tussi680 Skrevet 22. januar 2019 #1 Skrevet 22. januar 2019 Hvilke er de roligste av dem til å være i leilighet som innepus? Mange med noen erfaringer så kom med dem!
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #2 Skrevet 22. januar 2019 Birma og ragdoll! Rolige, kosete og fungerer godt som innekatter! Anonymkode: 72662...9eb
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #3 Skrevet 22. januar 2019 Jeg har ragdoll og britisk korthår. Begge raser er bedagelige og passer fint som innekatter Anonymkode: 5c871...0ff
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #6 Skrevet 1. februar 2019 Maine coon - store, flotte katter med fint lynne. Oppfører seg nærmest som hunder; følger oss rundt i huset og vil være med der det skjer. Anonymkode: 78dff...5f8 1
John McClane Skrevet 1. februar 2019 #7 Skrevet 1. februar 2019 Bleike, halvfete øldrikkende menn er vel de mest dovne og roligste hannkattene du finner😉 Neida, den behøver ikke være rolig fordi den skal være i en leilighet. Jeg har en Sphynx (hårløs) som innekatt og den er ikke regnet som veldig rolig men den er regnet som en veldig god innekatt. Den blir utrolig knyttet til mennesker og tror selv den er et menneske og følger etter over alt, åpner dører, og snakker masse om du ønsker en katt å prate med. De er myke og deilige å ta på, nesten som mennesker bare at de har en hud som er 3 grader varmere enn vår. Varme og gode å ta på altså. Men de er veldig kosete og ligger gjerne i senga med deg hele natten hvis den har fått mat og 2 minutter med lek før du legger deg. Kan virkelig anbefales!
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #8 Skrevet 1. februar 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Maine coon - store, flotte katter med fint lynne. Oppfører seg nærmest som hunder; følger oss rundt i huset og vil være med der det skjer. Anonymkode: 78dff...5f8 Alle jeg kjenner med Maine Coon har måttet gjerde inn hele hagen sin pga mas om å få gå ut. De og skogskatt ville jeg ikke anbefalt som innekatt. Hellig Birma er ikke nevnt her ser jeg. Venter på at orientaleren min skal bli leveringsklar, de bør ikke være ute annet enn på sommeren pga lite pels. Anonymkode: 022a3...cac
Ariana807 Skrevet 1. februar 2019 #9 Skrevet 1. februar 2019 (endret) Ragdoll, britisk korthår, scottish fold/straight er dem jeg tenker først på Endret 1. februar 2019 av Ariana807
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #10 Skrevet 1. februar 2019 De fleste rasene som ser ut som de ikke helt er skapt for å klare seg ute i mer enn 15 min. Min perser får lov til å gå ut, men beveger seg aldri mer enn 50 cm ut på verandaen, om hun i det hele tatt går ut. Og da skal hun gjerne inn igjen i løpet av 2 minutter. I disse dager sitter hun fint i vinduet og ser på at jeg måker snø, med en mine som tilsier at hun tror jeg er rablende gal. Ellers kjenner jeg også flere Main Coons som er fine innekatter. Anonymkode: a4c6e...87b
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #11 Skrevet 3. februar 2019 Har birma og ragdoll, og de er utrolig rolige. De sover stort sett hele dagen. Birmaen er litt mer aktiv (Min birma) enn ragdollen vi eier når de leker. Men når han først sover så sover han i 20 timer å er utrolig dåven. Ragdollen vår har en tendens til å prate mye, men er veldig lat når det kommer til alt. Orker ikke løpe særlig. Skal bare sove. Boltrer seg ikke særlig mye. De har faste steder de forholder seg til. Vi bor nå i 150kvm, og de holder seg stort sett i stua sammen med oss. Vi bodde i 50kvm med begge for 3 år siden å har faktisk ikke merket noe forskjell. Trodde de kom til å elske størrelsen, men neida de kunne ikke brydd seg mindre. Anonymkode: 42127...5de 1
Perelandra Skrevet 3. februar 2019 #13 Skrevet 3. februar 2019 (endret) Persere er rolige og klarer fint et liv som innekatter. Jeg var "bonusmatmor" til en perser for en del år siden. Ulempen med persere er at det flate ansiktet deres kan gi en del helseplager. Endret 3. februar 2019 av Perelandra
SPOCA Skrevet 4. februar 2019 #14 Skrevet 4. februar 2019 På 1.2.2019 den 23.11, AnonymBruker skrev: Alle jeg kjenner med Maine Coon har måttet gjerde inn hele hagen sin pga mas om å få gå ut. De og skogskatt ville jeg ikke anbefalt som innekatt. Hellig Birma er ikke nevnt her ser jeg. Venter på at orientaleren min skal bli leveringsklar, de bør ikke være ute annet enn på sommeren pga lite pels. Anonymkode: 022a3...cac Ikke enig, det kommer helt an på hva kattene faktisk er vokst opp med og vant til. Vi har selv en maine coon som er innekatt, og det fungerer helt utmerket. Aldri mast om å gå ut, men hun vet jo heller ikke om noe annet. Det blir noe helt annet om de faktisk vet hvordan det er å være ute, men da har jeg opplevd at de fleste katter maser om å få gå ut, hvilket er helt naturlig, tenker jeg. Ts: vi har hatt vår maine coon i snart fire år, og hun er en rolig katt med distinkt personlighet. Liker å "prate", men det er ofte "godlyder" og elsker å kose. Elsker å sove, men også leken og spretten. Kan få noen raptuser som alle katter, men generelt en rolig katt.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #15 Skrevet 4. februar 2019 Vi har Maine Coon og jeg vil nesten kalle det dyreplageri om han ikke hadde fått lov å være ute. Han elsker å kunne gå ut og inn via katteluke. Fra våren til langt på høsten er han nesten bare ute i hagen eller tar seg noen småturer i nabolaget. Anonymkode: ebb23...dd3 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #16 Skrevet 4. februar 2019 2 timer siden, SPOCA skrev: Ikke enig, det kommer helt an på hva kattene faktisk er vokst opp med og vant til. Vi har selv en maine coon som er innekatt, og det fungerer helt utmerket. Aldri mast om å gå ut, men hun vet jo heller ikke om noe annet. Det blir noe helt annet om de faktisk vet hvordan det er å være ute, men da har jeg opplevd at de fleste katter maser om å få gå ut, hvilket er helt naturlig, tenker jeg. Ts: vi har hatt vår maine coon i snart fire år, og hun er en rolig katt med distinkt personlighet. Liker å "prate", men det er ofte "godlyder" og elsker å kose. Elsker å sove, men også leken og spretten. Kan få noen raptuser som alle katter, men generelt en rolig katt. Nå er min bare halvt Maine coon, men jeg er både enig og uenig. Han har fått gå ute så mye han vil, og var ganske aktiv ute i en periode på 2 år. Kom alltid inn om natten da, gikk aldri langt. Nå er han lei av utelivet, og skal bare sjekke at alt er som det skal være på verandaen før han maser om å få inn igjen (etter 2 minutter). Svært bedagelig type, som har bestemt helt på egen hånd at innelivet er det beste livet 😛 så ja, de passer som innekatt synes jeg. Neste katt blir britisk korthår i denne heimen. De er pratsjuke, kosete og lekne, og veldig fine å se på. Anonymkode: c6f11...f72
tussi680 Skrevet 10. februar 2019 Forfatter #17 Skrevet 10. februar 2019 (endret) Har egentlig litt lyst på en ragdoll ut fra rasene dere skriver. Burmeser.... Hva er pris på disse rasene? Endret 10. februar 2019 av tussi680
Neket Skrevet 10. februar 2019 #18 Skrevet 10. februar 2019 12 minutter siden, tussi680 skrev: Har egentlig litt lyst på en ragdoll ut fra rasene dere skriver. Burmeser.... Hva er pris på disse rasene? Rundt 10.000 for en unge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå