AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #1 Skrevet 22. januar 2019 Er det normalt? Har nylig begynt å trene litt annehver dag, men gode gud hvor sulten jeg blir dagen etter. Blir sulten rett etter også, men trener før lunsj, så da går det passe greit, men fy faen, kunne sikkert spist et helt brød i dag. Og holder jeg igjen, slik som nå, så blir jeg bare sur og grinete sliter med å holde fokus på noe som heldst. Er det sånn for alle? Er det fordi jeg er så utrent? How do you cope? Fortsatt 2-4 timer til neste måltid i skrivende stund og føler det er altfor lenge 😮. Jeg skal jo ned i vekt, så jeg vil ikke spise mere enn vanlig heller. Anonymkode: 17dd8...972
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #2 Skrevet 22. januar 2019 Kanskje du trenger mer mat? Trener du for å gå ned i vekt? Ikke gjør det. Anonymkode: e5eb7...4e9
Patriotpaula Skrevet 22. januar 2019 #3 Skrevet 22. januar 2019 Skal du trene, så må du spise deretter Selv om du skal ned i vekt. Tenk heller hyppige men små måltider fremfor få og større måltider. Spiser du for lite vil kroppen spise opp musklene dine før de spiser fettet. 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #4 Skrevet 22. januar 2019 Dropp trening om målet ditt er å gå ned i vekt! Anonymkode: dfe9e...2d5 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #5 Skrevet 22. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dropp trening om målet ditt er å gå ned i vekt! Anonymkode: dfe9e...2d5 Det var et drastisk råd. Trening er bra for alle, også de som skal ned i vekt. Men å basere vektnedgangen på trening er ikke effektivt for alle. Anonymkode: e5eb7...4e9 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #6 Skrevet 22. januar 2019 Spis mer! Du sulter deg jo? Jeg blir mett på 1700 kalorier, og jeg trener tung styrke 4 dager i uka. Vær litt obs på at høy aktivitet også øker behovet for mer mat, så jogger du fort en time, blir du også mer sulten enn hvis du f.eks trener styrketrening. Man blir sulten av begge deler, men kroppen bruker mer energi på å løpe den timen. Anonymkode: f562f...65b 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #7 Skrevet 22. januar 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var et drastisk råd. Trening er bra for alle, også de som skal ned i vekt. Men å basere vektnedgangen på trening er ikke effektivt for alle. Anonymkode: e5eb7...4e9 Det er hvertfall min erfaring:) Går fint ned i vekt ved å redusere kalorier. Trening for en som meg forbrenner ikke mange kaloriene (er tynn og utrent), jeg blir bare kjempesulten. Når jeg når vektmålet mitt kan jeg heller begynne å trene tenker jeg. Anonymkode: dfe9e...2d5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #8 Skrevet 23. januar 2019 Trener toppen 15 minutter styrketrening eller yoga (styrke eller fleksibilitet), så jeg mente virkelig litt, når jeg sa litt 😛. Går også noen turer i hurtig gange når været tillater det. Jeg skal bare ned 5 kg, men jeg skal også komme i form. Føler jo at jeg nesten dør bare jeg går opp 4 etasjer med trapper, og jeg er bare i 30 årene! Har lagt på meg etter at jeg fikk lappen, uten å ha endret på spisevanene, så vil tro at økt aktivitet skal hjelpe på. Men da er det greit å spise mere de dagene jeg er mere sulten, men heller flere små måltider. /TS Anonymkode: 17dd8...972
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #9 Skrevet 23. januar 2019 Du trenger ikke spise flere små måltider, om det ikke er det som passer deg best. Anonymkode: e5eb7...4e9
SPOCA Skrevet 24. januar 2019 #10 Skrevet 24. januar 2019 Ja, jeg er alltid veldig sulten etter trening, og derfor trener jeg alltid rett etter jobb, og spiser middag rett etter trening.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #11 Skrevet 25. januar 2019 Det hjelper meg å drikke en kopp te eller noe hvis det er lenge til jeg skal spise men trenger å fylle magen. Blir litt sånn varm som når man er mett, men varer ikke lenge da 😜 du kan jo prøve? Anonymkode: a3333...9d1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #12 Skrevet 26. januar 2019 Det er vanlig å bli sulten etter trening. Kroppen ser at du bruker mer energi, så derfor vil den at du skal innta mer energi. Trening gjør man for helsen, ikke for å gå ned i vekt. Anonymkode: 7421d...c05 1
AfricanQueen Skrevet 26. januar 2019 #13 Skrevet 26. januar 2019 Jeg spiser alltid middag etter trening og drikk mye vann, da føler du deg mett !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå