Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Havnet i en litt vanskelig situasjon med mange inkassokrav.  Har ingen anmerkinger enda.  Vurderer å ta opp et forbrukslån for å ha en kreditor å forholde meg til.  Ser bankene tilbyr bedre villkår dersom det er snakk om refinansiering.  Da sender man inn betalings info om det som skal refinansiere.  Kan jeg føre opp inkassokrav her?  Eller er det kun snakk om andre lån og kredittkort? 

Anonymkode: 2722a...bd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Gå til/ ring en "vanlig" bank og snakk med en kunderådgiver.

Du kan også få råd og veiledning hos NAV.

Ikke ta opp forbrukslån! Vær så snill!

Endret av marihuet
Skrevet

Se hvilken som helst episode av luksusfellen på viafree. Alle har havnet der de er med svær gjeld fordi de tok forbrukslån for å dekke annen gjeld, så det er ikke noen god ide. Ring de du skylder til og be om utsettelse eller få en nedbetalingsplan. Selg ting du har som du ikke trenger, om det så er tven eller sofaen. 

Skrevet

Hvis du eier hus eller leilighet som ikke er belånt til pipa ,så er det aller lureste du gjør å ta en telefon/avtale et møte med rådgiver/kontaktperson i banken din.

I tillegg til det så bør du gå grundig igjennom alt du har og eier. Så må du selge unna ting og verdier. så du kan redusere beløpet så mye som mulig.

Anonymkode: 237fb...33e

Skrevet

Hvor mye gjeld har du? 

Jeg har et forslag, men da bør du ha jernvilje. 

1. Slutt å bruk penger

2. Senk skatten din

3. Bruk snøballmetoden, betal de minste krava først. 

4. Når du har kontroll, øk skatten. 

5. Bruk alle feriepengene dine på diverse krav, og eventuelt betal inn ekstra skatt. 

Så ringer du samtlige og ber om utsettelse til du har penger. Selg saker og ting også. 

IKKE ta mere lån. 

Anonymkode: 40d4d...c41

• Liker 1
Skrevet

For å svare på det du lurer på. Hvis du oppgir inkassosaker vil du få avslag på søknaden om forbrukslån.

Anonymkode: f2da2...cc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...