Gå til innhold

Vanlig å tenke at de som er eldre enn deg selv er veeldig mye eldre, mens de som er yngre tenker man at er på samme alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tungvin overskrift, men dere skjønner sikkert.

Jeg er over 30, men likevel ser jeg veldig opp til de som er like gamle som eldstebroren min(ser ikke opp til han av visse årsaker), som er seks år eldre enn meg. De som er eldre enn meg, om bare noen få år, blir så utrolig mye eldre i mine øyne.

Samtidig så kan jeg føle meg jevnaldrende med de som er rundt 20, og de ser sannsynligvis på meg som hauggammal. Hvorfor fungerer det slik, og føles det slik for dere også?

At man kan føle seg ung i seg selv, men at de som er yngre enn deg trolig ser på deg som eldre enn du føler deg?

Anonymkode: 956f2...114

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omvendt her. Jeg har alltid følt meg mest lik de som er eldre enn meg. Skal ikke så mange år ned før jeg føler meg gammel.

Anonymkode: 97464...d1b

• Liker 1
Skrevet

Enig med ts. Føler meg superung med de som er litt eldre 

Skrevet

Det er kanskje fordi du selv har også vært 20 engang i tiden og vet at det er egentlig ikke så stor forskjell? Men du har ikke noe forhold til det å være 40 og derfor opplever du det annerledes.  Om du skjønner! Kanskje litt klønete "forklart". 

Anonymkode: afb46...e2a

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje fordi du selv har også vært 20 engang i tiden og vet at det er egentlig ikke så stor forskjell? Men du har ikke noe forhold til det å være 40 og derfor opplever du det annerledes.  Om du skjønner! Kanskje litt klønete "forklart". 

Anonymkode: afb46...e2a

Du er nok inne på noe der. 10 år tilbake i tid føles nærmere enn 7 år frem i tid f.eks..

Anonymkode: 956f2...114

• Liker 1
Skrevet

Tror dette er ganske vanlig. Jeg har det også sånn.

Anonymkode: 2abff...b50

Skrevet

Jeg har det omvendt. De som er 10 år eldre enn meg de er «like gamle» som meg, mens de som er 5 år yngre de er små drittunger :fnise: Vet ikke hvorfor, har alltid hatt det sånn.

Anonymkode: d2e72...95c

Skrevet

Tenker ikke så mye over det. Har venninner som er 5 år yngre enn meg og venner som er godt voksne. Blitt kjent igjennom jobb og jeg har mye tilfelles med alle. Altså jeg tar ikke med jobbvenninna mi med på fest liksom :) Men vi kan godt møtes å gå en tur eller shoppe litt sammen. Akkurat som med de yngre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...