AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #1 Skrevet 22. januar 2019 Når man er ferdig med å spare beløpet på 300 000, kan man da opprette en ny? Eller må man faktisk bruke den til å betale ned boliglån/kjøp for så å opprette en ny konto? Anonymkode: a2fc4...206
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #2 Skrevet 22. januar 2019 Du kan kun åpne En BSU en gang. Noen banker tilbyr en ekstra type BSU-konto som har noen av de samme vilkårene. Ofte kalt BSU pluss eller lignende. Anonymkode: 6aa5d...a50
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #3 Skrevet 22. januar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan kun åpne En BSU en gang. Noen banker tilbyr en ekstra type BSU-konto som har noen av de samme vilkårene. Ofte kalt BSU pluss eller lignende. Anonymkode: 6aa5d...a50 Hvordan kan bankene vite at man har hatt en bsu konto hvis man åpner i en annen bank? De spør jo som regel om man har bsu? Ikke det at jeg har tenkt å gjøre det altså 😂 Men nysgjerrig merker jeg. Anonymkode: a2fc4...206
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #4 Skrevet 22. januar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvordan kan bankene vite at man har hatt en bsu konto hvis man åpner i en annen bank? De spør jo som regel om man har bsu? Ikke det at jeg har tenkt å gjøre det altså 😂 Men nysgjerrig merker jeg. Anonymkode: a2fc4...206 Ved opprettelse av BSU-konto sendes det varsel til Skatteetaten. Dersom de har registrert tidligere BSU-konto på deg, vil banken få beskjed og slette den nye BSU-kontoen. Anonymkode: 0924c...cdf
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #5 Skrevet 22. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ved opprettelse av BSU-konto sendes det varsel til Skatteetaten. Dersom de har registrert tidligere BSU-konto på deg, vil banken få beskjed og slette den nye BSU-kontoen. Anonymkode: 0924c...cdf Ok, takk for informasjon 😁 Anonymkode: a2fc4...206
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #6 Skrevet 22. januar 2019 Litt i tvil selv hva jeg skal gjøre. Jeg har spart fullt opp dette året. Vil selvsagt vente til neste år med å bruke den for å få skattelettelsen. Men så er det noen banker som forsetter med å tilby samme bsu rente, mens noen går over til høyrente rente som er veldig lav. Dersom jeg lar de stå til en bsu rente vil det komme inn over 15.000kr i rente i året.. altså penger som vokser uten at jeg trenger gjøre noe for det.. eller betale inn pengene med en gang å ha færre år å betale ned på lånet.. Dette som kanskje kslles i-land problem 😅😯 Anonymkode: 82d6f...43e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå