Gå til innhold

Flere som slanker seg og er veganere/vegetarianere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veganer og prøver å gå ned i vekt. Spiser mye salat, bønner, kikerter, grønnsaker, soyaprodukter osv. Men begynner å bli litt matlei. Har dere noen tips?

Anonymkode: e973a...8f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare lurer... hvordan veier du for mye når du bare spiser vegetar?

Anonymkode: ba640...2a9

• Liker 3
Skrevet

Knekkebrød, smothies, havregrøt med bær, grønnsakssuppe.

Anonymkode: 089df...768

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert av samme årsaker som alle andre. Enten spiser hun for kaloritett eller for store mengder eller hun er blitt overvektig på grunn av sykdom eller medisiner. 

Anonymkode: ade9c...2e9

• Liker 4
Skrevet

Du vet vegetarianere også kan spise dessert, sjokolade med sukker i osv? Bare fordi det er vegansk betyr ikke at det  være sunt... 

Anonymkode: db2ac...59f

• Liker 15
Gjest Dævendøtte
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veganere spiser ikke bare gress ;) Går helt fint å legge på seg som veganer også. 

Finnes nok av potetgull, dip, sauser, dressinger, kaker, is, sjokolade osv som man kan kjøpe eller lage selv, null problem å ligge i kalorioverskudd 😄 

Skrevet
2 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Veganere spiser ikke bare gress ;) Går helt fint å legge på seg som veganer også. 

Finnes nok av potetgull, dip, sauser, dressinger, kaker, is, sjokolade osv som man kan kjøpe eller lage selv, null problem å ligge i kalorioverskudd 😄 

Men spiser de is og kaker med egg og melk i? Takk for svar, jeg spør ikke for å være slem, bare uvitende😀

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men spiser de is og kaker med egg og melk i? Takk for svar, jeg spør ikke for å være slem, bare uvitende😀

Vegetarianere gjør (eller i hvertfall kan gjre) det, veganere gjør det ikke. Men nå er det fult mulig å legge på seg uten både egg, melk, is eller kaker. 

Anonymkode: ade9c...2e9

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Veganere gjør ikke det, men det finnes is laget av feks soya, kokos eller rismelk. Kaker kan man fint lage uten egg og melk. Finnes masse plantemelk man kan bruke, og sukker er jo vegansk. Egg kan man erstatte med andre ting. 

Snickerskake kan gjøres vegansk, og det er ikke akkurat slankekost (nam, nam)  :) Oatly har sjokoladepudding og vaniljesaus som er veganske. Vaffelkjeks er også vegansk, supert tilbehør til isen. 

Veganske boller er jo hinsides godt, et tips om du vil forske ut mer, er mange supre blogger om du vil teste ut. 

Veganmannen, veganmisjonen, vegetarbloggen osv. Supre sider med masse bra oppskrifter :) 

Skrevet

Om du er matlei så sjekk ut bloggen til veganmisjonen og green bonanza, eller kjøp en vegansk kokebok. Endre litt på oppskriftene om du vil gjøre de sunnere, dersom de ikke egner seg helt til slankekur. Mange gode facebookgrupper med tips også

Anonymkode: 6f0a3...cae

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes mange usunne produkter som ikke inneholder meieriprodukter, egg og kjøtt...

Det finnes for eksempel vegan-sjokolade, is, kjeks, kaker osv. Den veganske krone-isen og kokesjokolade er spesielt godt og uimotståelig for meg. Så ja, jeg har lagt på meg selv om jeg er veganer, men prøver å gå ned nå....

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veganer og prøver å gå ned i vekt. Spiser mye salat, bønner, kikerter, grønnsaker, soyaprodukter osv. Men begynner å bli litt matlei. Har dere noen tips?

Spis mer animalsk protein og fett og mindre raffinerte karbohydrater. Ja, det blir vanskelig når du er veganer. Noe å tenke på.

Anonymkode: 1959f...e43

• Liker 1
Skrevet

Det beste er jo å erstatte noe av karbohydratene med litt kjøtt og fett. Da blir du mett selv om du ialle fall ikke legger på deg. Men du spiser jo ikke kjøtt så ... 

Anonymkode: 63ce0...f61

• Liker 1
Skrevet

Det beste er jo å erstatte noe av karbohydratene med litt kjøtt og fett. Da blir du mett selv om du ialle fall ikke legger på deg. Men du spiser jo ikke kjøtt så ... 

😂😂😂 Takk for tipset 😆😆🙈

Anonymkode: 089df...768

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spis mer animalsk protein og fett og mindre raffinerte karbohydrater. Ja, det blir vanskelig når du er veganer. Noe å tenke på.

Hvorfor ikke heller spise Anamma og Oumph? Selv er jeg muskuløs, slank og frisk som veganer på sjette året, kroppen trives mye bedre uten animalsk protein? Null problem å spise nok proteiner som veganer. Noe å tenke på? 

Anonymkode: fe8a9...436

• Liker 3
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men veganere er så slitsomme fordi de alltid skal pushe sitt kosthold over på andre:roll:

Anonymkode: d4375...1c2

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men veganere er så slitsomme fordi de alltid skal pushe sitt kosthold over på andre:roll:

Anonymkode: d4375...1c2

Eh nei? Jeg sitter ved siden av en veganer på jobb. Vedkommende nevner aldri kostholdet sitt unntatt hvis det blir snakk om felles bestilling av mat. 

Anonymkode: 59583...e6c

• Liker 1
Skrevet

Det er et hint om hvordan om hvordan ulike makronæringsstoffer metaboliseres, noe som er fysiologiske fakta. Det har ingenting med kostholdsideologi å gjøre. 

Skrevet
På 22.1.2019 den 19.51, AnonymBruker skrev:

Jeg er veggis. Legger på meg av kalorioverskudd. Gått mye i sjokolade, pizza, burger og fries i det siste 😕😕😕 

Anonymkode: f56d0...2e8

Skrevet

Finnes det noe i planteriket som gir mye proteiner og fett, uten så mye karbs? Selv linser og belgfrukter som er rikt på protein og fett har jo som regel rundt 50% av vekten av det næringsgivende innholdet i karbs. Hvordan er det med sånn kjøtterstatning og andre prosesserte ting? Er det like mye karbs i det?

Anonymkode: d6846...47c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...