Tatja Skrevet 22. januar 2019 #1 Skrevet 22. januar 2019 Pus er 12 år, og vi skal flytte. Naboen vår, som vi i alle år har brukt til kattepass, har tilbudt seg å overta pus. Vi er så glad i henne, og vil egentlig ha henne med, men kan ikke fri oss fra tanken på at gamle pus får det best der hun har bodd hele sitt liv. Hva ville dere gjort? Vi vet de vil passe godt på pus, de har katt fra før.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #2 Skrevet 22. januar 2019 Gjør det du mener er best for katten, ikke dere Anonymkode: 4499d...3f2
Tatja Skrevet 22. januar 2019 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gjør det du mener er best for katten, ikke dere Anonymkode: 4499d...3f2 Hva tror du er best for pus? Å bli i vante omgivelser?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #4 Skrevet 22. januar 2019 2 minutter siden, Tatja said: Hva tror du er best for pus? Å bli i vante omgivelser? Jeg kjenner ikke katten, det gjør du. Det er du som må vurdere hva som er best Anonymkode: 4499d...3f2
Tvist Skrevet 22. januar 2019 #5 Skrevet 22. januar 2019 3 minutter siden, Tatja skrev: Pus er 12 år, og vi skal flytte. Naboen vår, som vi i alle år har brukt til kattepass, har tilbudt seg å overta pus. Vi er så glad i henne, og vil egentlig ha henne med, men kan ikke fri oss fra tanken på at gamle pus får det best der hun har bodd hele sitt liv. Hva ville dere gjort? Vi vet de vil passe godt på pus, de har katt fra før. Jeg hadde tatt med meg mine katter. De er veldig knyttet til meg. I tillegg hadde jeg aldri flyttet et sted jeg ikke vet at pusene ikke har det bra og kan få gå ut. Hvordan er det på stedet dere flytter til? Er pus knyttet til dere? 2
Tatja Skrevet 22. januar 2019 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2019 4 minutter siden, Tvist skrev: Jeg hadde tatt med meg mine katter. De er veldig knyttet til meg. I tillegg hadde jeg aldri flyttet et sted jeg ikke vet at pusene ikke har det bra og kan få gå ut. Hvordan er det på stedet dere flytter til? Er pus knyttet til dere? Stedet er egnet for katter. Min skrekk er at pus blir borte, fordi hun leter etter hjemmet sitt.
Arkana Skrevet 22. januar 2019 #7 Skrevet 22. januar 2019 Jeg hadde tatt med katten. Våre har alltid vært veldig knyttet til oss og når vi har flyttet har alltid et hus, hage og område som er bra for katter vært i tankene. Ikke minst er jeg uendelig glad i kattene våre og får helt vondt av tanken på å forlate dem hos andre. Når man flytter må man holde katten inne noen uker slik at den skal venne seg til det nye huset og området. 2
Diamant20 Skrevet 22. januar 2019 #8 Skrevet 22. januar 2019 Kan ikke naboen ta over pus hvis det ikke går bra, men at dere skal ha med pus i utgangspunktet
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #9 Skrevet 22. januar 2019 Ta katten med, det er en myte at katter er så knyttet til steder og ikke til mennesker. En venninne av meg flyttet med sin gamle katt, tror den også var 12 år eller noe, det gikk helt fint. Om der dere skal flytte ligger veldig nær der dere bodde før kan det jo være en fare at katten prøver å gå tilbake, men da må dere bare være ute med den i begynnelsen og bruke lengre tid på tilvenningen til det nye stedet. Anonymkode: c9d33...1a4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #10 Skrevet 22. januar 2019 Bare pass på å ha katten inne noen måneder i det nye huset, og (for sikkerhets skyld)....er den chippet? Så man kan finne igjen eieren (dere) om den vandrer avgårde og blir borte en stund? Det viktige er at katten føler at det nye huset er HJEMME, og får god tid på seg til å venne seg til det, før den slippes løs ute. Gå gjerne turer i sele, om katten tolerer sele, sånn at den kan snuse og gjøre seg kjent før den slippes løs. Det gjorde jeg med katten min i flere måneder, før jeg slapp henne løs ute. Anonymkode: b7a3a...ea9
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #11 Skrevet 22. januar 2019 Jeg har flytta med gammel katt. Det gikk så fint så. Den var inne noen uker, så gikk det ut og kom hjem igjen. Nå var katten min eldre enn din, men jeg hadde ikke flytta fra barna heller. De fikk også være med. Anonymkode: ccf61...442
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå