Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig overvektig og sliter akkurat nå med veldig vondt i korsryggen. Føler svømming er bra for å styrke opp? Problemet er at jeg skammer meg veldig fordi jeg er så tjukk at jeg tør ikke vise meg i badetøy. 

På stranda bader jeg alltid i badeshorts og t-skjorte. Har veldig lyst til å svømme 1-2 ganger i uka. Har spurt svømmehallen om jeg kan få bade i t-skjorte, men det var uaktuelt :( husker «før i tiden» da var det ikke så strengt. 

Så dette stopper meg.. kanskje det finnes et sted man kan kjøpe t skjorte av «badestoff»? Er svømming bra for korsryggen? 

Anonymkode: d1708...480

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får starte med å si det er mange overvektige som svømmer i basseng. Sikkert nettopp fordi det er bra trening. Ingen kommer til å legge merke til deg og det er heller ikke noe  å skamme seg over å være overvektig.

Men hva med å svæmme når det er få folk? F.eks tidlig om morningen,  i normal arbeidstid,osv?

Sjekk med de som jobber der når det er minst folk og om det passer med tidene du har tid til å svømme.

Anonymkode: 4f81f...714

• Liker 6
Skrevet

Jeg er over 100 kilo og svømmer jevnlig, ingen som ser på meg! Ikke engang noen som ser stygt på meg når jeg svømmer litt for sakte i renner for de raske mennene ;) 

Anonymkode: c5d7d...dee

• Liker 4
Skrevet

Det er gode grunner til at man bare skal bade i badetøy. En vanlig t-skjorte vil, hvis den har vært brukt noen timer, ha flerfoldige bakterier. Svømmehaller har automatiske anlegg som måler bakterienivået, og pøser på med mer klor når nivået øker.

Klorgass er jo ikke sunt, så det bør være så lite som mulig.

Badevaktene kan ikke vite om du har brukt t-skjorta lenge eller om du nettopp tok på en ren.

Men ta det med ro, jeg har sett mange veldig overvektige folk i svømmehallen. Hvis jeg overhodet tenker noe om dem så er det "så bra at de svømmer og får trent kroppen". Hvis de derimot bare står ved kanten og skravler med noen er de både i veien når de som svømmer skal vende, pluss at de lurer seg selv til å tro at de har trent.

Anonymkode: 2075d...a50

• Liker 2
Skrevet

Svømming er fin trening, men bare vær bevisst på at man må svømme med en vis intensitet for å få treningseffekt. Det hjelper ikke så mye å bare være i vannet. Jeg tror du ville bli mer lagt merke til med t-skjorte en uten. Ikke tenk på det, det er mange forskjelige fasonger i bassenget, kan du ikke ta med en venn som moralsk støtte?

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, kat-e skrev:

Svømming er fin trening, men bare vær bevisst på at man må svømme med en vis intensitet for å få treningseffekt. Det hjelper ikke så mye å bare være i vannet. Jeg tror du ville bli mer lagt merke til med t-skjorte en uten. Ikke tenk på det, det er mange forskjelige fasonger i bassenget, kan du ikke ta med en venn som moralsk støtte?

Men forbrenner likevel kalorier på lav intensitet, som jeg regner med er en stor del av lysten til å svømme. 

Det er godt tips å ta med en venn! Det gjorde jeg noen ganger før jeg dro alene. 

Anonymkode: c5d7d...dee

• Liker 2
Skrevet

Skit på det med t-skjorten. Store badeplagg bare streker og hemmer deg uansett. Finn deg en god badedrakt, som passer din kropp og som sørger for å gi litt støtte så ikke pupper og alt sånt flyr alle veier. Tenk funskjon i stedet for hvordan det hele ser ut. Badedrakta skal føles behagelig på. Svømming er generelt fint til å styrke hele kroppen, og spesielt overkroppen. Kos deg i bassenget!

Anonymkode: 1830f...218

Skrevet

Du tiltrekker deg mer oppmerksomhet ved å ha på deg noe annet enn vanlig badetøy på et slikt sted. Prøv å ha fokuset på din glede av å være i vannet og hva du er der for, og ikke alle andre. Folk er ikke der for å se på deg, men å trene og/eller hygge seg :) Å ha med en eller flere venner kan være fint både som støtte og et ekstra skubb med selve treningen i starten, men det er viktig utfordre seg og gå alene også. Å være i vann er nydelig, så hopp uti.

• Liker 3
Skrevet

En vanlig, nøytral badedrakt er det beste. Ingen vil kikke på deg i det hele tatt. I svømmehallen her er det ikke lov med t-skjorte osv., naturlig nok. Jeg svømmer flere ganger i uka, har gjort det i mange år. Er både rund og treig. Har aldri vært noe problem. Nettopp fordi svømming er så skånsomt finner du mange overvektige i svømmehallen. Om du velger morgensvømming vil det som regel være flest eldre mennesker der, om det føles greiere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...