AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #1 Skrevet 22. januar 2019 Jeg har tenkt å søke ny jobb. Men jeg ønsker å holde dette skjult for arbeidsgiver. Jeg er redd for at han vil blande seg for mye inn og jeg tenker det ikke er så bra for arbeidsforholdet at han vet om jobbsøkingen dersom jeg ikke får ny og beholder gamle jobben. Jeg kan bruke kollegaer som referanse. Jeg synes også jeg jobber tettere med de og de kjenner meg best. Vi jobber på "gulvet", mens sjefen sitter på et kontor og ser egentlig lite til oss. Men så var jeg på et intervju en gang hvor intervjuer virket sur på meg for hvorfor jeg ikke hadde sjefen min som referanse. Hva svarer man til det? Får man ikke velge selv? Hun tenkte vel at vi hadde et dårlig forhold? Jeg har nok mulighet til å få sjef fra tidligere jobb til å være referanse. Anonymkode: f17fa...397
Glød Skrevet 22. januar 2019 #2 Skrevet 22. januar 2019 Jeg har vært referanse for tidligere kollegaer to ganger, rett og slett fordi sjefen ikke kan jobben vår og ikke har forutsetning for å kunne formidle vedkommendes evner i jobben. 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #3 Skrevet 22. januar 2019 Det er helt vanlig at nåværende arbeidsgiver ikke vet at du søker ny jobb, og det er derfor like vanlig at nåværende sjef ikke oppgis som referanse. Det er merkelig at intervjuer reagerer på dette! Du får bare si at du åpenbart ikke vil informere sjefen om at du er på jobbintervju. Anonymkode: 540c5...036 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #4 Skrevet 22. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er helt vanlig at nåværende arbeidsgiver ikke vet at du søker ny jobb, og det er derfor like vanlig at nåværende sjef ikke oppgis som referanse. Det er merkelig at intervjuer reagerer på dette! Du får bare si at du åpenbart ikke vil informere sjefen om at du er på jobbintervju. Anonymkode: 540c5...036 Det var dette jeg svarte den gang, men hun hintet da til at jeg da virket som en "uærlig type". Glad jeg ikke fikk jobben, for hun virket ikke som en grei sjef. Anonymkode: f17fa...397
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #5 Skrevet 22. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var dette jeg svarte den gang, men hun hintet da til at jeg da virket som en "uærlig type". Glad jeg ikke fikk jobben, for hun virket ikke som en grei sjef. Anonymkode: f17fa...397 Enig høres ut som et merkelig tilfelle. Anonymkode: 540c5...036
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå