Gå til innhold

Ferie uten 18 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min 18 åring (fyller snart 19) har bodd sammen med meg siden han var liten. Far bor et stykke unna og etter at min sønn ble tenåring har besøkene til far blitt sjeldnere.

Jeg om min mann har bestilt oss en ukes ferietur og sønnen min ble snurt da han ikke fikk bli med.

Kjente at jeg fikk noe dårlig samvittighet av å ikke ta med "barnet" på denne ferien, men tenkte vel i grunn at dette var innfor når han er blitt så stor.

Jeg og min sønn var på sommerferie i fjor når han hadde fylt 18 år. Er det feil å ikke ta med voksne barn som bor hjemme på alle ferier?

Endret av Kokosbollen70
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det ikke er noe sykt romantisk tur og dere har råd til å ha han med på turen så synes jeg han kan få bli med :) 

Anonymkode: ccbbf...040

• Liker 3
Skrevet

Om barnet bor hjemme så er det naturlig å spørre om han vil være med. For meg er det kun aktuelt å dra på turer uten hjemmeboende barn når de er hos faren sin eller andre steder. Skal de bli etterlatt alene hjemme så skal det være et valg de selv gjør.

Anonymkode: c6cd8...74e

• Liker 4
Skrevet

Siden han fortsatt ville feriere med deg i fjor så ville jeg nok fortalt han på forhånd at du og mannen tenkte å ta en tur alene, men snart 19 år, ja da bør man klare seg selv. Hjemmeboende eller ikke. Syns ikke det er opp til han å velge heller, men det kan jo hjelpe å informere på forhånd så det ikke kommer som noe sjokk.

Anonymkode: b3451...d17

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det ikke er noe sykt romantisk tur og dere har råd til å ha han med på turen så synes jeg han kan få bli med :) 

Anonymkode: ccbbf...040

Romantisk blir det jo uansett om man reiser et par uten barn/ungdom. Dette er en rundreise der vi besøker flere byer i et land, en litt sånn "voksenferie". Dersom det hadde vært en hyttetur en uke hadde ikke sønnen min vist noe interesse, men siden dette er utlandet blir han snurt. Jeg hadde endelig hatt råd til å ta han med, men jeg har ikke lyst.

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om barnet bor hjemme så er det naturlig å spørre om han vil være med. For meg er det kun aktuelt å dra på turer uten hjemmeboende barn når de er hos faren sin eller andre steder. Skal de bli etterlatt alene hjemme så skal det være et valg de selv gjør.

Anonymkode: c6cd8...74e

Han er nesten aldri hos sin far lenger, og han hadde heller ikke hatt lyst til å være der en uke. Noen barn bor hjemme til de over 20 år, skal man også da ta de med ferier?

• Liker 1
Skrevet

Nei vet du hva. Han burde reise på ferier med venner og ikke med sin mor når han er 19 år. Ikke lov til å bli snurt av det. Tullete at du skal få dårlig samvittighet for det. Han kan nyte å ha huset for seg selv i en uke vel? Kos deg på ferie. Så kan din sønn bruke sommeren på å jobbe som andre ungdommer. Og tjene penger til egne ferier og slikt. 

Anonymkode: 85c0e...e7e

• Liker 3
Skrevet

Han er barnet ditt og han bor fortsatt hjemme! Synes det er smålig å unnlate å ha han med på ferie kun fordi han har fylt 18 år, skulle nesten tro at du tok vare på han frem til da pga plikt og ikke lyst.

Anonymkode: e6465...705

• Liker 3
Skrevet

Dra på ferie med god samvittighet. Kos dere! 😊

Anonymkode: e238b...ea3

• Liker 5
Skrevet

Du gjør som du vil, men jeg ser det som en selvfølge å ta med alle som bor i huset på større ferier, inkludert "barna" på 18 og 20. Sistnevnte flytter snart ut, jeg vil være sammen med dem så lenge de har tid til meg.

Har vært på langhelg alene med mannen min, da. Men aldri ukestur uten barna. Men som sagt, du kan gjøre akkurat som det passer deg. Du kunne kanskje sagt fra på forhånd, da, så han ikke ble overrasket.

Anonymkode: a7207...e0d

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gjør som du vil, men jeg ser det som en selvfølge å ta med alle som bor i huset på større ferier, inkludert "barna" på 18 og 20. Sistnevnte flytter snart ut, jeg vil være sammen med dem så lenge de har tid til meg.

Har vært på langhelg alene med mannen min, da. Men aldri ukestur uten barna. Men som sagt, du kan gjøre akkurat som det passer deg. Du kunne kanskje sagt fra på forhånd, da, så han ikke ble overrasket.

Anonymkode: a7207...e0d

Barna? De er jo voksne! 

Anonymkode: e238b...ea3

• Liker 2
Skrevet

Hvilken 18-åring VIL være med moren på ferie?

• Liker 1
Skrevet

Moren mine sluttet å ta med meg på ferier da jeg var 16 og det var helt greit for meg.  Jeg hadde null interesse av å bli med mamma og  stefar på voksenferie. Du skal ikke ha dårlig samvittighet 😊. Han er snart 19 og selv om han bor hjemme så har han da ingen rett til å bli med på ferie.  Du får si at han kan bli med hvis han kan betale for seg.  Sånn er voksenlivet. Har da ingen betydning om han bor hjemme eller ikke.  

Anonymkode: caf13...9a7

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Hvilken 18-åring VIL være med moren på ferie?

Tror faktisk det er mange 18 åringer som har lyst til dette nå til dags. Jeg for min del kunne jeg ikke tenkt meg dette når jeg var på den alderen, men ting har endret seg. Nå er ungdommen bestevenner med foreldrene sine...

Skrevet

Jeg ser på det som en selvfølge å bli spurt når man bor under samme tak. 

Jeg flyttet hjem igjen i 30-årene og bodde hjemme hos foreldrene mine i et par år. Dersom de skulle på f.eks hyttetur ble jeg spurt om å være med. Jeg hadde ikke mange venner å være med på fritiden, så dette tok de hensyn til og ønsket at jeg ble med dem. Men mange syntes nok at det var veldig unaturlig at en 35-åring ble med foreldrene sine på hyttetur. 

Anonymkode: 3cf00...5b2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...