Gjest Melk Skrevet 7. april 2005 #1 Del Skrevet 7. april 2005 Har vært på en del intervjuer der de spør om jeg har noen lønnskrav. Hvordan pleier dere å svare på slikt? Vet at kvinner generelt er for beskjedne, mens gutta tar litt mer i. Men jeg vil jo ikke virke kravstor heller. Kan de forøvrig sjekke ut hva man tjener på jobben man har nå, eller er det en sak mellom deg og arbeidsgiver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #2 Del Skrevet 7. april 2005 Ei venninne av meg som har en del erfaring med slikt sier at det er best å høre hva de ønsker å tilby av lønn før du sier noe - men du bør ha gjort deg opp en mening om hva du vil kreve. Hvis du nevner dine lønnskrav først kan det faktisk hende du "skyter langt under mål" og ender opp med en lavere lønn enn de hadde tenkt å tilby deg. Når det gjelder jobb i staten er det vel relativt faste tariffer? Uansett viktig å prøve å få bra uttelling for det en har av bakgrunnserfaring, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 7. april 2005 #3 Del Skrevet 7. april 2005 I staten er det ikke alltid slik at det er de som intervjuer som gir lønn. Ja, det går på tariff, men det pleier jo å være en ramme, bla avhengig av ansennitet, dyktighet osv. Det er også forskejller mellom ulike departement og direktorater, den stillingen jeg har nå kan man ha et annet sted også, og tjene 5 lønnstrinn høyere/lavere. Synes derfor det er litt vanskelig å vite hva man svarer. Om jeg skal høre hva de har å tilby, vil de jo antakelig svare "mellom lønnstrinn 35 og 48". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #4 Del Skrevet 7. april 2005 Det behøver du ikke bekymre deg over. Lønn er ikke noe som skal bestemmes under intervjuet. Hvis de er såpass at de spør om hva du tenker om lønn allerede da, sier du bare at "det kan vi eventuelt komme tilbake til". Du gidder ikke å regne på hva som er rimelig å be om før du vet om du har fått jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 7. april 2005 #5 Del Skrevet 7. april 2005 Smart!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå