaker etterpå? Ble tipset om 2. Er ikke det litt lite? Skal bestille dåpskake som passer antall gjester, noen lager en kransekake. Hvilke andre kaker bør man ha? Tenker litt på kvæfjordkake, suksessterte, sjokoladekake, pavlova, ostekake, iskake. Vet ikke hvilke vi skal velge.

Og antall brusflasker, minst?

Gode tips om dåpsfeiring hjemme generelt? "Leker", morsomme innslag eller noe?

Må ha kakebord, gavebord, nok plass å sitte. Føler det er ting man bør tenke på som jeg glemmer nå.

Anonymkode: ea72d...fc6

Du bør servere inefærøl til.

Skrevet
På 23.1.2019 den 5.55, AnonymBruker skrev:

Skal snart ha barnedåp, og har tenkt å servere sodd. Regner med vi blir 10-12 personer.

Ble tipset om å få noen til å servere. Men det får vel jeg og mannen min til selv når det er så få gjester? Ble tipset om hjemmelaget flatbrød og. Men er ikke "Mors hjemmelagde" man får kjøpt greit nok? Tips om mer fancy flatbrød?

Hva bør vi tenke på?

Hvor mange ganger er det vanlig å sende rundt poteter, og å forsyne med suppe? 3?

Hva har man suppa i mellom kasserolle og dyptallerkner?

Vann og ingefærøl til?

Noen som har god oppskrift på melboller?

Hvor mange soddspann trengs? 4-5? Skal kjøpe suppeboller i en kjøttforretning, gulrot i tillegg. Annet man bør tilsette?

Hvor mange kaker etterpå? Ble tipset om 2. Er ikke det litt lite? Skal bestille dåpskake som passer antall gjester, noen lager en kransekake. Hvilke andre kaker bør man ha? Tenker litt på kvæfjordkake, suksessterte, sjokoladekake, pavlova, ostekake, iskake. Vet ikke hvilke vi skal velge.

Og antall brusflasker, minst?

Gode tips om dåpsfeiring hjemme generelt? "Leker", morsomme innslag eller noe?

Må ha kakebord, gavebord, nok plass å sitte. Føler det er ting man bør tenke på som jeg glemmer nå.

Anonymkode: ea72d...fc6

Har vokst opp på nordvestlandet med mormor fra Trøndelag, så er vant med sodd både som søndagsmat og i dåp 😊

Mitt tips: kjøp inn ekstra sodd-boller, og server potet og gulrot i egne skåler. Synes det er fint når ikke alt bare serveres i samme bolle som en vanlig suppe. Mors hjemmelagde flatbrød funker bra, men er naturligvis mulig å erstatte med noen dyrere om disse er gode.

Tre vanlige kaker pluss kransekake vil være ok, hvorav den ene er dåpskaken. Dåpskaken er gjerne marsipankake, så sjokoladekake og suksessterte i tillegg kan være en ide for å få variasjon😁

Litt usikker på brusmengde, men greit å ha litt variasjon også her (Cola, pepsi max, solo, mozell osv), i tillegg til et par bris.

Anonymkode: b59df...0e3

• Liker 2
Skrevet
På 24.1.2019 den 17.12, Gagaen skrev:

Heimelaga er jo best da, og ein barnedåp fortjener heimelaga. Syns eg

Har du oppskrift?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...