Gjest Gjest i dag Skrevet 7. april 2005 #1 Skrevet 7. april 2005 Det finnes veldig mange "utro-tråder" her. Og jeg ser det er mange fortvilede sjeler. Mange får til svar at bare glem det det går over etc. Jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger... Og lurer på om det er andre i min situasjon; Jeg er gift på andre året nå. Vi har det bra sammen. Vi har mange felles interesser og trives veldig godt i hverandres selskap. Han er absolutt min beste venn ved siden av at han er min mann. Alt dette virker bra men..... Jeg har en kollega som jeg er betatt av. Og det har mer eller mindre foregått siden like etter bryllupet. Men kanksje litt i bølgedaler. Vi var på en fest i lag sommeren 2 år siden. Og ble litt fulle begge. Og det ble litt småflørting. Ikke noe mer. Men etterpå tenkte jeg mye på den episoden. Så har det ikke skjedd noe på lenge. Men etterhvert den siste tiden har det blitt noen tekstmeldinger. Og for et par uker siden måtte jeg snakke med han om noen arbeidsting og dro oppom han. Det hele endte med at det nok en gang oppsto føleleser. Jeg fikk dratt meg selv ut av dette før det "skjedde" noe og dro hjem. Nå sitter jeg her nok en gang med dårlig samvittighet og føler meg helt hjelpesløs. Jeg ønsker jo ikke at dette skal skje! Min kollega er singel. Han er også litt av den typen at jeg tror han kunne gjøre dette uten å mene så veldig mye idet. Selv er jeg som sagt blitt betatt av han. Men jeg skjønner ikke hvorfor. Vi har ingen felles interesser, ganske forskjellige personligheter og ingenting annet felles enn arbeidssted. Jeg vet jo derfor at å avslutte mitt ekteskap for dette her egentlig er bare meningsløst. Og jeg er jo utrolig glad i min mann også. Jeg ønsker rett og slett ikke å føle det sånn, men jeg gjør det alikevel. Hva skal jeg gjør.
mockinbird Skrevet 7. april 2005 #2 Skrevet 7. april 2005 Hmmm.... Det er veldig aldri lett (eller rett) å si til andre hva de skal eller ikke skal gjøre... Men, jeg tror du vil angre forferdelig hvis du lar det utvikle seg til noe mer med kollegaen din. Du sier selv at det aldri kan bli "noe mer", og vet vel innerst inne at det ikke er verdt å satse forholdet med din mann på? Følelsene du har for denne kollegaen vil nok snart gå over, bare minimer kontakten, så dabber alt av og dør ut til slutt. Lykke til!
Gjest Violetta Skrevet 7. april 2005 #3 Skrevet 7. april 2005 Følelser styrer du ikke. Det er sannsynlig at man blir betatt av andre enn den man har valgt å leve sammen med. Spørsmålet er hva man gjør med det. Så lenge du fôrer følelsene dine med opplevelser med denne mannen lever du farlig slik jeg ser det. Jeg mener at det er dette som vil si å være gift. Da har man tatt valget. For det er greit å være betatt, det som ikke får næring dør, også følelser.
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #4 Skrevet 7. april 2005 Det er bare det at jeg har tenkt at disse følelsene dabber ut. Det var slik jeg tenkte etter sommeren 2 år siden. Og de gjorde det en stund. Men de kom tilbake. Dessuten er det ikke bare å kutte ut kontakt siden jeg faktisk jobber i lag med han!
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #5 Skrevet 7. april 2005 Følelser styrer du ikke. Det er jeg faktisk ikke helt enig i: Tror du til en viss grad kan styre følelsene dine og hva du legger i dem. Ble sakte men sikkert betatt av en kollega jeg hadde jobbet sammen med i flere år (og var gjift). Det var gjensidig og jeg jeg forsto for første gang at det faktisk kan "gnistre" i luften mellom to mennesker. Vi (hovedsaklig meg) fant ut at dette var ikke noe vi ville la gå videre, ville ikke skilles fra ektefelle og barn. Han vil alltid ha en helt spesiell plass i hjertet mitt - mye på grunn av at vi aldri lot det bli noe mer, glansbildet man gjerne lager av noen man blir betatt av ble ikke besudlet av realiteter som klesvask og rot eller glemte avtaler. Det føles godt at andre liker deg, det er spennende med "upløyd mark" og man har et strålende glansbilde av hvor fantastisk ting kunne blitt. Men sett deg ned og tenk realistisk over det: Vil du virkelig sette forholdet til mannen din i fare? Hvis ikkeså tenk på hele greia som et stort kompliment, en flørt og ikke noe mer.
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #6 Skrevet 7. april 2005 Kan man styre følelsene? Kanskje i en liten grad. Men det er ikke lett!
Trampe Skrevet 7. april 2005 #7 Skrevet 7. april 2005 Selv i et langt og lykkelig ekteskap kan det jo skje at man blir betatt av andre. Det er heller sjelden at det ikke skjer. Det betyr ikke at du ikke er glad i mannen din. Det som har noe å si, er hva du velger å gjøre med det. Og DET går så avgjort an å styre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå