Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #1 Skrevet 7. april 2005 vi holder oss anonyme i denne tråden, veit ikke 100% sikkert om typen er innom her uansett, jeg har nettopp begynt i ny jobb, ca 2 mnd siden. har fått god kontakt med en der, som er et par år eldre enn meg. vi skravler og fjaser oss gjennom de 8 timene vi er på jobb, og bortsett fra han er det vel ikke så mange andre jeg trives i lag med der. men uansett, i går kveld stod vi også å skravla som vi pleier å gjøre. så spør han.. "vil du bli med ut å ta en øl etterpå?" kun han og meg, han er singel og jeg har nettopp møtt han. ja jeg hadde forferdelig lyst.. men jeg sa nei.. pga typen. jeg vet at om han fikk vite det, så hadde han mislikt det sterkt siden det var en "ny fyr" og ikke en venn jeg har kjent lenge. hadde reagert på samme måte selv om det var motsatt så jeg skjønner liksom hvorfor. jeg kunne reist ut med han og ikke fortalt noe til typen, men da hadde jeg ihvertfall følt meg råtten... hadde vi vært flere fra jobben som skulle ut hadde det jo ikke vært noe problem, men kun han og meg liksom... hadde du dratt ut selv om du visste at typen/samboer/mann hadde hata det? jeg er ikke forelska eller betatt av han fra jobben, men han er virkelig gøyal å være sammen med så kunne godt blitt bedre kjent med han som venn...
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #2 Skrevet 7. april 2005 Ville ikke gått ut med han alene - du kunne jo spurt typen om han ville være med, eller noen andre fra jobben?
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #3 Skrevet 7. april 2005 Ville holdt meg til arbeidslokalene jeg... All erfaring tilsier at man må passe på kjærligheten og forholdet man er i, og hvis man utsetter seg unødig for "farefulle" situasjoner så kan man gå over streken før man aner ordet av det, og rote seg opp i kompliserte situasjoner. Slutt mens leken er god, ville jeg ha tenkt!
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #4 Skrevet 7. april 2005 som jeg skrev er det ikke så mange jeg har det fint med der, det er et veldig spesielt arb.miljø med mye sære folk. så kunne ikke komme på noen andre å ta med =) typen ville nok ikke blitt med, han hadde blitt gretten fordi jeg spurte og fordi jeg hadde tenkt meg ut med en annen fyr... er litt kjedelig at det skal være sånn, men
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #5 Skrevet 7. april 2005 Syns det høres ut som om du er betatt av ham jeg. Kunne du tenke deg å invitere han hjem, og "dele ham" med kjæresten din? Om svaret er nei, ville jeg backet litt unna. Om du er dedikert til kjæresten din da? jeg føler det virkelig ikke sånn... hadde en del guttevenner før, men vi har alle flyttet rundt omkring så hadde vært moro med noen nye. jeg er dedikert til typen, ellers hadde jeg sagt ja i går og ikke sagt noe til han...
Laina Skrevet 7. april 2005 #6 Skrevet 7. april 2005 Jeg tror nok det var riktig av deg å takke nei denne gangen. Når du har arbeidet der lenger, vil det være mer naturlig å takke ja. Når dere begge er sikrere på hverandres intensjoner. Hva om han er interessert i deg som mer enn kollega? Da vil det fort bli vanskelig. Når du har arbeidet der litt lenger, er det nok også lettere å be med typen din, og kanskje lettere for ham å akseptere om du går ut alene med denne kollegaen.
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #7 Skrevet 7. april 2005 Om du liker denne mannen og han vet at du er opptatt, så hvorfor ikke? Det handler om hvilke signaler du sender ut. Jeg går gjerne ut og tar en øl med en kompis. Min kjære tar gjerne noen øl med ei venninne. Skal man slutte å pleie vennskap når man er i forhold? Om du har mer enn vennskapelige følelser, eller tror at han kan ha misforstått intensjonene dine, bør du ikke gå. Kan du ikke bare sørge for å fortelle ham om noe fint din kjære har sagt eller gjort for deg, så skjønner han nok hvor skapet står.
Krølltoppen Skrevet 7. april 2005 #8 Skrevet 7. april 2005 hadde du dratt ut selv om du visste at typen/samboer/mann hadde hata det? Hvis typen min hata det: nei! Forutsatt at jeg er glad i typen min og at han bare er normalt sjalu ville jeg respektert hans følelser. Synes nesten det er en selvfølge.
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #9 Skrevet 7. april 2005 Jeg tror nok det var riktig av deg å takke nei denne gangen. Når du har arbeidet der lenger' date=' vil det være mer naturlig å takke ja. Når dere begge er sikrere på hverandres intensjoner. Hva om han er interessert i deg som mer enn kollega? Da vil det fort bli vanskelig. Når du har arbeidet der litt lenger, er det nok også lettere å be med typen din, og kanskje lettere for ham å akseptere om du går ut alene med denne kollegaen.[/quote'] det har du helt rett i. kan nesten virke merkelig at vi har fått "såå" god kontakt på så kort tid. jeg hadde ihvertfall reagert sånn om det var typen som skulle ut... jeg gidder ikke sette forholdet på prøve (?) bare for en øl med han på jobben. jeg er jo glad jeg sa nei, for jeg tror ikke jeg kunne levd med meg selv etterpå, hvis jeg valgte å dra ut og ikke fortelle det til typen.. forholdet mitt betyr mye mer for meg enn den ene ølen og en morsom samtale med en jeg egentlig ikke kjenner så godt. og det er jo godt å vite
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #10 Skrevet 7. april 2005 Om du liker denne mannen og han vet at du er opptatt, så hvorfor ikke? Det handler om hvilke signaler du sender ut. Jeg går gjerne ut og tar en øl med en kompis. Min kjære tar gjerne noen øl med ei venninne. Skal man slutte å pleie vennskap når man er i forhold? Om du har mer enn vennskapelige følelser, eller tror at han kan ha misforstått intensjonene dine, bør du ikke gå. Kan du ikke bare sørge for å fortelle ham om noe fint din kjære har sagt eller gjort for deg, så skjønner han nok hvor skapet står. han vet veldig godt at jeg er opptatt, har snakka masse om typen til han, han vet til og med hvilken årsmodell typen min kjører, så der er det ingen hemmeligheter. og jo, jeg går gjerne ut med kompiser, og det har typen ingen problemer med. vi har vært veldig klare på det der nemlig, at om han skal ha jentevenner, må jeg kunne ha guttevenner og omvendt. han er ute med venninner han også, og det er null problem fordi jeg stoler på han og de. men om han hadde sagt at han var ute med ei jente han møtte på jobben for 1 mnd siden, eller noe lignene tror jeg ikke at jeg hadde tatt det like bra. derfor jeg sa nei i går, fordi det kan oppfattes veldig feil når vi har kjent hverandre i så kort tid.
Gjest Bhsiltsk Skrevet 8. april 2005 #11 Skrevet 8. april 2005 Fortell det til typen din da, at kollegaen ba deg med ut på øl, men at du sa nei av hensyn til nettopp typen din. Da får du se hvordan han reagerer, og du har ditt på det rene fordi du har fortalt det. Hvis det ikke er noen grunn for å holde det skjult, så er det vel heller ingen grunn til å holde det skjult?
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #12 Skrevet 8. april 2005 har faktisk sagt det til han... tenkte at siden jeg ikke dro ut eller gjorde noe som er å skjule, kunne jeg like gjerne fortelle det... han tok det med ro, men sa han ikke syns noe om at jeg evt. dro ut med han senere.. og det respekterer jeg fullt ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå