Lia Skrevet 7. april 2005 #1 Skrevet 7. april 2005 Er det noen som har en enkel og god oppskrift på en sånn rød karrigryte med kylling? Jeg tenker på en sånn thaigryte med blant annet kokoksmelk som en av hovedingrediensene. Er det samtidig noen som vet hvor man kan få tak i noen små grønne grønnsaker som egentlig ligner litt på store erter, men som smaker som aubergine? De er vel i auberginefamilien, tror jeg. Disse blir ofte brukt i rød kyllingkarri.
Nella Skrevet 7. april 2005 #2 Skrevet 7. april 2005 Thaikylling med kokosmelk. 4 kyllingfileter olje til steking 1 pk sukkererter 2 limeblader (hvis du får tak i) 1 boks kokosmelk 1 ts rød karripasta salt pepper Skjær kyllingfiletene i passe store terninger. Varm oljen i panne og fres kjøttet rasket. Ta kjøttet ut og legg det til side. Fres karriapastaen i panna og ha i kokosmelk og evnt limeblader. LA småkoke i 10 minutter. Legg i kyllingbitene og småkok 10 min til. Ha i sukkererter mot slutten. Server med jasminris og gjerne en grønn salat med ristede pinjekjerner. Vet ikke hell hva slags grønnsaker du snakker om men disse kan sikkert byttes ut med sukkerertene. Dra i en innvandrerforetning. De har mye forskjellige eksotiske grønnsaker. God kokosmelk har de også og billig
Ling Skrevet 8. april 2005 #5 Skrevet 8. april 2005 Nei, hun mener nok thaiauberginer. Du får de i thai/vietnamesiske forretninger.
Lia Skrevet 8. april 2005 Forfatter #6 Skrevet 8. april 2005 Nei' date=' hun mener nok thaiauberginer. Du får de i thai/vietnamesiske forretninger.[/quote'] Supert! Tusen takk! Da skal jeg nok få tak i dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå