Gå til innhold

Hvilken rase skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke å bestemme meg. Og hver gang jeg har bestemt meg så ombestemmer jeg meg 😄

Portugisisk vannhund, storpuddel, jaktspringer eller flat? 

Hunden vil bli en familiehund i en aktiv familie som går en del på tur, og på ski om vinteren. Den vil nok bli trent ganske aktivt i lydighet og kanskje noe nesearbeid. 

Jeg drømmer om å trene opp en redningshund, men har ikke helt bestemt meg ang det. Noen som har tanker og erfaringer som kan hjelpe meg å bestemme meg? 

Anonymkode: e4b23...21f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle rasene passer til redningsarbeid, jeg personlig ville nok valgt Jakt Springer eller Flat. 

Når du sier at dere går endel på tur, så vet jeg ikke hva du legger i det, men du må regne med å bruke mye tid på tur og trening hver dag med disse rasene, spesielt når de er unge. Det blir en livsstil som man kommer seg fort inn i når man har fått hunden, men iom at du har familie så må du tenke godt etter om du har nok tid til å gi hunden det den trenger av både fysisk og psykisk trening, spesielt om dere skal drive med redningsarbeid  :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Vet ikke om de andre raser, men jeg har en Portugisisk vannhund , og kan ikke tenke meg uten min Yara . Hun er en glede til alle i familie 

Skrevet

Jeg har flat, min andre flat gutt som nå er 1,5 år. Helt fantastiske hunder som elsker folka sine og livet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...