Gå til innhold

Har Mahad blitt uttransportert til Djibouti?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høyesterett ville ikke ta saken så da har han ingen andre grunner til å være her. Jeg mener jeg har sett han på Frogner nå. Jeg har forøvrig også sett han på en kaffebar der i dialog med fransktalende. Rart at han er så stødig i fransk hvis han ikke lærte fransk før han ble fjorten. Det var da kun et valgfag på ungdomsskolen🤔

Vet dere noe om saken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

...

Endret av Pipaluk
Skrevet

Søkte han ikke asyl på Island eller husker jeg feil? Han har iallefall ikke noe her å gjøre uten oppholdstilaltelse.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Drizzt skrev:

Søkte han ikke asyl på Island eller husker jeg feil? Han har iallefall ikke noe her å gjøre uten oppholdstilaltelse.

Han fikk avslag fra Island. Høyesterett vil ikke ta saken hans. Det var nevnt noe om asylmottak. Kan han bli flyktning på nytt i Norge, altså søke asyl her og derfor drøye prosessen til uttransportering?

Skrevet (endret)

Få ham ut.

Endret av Brannslangen
  • Liker 4
Skrevet
1 time siden, Pipaluk skrev:

Han fikk avslag fra Island. Høyesterett vil ikke ta saken hans. Det var nevnt noe om asylmottak. Kan han bli flyktning på nytt i Norge, altså søke asyl her og derfor drøye prosessen til uttransportering?

Det burde ikke vært mulig. Men han kan reise til hjemlandet, vente på eventuell karanteneperiode å gå ut og så søke jobb, dermed få oppholdstillatelse som spesialist.

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, Drizzt skrev:

Det burde ikke vært mulig. Men han kan reise til hjemlandet, vente på eventuell karanteneperiode å gå ut og så søke jobb, dermed få oppholdstillatelse som spesialist.

Jeg tror ikke han får innreisetillatelse til Norge etter å ha mistet statsborgerskapet. 

Skrevet

Denne storyen har jeg aldri kjøpt.I løpet av de årene han har vært i Norge på falskt grunnlag har han skaffet seg en god utdannelse noe jeg unner han. Men så til realitetene, vil ikke en person med den utdannelsen og praksisen komme til å være middelklasse i landet han kommer fra. Har han ikke fått en flott utdannelse som han kan bruke til å hjelpe sine egne i landet han kommer fra. Han vil sikkert ikke tjene like godt og få barnetrygd og sådan men betyr det ingenting å kunne vende tilbake med en kompetanse hvor han kan hjelpe sine egne landsmenn tro?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, timbar skrev:

Denne storyen har jeg aldri kjøpt.I løpet av de årene han har vært i Norge på falskt grunnlag har han skaffet seg en god utdannelse noe jeg unner han. Men så til realitetene, vil ikke en person med den utdannelsen og praksisen komme til å være middelklasse i landet han kommer fra. Har han ikke fått en flott utdannelse som han kan bruke til å hjelpe sine egne i landet han kommer fra. Han vil sikkert ikke tjene like godt og få barnetrygd og sådan men betyr det ingenting å kunne vende tilbake med en kompetanse hvor han kan hjelpe sine egne landsmenn tro?

Et «hjemland» han trolig knapt kan huske. Det har gått jævlig mange år siden mannen var 7. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at han ønsker å fortsette å bo her, det er jo her han har livet sitt! Og for å si det sånn, det er andre folk jeg heller ønsker ut av landet enn han..

• Liker 14
Skrevet
På 24.1.2019 den 20.32, Pipaluk skrev:

Jeg tror ikke han får innreisetillatelse til Norge etter å ha mistet statsborgerskapet. 

Med mindre han erklæres for persona non-grata og får permanent innreiseforbud i Norge, ser jeg ikke hvorfor han ikke kan få oppholdstillatelse på nytt på grunn av jobb hvis identitet, papirer og alt er i orden?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor nekter den norske stat å ta DNA-test av det de mener er broren i Djibouti? Mahad sier det er en forretningsforbindelse, mens den norske stat mener det er broren.

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, JaVel skrev:

Hvorfor nekter den norske stat å ta DNA-test av det de mener er broren i Djibouti? Mahad sier det er en forretningsforbindelse, mens den norske stat mener det er broren.

Har broren samtykket til DNA test?

Dessuten bør DNA-testen foregå her, under oppsyn av norsk helsepersonell, for å unngå tukling med testen. Jeg vet ikke hvor strenge de er i Djibouti. 

Endret av Pipaluk
  • Liker 1
Skrevet
On 1/24/2019 at 8:39 PM, Marihønepøne said:

Et «hjemland» han trolig knapt kan huske. Det har gått jævlig mange år siden mannen var 7. 

Han kom hit da han hadde en påstått alder på 14. Antakeligvis var han eldre siden vi aldri har sett hans ekte pass. Forhistorien hans har forandret seg for hver gang han har forklart den for norske myndigheter, så den er det heller ikke noen grunn til å stole på. Det er derfor umulig å vite hvor gammel han var sist han var i hjemlandet.

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, Drizzt skrev:

Med mindre han erklæres for persona non-grata og får permanent innreiseforbud i Norge, ser jeg ikke hvorfor han ikke kan få oppholdstillatelse på nytt på grunn av jobb hvis identitet, papirer og alt er i orden?

Da må han søke som djiboutisk statsborger og det vil jo tilsi at han erkjenner at han har løyet, noe som neppe vil skje 

Skrevet
1 time siden, Anonymbruker3 skrev:

Han kom hit da han hadde en påstått alder på 14. Antakeligvis var han eldre siden vi aldri har sett hans ekte pass. Forhistorien hans har forandret seg for hver gang han har forklart den for norske myndigheter, så den er det heller ikke noen grunn til å stole på. Det er derfor umulig å vite hvor gammel han var sist han var i hjemlandet.

Historien hans har ikke endret seg, den har vært lik hele tiden. Og han kom ikke til Europa direkte fra Somalia, han kom fra en flyktningeleir i Etiopia. 

Skrevet
11 timer siden, Marihønepøne skrev:

Historien hans har ikke endret seg, den har vært lik hele tiden. Og han kom ikke til Europa direkte fra Somalia, han kom fra en flyktningeleir i Etiopia. 

Med jevnlige opphold i Djibouti deler av året, noe som kom frem under rettssaken

Skrevet

Fikk familien hans gjenforening? 

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, Madame Butterfly skrev:

Fikk familien hans gjenforening? 

De prøvde, men fikk avslag. Mye av sakens faktum er hentet fra asylintervjuene med Mahads familie i disse sakene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...