AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #1 Skrevet 22. januar 2019 Jeg har fått ansettelse et sted der det er litt fordommer mot å ha jente ansatt. Selv om de valgte selv å ansette meg så opplever jeg ofte at de tester meg. Akkurat det at de tester om jeg er tøff nok bryr meg ikke. Men jeg har ikke fått nødvendig utstyr til jobben her, noe som vil si at jeg må låne av andre hele tiden. Jeg tror og ser at mine jobber ville gått fortere om jeg ikke hadde måtte gå rundt å låne utstyr for å få jobben gjort. Nå begynner de å presse meg på tid også så da merker jeg det ekstra godt. Det er andre som hadde utstyr liggende klart til de når de begynte og en som fikk etter to dager. Jeg har gått en måned uten og fått kraftig beskjed om at om jeg ikke fungerer i jobben så er det rett ut. Skal sies at jeg er lærling i tillegg. Er det bare meg eller ser andre at de bare prøver meg ut uten å satse helt? Anonymkode: 3fdcd...8df
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #2 Skrevet 22. januar 2019 Da spør du din nærmeste leder og forklarer at det å stadig måtte spørre om å få låne utstyr gjør at det går mye tid. Anonymkode: cf4c3...2b1 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #3 Skrevet 22. januar 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da spør du din nærmeste leder og forklarer at det å stadig måtte spørre om å få låne utstyr gjør at det går mye tid. Anonymkode: cf4c3...2b1 Har sagt ifra flere ganger, men det hjelper ikke. Anonymkode: 3fdcd...8df
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #4 Skrevet 22. januar 2019 Da må du søke råd hos lærlingansvarlig i fylket. Du skal ikke bli utnyttet i læretiden. Desverre er det mange dårlige lærebedrifter(og det er viktig at du melder fra om dette)! Anonymkode: b7611...fef 1
absinthia Skrevet 22. januar 2019 #5 Skrevet 22. januar 2019 Snakk med lærlingeansvarlig i ditt fylke. Har du en ekstern person som følger deg opp og er innom iblant? Isåfall, ring denne og ta dette opp. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå