Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått 1,5 år på vernepleien, og fått en skikkelig knekk. Alt har for det meste gått bra frem til nå. MEN, jeg jobber i bolig, alltid vært min drøm egentlig, jobber som tilkalling ved siden av studiene, men nå sitter jeg egentlig bare igjen med en tanke: "Hvordan skal jeg klare å jobbe med dette resten av livet"? Kommer ikke videre, motivasjonen er helt borte, og har ikke lenger lyst til å jobbe med noe innenfor vernepleie, ikke bolig, ikke rus og psykiatri, ingenting. Jeg sliter egentlig veldig med å møte mennesker, jeg liker heller ikke å ha et stort ansvar for andres liv på den måten slik som det man har i bolig. Noen andre som har møtt veggen? Redd for å fucke up nå som jeg har klart meg helt fra barneskole til høgskole uten stopp. Tenker også på studielånet, blir noe omgjort til stipend når jeg allerede har bestått et og et halvt år? eller blir alt omgjort til lån?

Noen som vet om noen gode linjer for en som er kreativ, men som gjerne kunne vært potetskreller og gjort det samme dag ut og dag inn?

Setter utrolig pris på alle svar, og spesielt hvis noen har vært i samme situasjon! 

Anonymkode: d4282...ff0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får omgjort de studiepoengene du har fått til nå, 40% hvis du har bestått alt. Jeg ville anbefalt deg å gå ferdig frem til sommeren og ta en pause etter det. Da kan du ta permisjon, og evt gå siste året senere hvis du ombestemmer deg. Hva annet kunne du tenke deg? Blir vanskelig å komme med noe annet råd til studier når jeg ikke aner interessene dine. Kreative yrker er nok litt sketchy om du ønsker utdanning som gir jobbmuligheter. 

Men hvis du kan trives med rutinearbeid, ville jeg studert logistikk, noe innen lager, fabrikkarbeid etc.

Anonymkode: 2164b...de4

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får omgjort de studiepoengene du har fått til nå, 40% hvis du har bestått alt. Jeg ville anbefalt deg å gå ferdig frem til sommeren og ta en pause etter det. Da kan du ta permisjon, og evt gå siste året senere hvis du ombestemmer deg. Hva annet kunne du tenke deg? Blir vanskelig å komme med noe annet råd til studier når jeg ikke aner interessene dine. Kreative yrker er nok litt sketchy om du ønsker utdanning som gir jobbmuligheter. 

Men hvis du kan trives med rutinearbeid, ville jeg studert logistikk, noe innen lager, fabrikkarbeid etc.

Takk for svar! 

Anonymkode: 96b7f...551

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 

Anonymkode: 96b7f...551

I tillegg så har du jo et hav av muligheter for videreutdanning/master. Du f. eks ta en master i sosialt arbeid rett etter du er ferdig med bachelor og kvalifiserer for å jobbe i bup, fengsel, kontor (nav, familieterapi), barnevern, avdelingsleder, saksbehandler etc. Du må ikke tenke så snevert, det er en utdanning som du kan bruke til veldig mye. 

• Liker 1
Skrevet

Hold ut til sommeren! Da ser du kanskje at det "bare" er ett år igjen, og at du jo er over halvveis! 

Hva er det som gjør at du plutselig ikke tror du klarer å jobbe som vernepleier? Jeg ville heller tatt tak i det enn å bråslutte på studiet. 

Anonymkode: f1c6c...586

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...