AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #1 Del Skrevet 21. januar 2019 Er det noen her som har opplevd ett tretthetsbrudd? Har hatt veldig vondt i høyre fot i 2 uker nå. Legen mistenker at det kan være tretthetsbrudd og tatt røntgen. Venter på svar. Trente 3-4 ganger i uken blanding av styrke og kondisjon før smertene ble ille. Hvor lang tid tok det før foten ble bra igjen? Bygget smertene seg opp over tid? Hadde du mye hevelse i foten? Takker for svar. Anonymkode: 38890...3c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wawi Skrevet 22. januar 2019 #2 Del Skrevet 22. januar 2019 Ja, jeg har hatt ett tretthetsbrudd i høyre fot. Dette var i februar i fjor. Hadde ikke noe spesielt vondt egentlig, det gikk vel omtrent en måned fra da jeg begynte å få litt vondt til jeg oppdaget hvor hoven foten var og jeg måtte til legen. Trente også 3-4 ganger i uken, blanding av styrke og kondisjon. En del løping på tredemølle. Legen sendte meg rett på røntgen da hun så hvor hoven foten var, og jeg fikk vite at det var et brudd. Måtte gå med walker i ca. 4 måneder, tok ny røntgen og da var ikke foten helt bra igjen. Måtte da gå i nye 3 uker om jeg ikke husker feil, og da ble den bra. Har fortsatt å trene like mye, om ikke mer, etter dette, og har ikke fått nye brudd:) Kunne trene styrke som ikke involverte foten da jeg hadde bruddet, men ingen løping. Gikk på krykker i tillegg til walkeren. Kan legge til at jeg har osteoporose (benskjørhet) i stor grad, så dette var hovedgrunnen til mitt brudd. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 23. januar 2019 #3 Del Skrevet 23. januar 2019 Jeg løp på meg tretthetsbrudd i kneet. Dritvondt! Hvis du bare har tatt rtg så er det ikke alltid tretthetsbrudd vises der, du burde tatt MR. Ville bedt legen om å henvise til MR hvis rtg er fin og symptomene er like sterke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scoops Skrevet 23. januar 2019 #4 Del Skrevet 23. januar 2019 Jeg løp på meget tretthetsbrudd i for lenge siden,begynte med litt ondt (som jeg overså) til at jeg ikke kunne tråkke på foten. Brukte noen måneder på og bli bra igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #5 Del Skrevet 24. januar 2019 16 timer siden, Scoops skrev: Jeg løp på meget tretthetsbrudd i for lenge siden,begynte med litt ondt (som jeg overså) til at jeg ikke kunne tråkke på foten. Brukte noen måneder på og bli bra igjen. Veldigt likt slik det startet med meg og. Hvor i foten satt det hos deg og var du hoven? Jeg har vondt i hælen og ankelen. TS Anonymkode: 38890...3c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #6 Del Skrevet 24. januar 2019 På 23.1.2019 den 9.08, skruf skrev: Jeg løp på meg tretthetsbrudd i kneet. Dritvondt! Hvis du bare har tatt rtg så er det ikke alltid tretthetsbrudd vises der, du burde tatt MR. Ville bedt legen om å henvise til MR hvis rtg er fin og symptomene er like sterke Tenker på å gjøre det. Har gått nå i 2 1/2 uke med smertene. 😩Ts Anonymkode: 38890...3c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 24. januar 2019 #7 Del Skrevet 24. januar 2019 (endret) 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker på å gjøre det. Har gått nå i 2 1/2 uke med smertene. 😩Ts Anonymkode: 38890...3c4 Jeg gikk også ganske lenge med smerter; først var det bare litt vondt, en dump smerte på en måte, men etterhvert så ble det verre og verre, var hysterisk vondt. Måtte sitte på rumpa og ake med ned trappa. Er ikke beinskjør, men jeg løp for mye og for ensidig på tredemølla, i tillegg til at jeg løp flatt uten noe helling. Til meg så ble det tatt MR først, også rtg. På rtg kunne man ikke se noe, men var helt tydelig brudd på MR Endret 24. januar 2019 av skruf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #8 Del Skrevet 29. januar 2019 Røntgen viste ingen brudd. Skal ta mr. Har fremdeles vondt. Har hatt plantarfascitt for noen år siden eller hvordan det skrives. Men dette kjennes litt annerledes ut enn forrige gang. Dere som har hatt tretthetsbrudd kan dere beskrive smerten? TS Anonymkode: 38890...3c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scoops Skrevet 30. januar 2019 #9 Del Skrevet 30. januar 2019 På 24.1.2019 den 10.27, AnonymBruker skrev: Veldigt likt slik det startet med meg og. Hvor i foten satt det hos deg og var du hoven? Jeg har vondt i hælen og ankelen. TS Anonymkode: 38890...3c4 Hos meg satt det rett foran den kulen på ankelen,var litt hoven ja,men ikke sånn at jeg tenkte over det. Kan dessverre ikke beskrive smerten bortsett fra at det var veldig veldig vondt. Kan fremdeles fort få ondt i den visst jeg lander litt skeivt eller noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #10 Del Skrevet 31. januar 2019 20 timer siden, Scoops skrev: Hos meg satt det rett foran den kulen på ankelen,var litt hoven ja,men ikke sånn at jeg tenkte over det. Kan dessverre ikke beskrive smerten bortsett fra at det var veldig veldig vondt. Kan fremdeles fort få ondt i den visst jeg lander litt skeivt eller noe Takk for svar. Hvilken behandling fikk du for skaden? Ts Anonymkode: 38890...3c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scoops Skrevet 31. januar 2019 #11 Del Skrevet 31. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Hvilken behandling fikk du for skaden? Ts Anonymkode: 38890...3c4 Fikk ikke noe behandling, måtte bare stoppe og løpe, gå med gode støttende sko inne og ikke gå i ulendt terreng .Fikk beskjed om å sykle litt for og løsne litt opp i ankelen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå