Gå til innhold

Meldt til barnevern.. Vanskelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke meg, men kjæresten. Vi har ikke felles barn, og bor ikke sammen. Blant annet har det kommet frem fra et av barna at faren har vasket munnen til barnet med såpe pga banning en gang. Bekymringsmld gikk derimot ut på noe annet. 

Dette er overhodet ikke greit, og jeg kjenner jeg er så alvorlig skuffet over han. Er overhode ikke sånn jeg kjenner han. 

Anonymkode: edb44...797

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom dette var sant så hadde det vært en dealbreaker for meg, han hadde ikke lenger vært min kjæreste. 

• Liker 17
Skrevet

Om dette er sant så skjønner jeg han er meldt til barnevernet. Og jeg hadde ikke brukt mer energi på han.

Anonymkode: 9ec32...56a

• Liker 8
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke meg, men kjæresten. Vi har ikke felles barn, og bor ikke sammen. Blant annet har det kommet frem fra et av barna at faren har vasket munnen til barnet med såpe pga banning en gang. Bekymringsmld gikk derimot ut på noe annet. 

Dette er overhodet ikke greit, og jeg kjenner jeg er så alvorlig skuffet over han. Er overhode ikke sånn jeg kjenner han. 

Hva gikk bekymringsmeldingen ut på, og hvor og til hvem har det kommet frem at han har puttet såpe i munnen til barnet?

Anonymkode: 850fc...8ac

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gikk bekymringsmeldingen ut på, og hvor og til hvem har det kommet frem at han har puttet såpe i munnen til barnet?

Anonymkode: 850fc...8ac

Jeg vet ikke mer før i morgen, da skal han på møte med BV. Barna er blitt intervjuet av BV allerede og da kom dette frem. Han innrømmet i tlf til meg at det er sant han har gjort det ved en anledning. 

Rett og slett kvalm er jeg...🤢 Hva kan konsekvensene bli? Det beste er vel om barna flytter fast til mor isåfall.. Har helt vondt inni meg for barna. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke mer før i morgen, da skal han på møte med BV. Barna er blitt intervjuet av BV allerede og da kom dette frem. Han innrømmet i tlf til meg at det er sant han har gjort det ved en anledning. 

Rett og slett kvalm er jeg...🤢 Hva kan konsekvensene bli? Det beste er vel om barna flytter fast til mor isåfall.. Har helt vondt inni meg for barna. 

Mamma vasket munnen min med såpe da jeg var liten også. Det er ikke så alvorlig. Men jeg banner litt fortsatt da, så hun skulle brukt mer såpe. 

Anonymkode: 6c4d8...fa7

• Liker 17
Skrevet

Om du har planer om å få barn i fremtiden ville jeg valgt en annen mann.

Anonymkode: 94d17...c14

• Liker 6
Skrevet

Ok, dette er første gangen jeg spør det minst populære spørsmålet på KG: Hvor gamle er dere? Altså: Hvor gammel er mannen? 80? 

Trodde såpevask av munnen hørte til barneoppdragelse på 50-/60-tallet og tidligere? Det er vel ingen folk under 70 som gjør slikt nå? 

Anonymkode: 67554...3f9

• Liker 2
Skrevet

Beklager, jeg forstår at dette er vanskelig, men jeg lo litt av at han faktisk vasket munnen til ungen med såpe!

Nå er ikke jeg såå gammel (20), og nesten alle jeg kjenner har fått ris på rumpa eller blitt fratatt leker, blitt tvunget til å stå i skammekroken i 30 min-1 time. Engang provoserte jeg pappa så mye at han hev en god-morgen yoghurt i veggen og slo neven sin i bordet. Han har heldigvis aldri gjort noe sånt både før og etter den hendelsen.

Nå vet jeg ikke hva annet han er blitt meldt for, men for meg virker såpevasken som en mild straff et barn kunne fått. Jeg synes folk har blitt veldig opptatte av dette med å melde fra til barnevern og sånn, og jeg blir satt ut av at folk skal være mammapoliti og blande seg inn i oppdragelsen til andre. Ikke rart barn er bortskjemte i dag når foreldre så vidt tør å ta fra dem ipaden i frykt for at ungen blir lei seg og traumatisert av det. Moren min skrudde av Playstation 2 med en gang klokka slo 20:00 og tok den fra oss. Mobiler og PC-er ble fratatt om vi ikke gjorde lekser eller oppførte oss dårlig, uansett hvor mye jeg gråt over det og hata foreldrene mine. Og det har lært meg å sette grenser i dag, noe de som er yngre enn meg åpenbart ikke klarer. 

Jeg sier selvfølgelig ikke at man IKKE skal si ifra om man mistenker mishandling. Det er helt forferdelig og disse ungene trenger selvfølgelig all den hjelpen de kan få fra andre voksne. Men om det eneste kjæresten din gjorde galt var å være litt hardere i oppdragelsen enn det folk i 2019 tydeligvis er, så synes jeg at det blir litt dumt å dømme han til en dårlig far pga dette. 

Anonymkode: 13c3d...8c1

• Liker 9
Skrevet

Mamma vaska munnen min med såpe og en våt klut når jeg var yngre og, holdt den foran munnen min fordi jeg bannet..husker fortsatt den episoden veldig godt

Anonymkode: 25ee3...473

Skrevet

Dette med såpevask etter banning er en klassiker, ja det er upedagogisk og ikke helt etter boken, men dersom han ikke brukte psykisk vold som gjorde at barnet ble livredd, var hardhendt eller noe i den gaten så ser jeg på det som en isolert og nærmest uskyldig hendelse. 

Da er det nok andre ting som gjør at han er meldt til BV, jeg ville ikke laget unger med fyren uten å vite 100% at han er meldt av hevnårsaker og sånt.

Anonymkode: 63f30...f6f

• Liker 4
Skrevet

Jaaaa... Vel... Tør vel nesten ikke skrive dette her. Men jeg fikk vasket munnen min med såpe da jeg bannet som liten, ble langt fra traumatisert. 

Eldste datteren min har også fått en liten såpevask.. Ikke er hun traumatisert heller, og vi ler av det i dag. Og i tillegg har hun også forstått man ikke skal banne. 

Jeg støtter absolutt ikke fysisk avstraffelse av barn, men dette er ikke i nærheten av det. Mange foreldre i dag er skikkelig pingler, og mange oppdrar en haug av barn pakket inn i bomull. Lurer på åssen denne generasjons barn blir som voksne når de kommer fra hjem med 0 grenser og helikopter foreldre.... 

Anonymkode: c8d29...513

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaaaa... Vel... Tør vel nesten ikke skrive dette her. Men jeg fikk vasket munnen min med såpe da jeg bannet som liten, ble langt fra traumatisert. 

Eldste datteren min har også fått en liten såpevask.. Ikke er hun traumatisert heller, og vi ler av det i dag. Og i tillegg har hun også forstått man ikke skal banne. 

Jeg støtter absolutt ikke fysisk avstraffelse av barn, men dette er ikke i nærheten av det. Mange foreldre i dag er skikkelig pingler, og mange oppdrar en haug av barn pakket inn i bomull. Lurer på åssen denne generasjons barn blir som voksne når de kommer fra hjem med 0 grenser og helikopter foreldre.... 

Mine barn banner heller ikke. De har fått beskjed om at det ikke er lov. At de skal bruke skikkelig språk.    Såpevask av munnen har aldri vært verken aktuelt eller nødvendig. For en utrolig harry ting å gjøre mot barna sine! Blir flau på dine vegne når du liksom latterliggjør foreldre som synes at såpevask av munn ikke er ok.

Anonymkode: ad615...fab

• Liker 12
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støtter deg. Jeg og alle mine søsken ble også vasket med såpe, jeg har tenkt i hodet mitt at det er straff til pass for handling begått. Rettferdig. Man bruker jo ikke klorin eller noe som forgifter barnet liksom. 

Ts, om casen til BV skal være at far har kanskje litt gammeldags, men fremdeles vanlig for mange, oppdragsmetode, så blir han nok sendt på kurs. Mødrehjem for evaluering kanskje, om de tar inn fedre og så store barn..? Worst case er at pappa virkelig ikke har snøring og kan være farlig, da er barna borte... Men folk flest trenger bare litt veiledning :) 

Anonymkode: 129e3...f3f

• Liker 3
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, jeg forstår at dette er vanskelig, men jeg lo litt av at han faktisk vasket munnen til ungen med såpe!

Nå er ikke jeg såå gammel (20), og nesten alle jeg kjenner har fått ris på rumpa eller blitt fratatt leker, blitt tvunget til å stå i skammekroken i 30 min-1 time. Engang provoserte jeg pappa så mye at han hev en god-morgen yoghurt i veggen og slo neven sin i bordet. Han har heldigvis aldri gjort noe sånt både før og etter den hendelsen.

Nå vet jeg ikke hva annet han er blitt meldt for, men for meg virker såpevasken som en mild straff et barn kunne fått. Jeg synes folk har blitt veldig opptatte av dette med å melde fra til barnevern og sånn, og jeg blir satt ut av at folk skal være mammapoliti og blande seg inn i oppdragelsen til andre. Ikke rart barn er bortskjemte i dag når foreldre så vidt tør å ta fra dem ipaden i frykt for at ungen blir lei seg og traumatisert av det. Moren min skrudde av Playstation 2 med en gang klokka slo 20:00 og tok den fra oss. Mobiler og PC-er ble fratatt om vi ikke gjorde lekser eller oppførte oss dårlig, uansett hvor mye jeg gråt over det og hata foreldrene mine. Og det har lært meg å sette grenser i dag, noe de som er yngre enn meg åpenbart ikke klarer. 

Jeg sier selvfølgelig ikke at man IKKE skal si ifra om man mistenker mishandling. Det er helt forferdelig og disse ungene trenger selvfølgelig all den hjelpen de kan få fra andre voksne. Men om det eneste kjæresten din gjorde galt var å være litt hardere i oppdragelsen enn det folk i 2019 tydeligvis er, så synes jeg at det blir litt dumt å dømme han til en dårlig far pga dette. 

Rising på rumpa eller å vaske munn med såpe på barn ER IKKE OK. I mine øyne. Hva hvert barn tar skade av kan man ikke vite. 

Jeg har egne barn og kan ikke la han være alene med de om dette er tilfellet. 

• Liker 4
Skrevet

Personlig ville jeg heller ha fått en ørefik enn at moren min tok såpe i munnen min, noe så ufattelig ekkelt. Ikke er det bra for slimhinnene heller. Hvis du ikke klarer å få barne til å slutte å banne uten å putte såpe i munnen deres, ja da har du et problem. Et problem man må ta tak i på en annen måte. Foreldrekurs er en fin ting. 

Mine barn kan få kjeft, jeg kan fjerne spill og telefoner og de kan bli satt på rommet i noen timer. Så konsekvenser får de. Men såpe i munn, nei det er ikke greit!

Anonymkode: 7559c...245

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rising på rumpa eller å vaske munn med såpe på barn ER IKKE OK. I mine øyne. Hva hvert barn tar skade av kan man ikke vite. 

Jeg har egne barn og kan ikke la han være alene med de om dette er tilfellet. 

Javel, da har du svaret. Slå opp med han om det er dealbreaker for deg. 

Jeg sier bare at oppdragelsen hans ikke er så forferdelig som du skal ha det til. Jeg hadde tenkt "old school forelder" om han, men kvalme... Det oppstår først når jeg hører om foreldre som ikke gir ungene sine mat eller bryr seg om dem i det hele tatt. Som banker dem opp. Rusmisbrukere. Folk som seksuelt mishandler barna sine. Ikke såpevask, lol.

• Liker 3
Skrevet

Synes ikke noe om at noen vasker barnas munn med såpe. Men det er da ikke nok til å bli fratatt barna! Det må være grovere ting, mener nå jeg.

Anonymkode: 7668d...730

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke noe om at noen vasker barnas munn med såpe. Men det er da ikke nok til å bli fratatt barna! Det må være grovere ting, mener nå jeg.

Anonymkode: 7668d...730

Å vaske barns munn med såpe er et klart tegn på at oppdragelsesmetodene trenger litt veiledning ihvertfall.... så bv er riktig instans. 

Anonymkode: f5ed1...991

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...