AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #21 Skrevet 23. januar 2019 I utgangspunktet nei. Jeg hadde ansvar for mange egne kaniner fra 8 års alderen ( da jeg var 11 hadde jeg 11 egne kaniner jeg hadde 100% ansvar for). Hadde også egne hester jeg hadde alt ansvar for fra jeg var ca 12. Alt dette har gått veldig fint. Foreldrene mine kunne ingenting om verken kanin eller hest, det var jeg som ordnet alt. Men fikk jo hjelp, for pappa bygde gjerder og kaninbur osv. Husker på et tidspunkt at ansvaret nesten tok knekken på meg, var så utrolig mye ansvar, spesielt med hestene. Jeg hadde aldri latt et eget barn i den alderen ha så mye ansvar, men selv om jeg hadde alt ansvaret tror jeg nok at foreldrene mine fulgte med til en viss grad. Det er klart, når de så at jeg tok med kaninene ut i løpegårder, at jeg var ute hos dem i timevis osv, så skjønte de jo at de fikk stell og mat. Dessuten hadde jeg veldig system på det, leste meg opp på næringsinnhold og skulle bestille det beste kaninfôret fra England osv Det er uansett fælt at så mange dyr lider under dette. De fleste barn er rett og slett ikke klare for å ha noe særlig ansvar for dyr. At dyr skal sulte ihjel, tørste ihjel og leve forferdelige og ensformige liv i små bur der de får skader i kropp og sinn, det er virkelig tragisk. Men når det er snakk om barn skal jo foreldre lære dem hvordan det er og passe på at ting blir gjort. Det kan være lett å glemme for en tiåring. Anonymkode: 475f6...103 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå