Gå til innhold

Tisp for å holde på motivasjonen ++

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 167 høy og veier (ihvertfall sist jeg var på vekta) ca 100 kg. Trenger ikke noen pekefinger her, vet jeg er bælfeit, å har lyst å få gjort noe med det. 

Problemet er at jeg sliter med å holde på motivasjonen når det kommer til slike ting. Har ingen å gå/trene sammen med heller og senter blir for dyrt. Noen som har tips til gode apper, nettsider og sånt som kan hjelpe på? Gjerne som også kan hjelpe til med kostholdet og evt øvelser som kan settes opp til en plan. 

Har sett på noen men blir ikke enig med meg selv. Trenger litt veiledning

Anonymkode: 0030a...60e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lifesum er gratis :) Om du betaler får du også menyforslag etc... Men er motiverende å se den sier "du har vært flink" eller "velg noe annet å kose deg med" etc... 

Anonymkode: f97db...611

Skrevet

Å visualisere seg selv som slankere og frisk er motiverende 

Anonymkode: 84f06...bd4

Skrevet

Har du abonnement på Aftenposten? Der var en lang artikkel for noen dager siden om Joakim 26, som gikk ned 50 kg på ett år som kanskje kan motivere deg?

https://www.aftenposten.no/100Sport/sprek/Joachim-26-gikk-ned-50-kilo-pa-ett-ar-Med-tre-enkle-grep-skal-han-lykkes-ogsa-pa-lang-sikt-266792b.html

(Artikkelen står i flere aviser, bak betalingsmur)

Der står litt om hva han endret. Kort fortalt regulerte han porsjonsstørrelsen, kuttet snacks og brus nesten helt bort og begynte å gå lange turer på minimum 1 time.

Mao: han snudde ikke livet sitt fullstendig på hodet og ble kostholds- og treningsfreak. Han bare gjorde et par smarte grep i det livet han hadde. Jeg tror det er en veldig smart og edruelig måte å gå fram på om man vil bli kvitt vekten for godt. 

Anonymkode: b5dc1...565

Skrevet

Ikke bruk mental energi på å holde på motivasjonen. Du må jobbe med deg selv så du blir mer selvdrevet. Du trenger verken turkamerater eller treningssenter for å være i fysisk aktivitet, du må bare gjøre det. Du trenger ikke trene, eller noe spesielt kosthold for å gå ned i vekt, du må bare spise mindre. 

Anonymkode: a7ee4...173

Skrevet

Kan du ikke prøve å ta uke for uke? Må ikke se 6 måneder frem i tid, det kan bli veldig overveldende. Ta dag for dag, og uke for uke.

Den lifesum appen er veldig grei å bruke, så kan anbefale den. 

Også kan du begynne med å gå turer, en eller to i uken i starten bare for å komme i gang. Det er ikke noe problem å gå tur selvom været er dårlig, når man kommer hjem så er det bare å bytte til tørre klær og lage seg en kopp te. Hvis du bruker Facebook så kan det godt være det finnes noen turgrupper i området du bor i, ville sjekket opp i det. 

Lykke til!

Anonymkode: f1c71...d4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...