Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #1 Del Skrevet 7. april 2005 På denne siden : http://www.aho.no/Opptak/hjemmeoppgaver2005.htm finner man opptaksprøvene til arkitektskolen i oslo (som jeg har søkt på) Jeg skal gjøre disse to oppgavene, men forstår ikke helt oppgave 1. " Det skal dokumenteres med minimum 4 foto, samt en kort tekst. Disse bør inneholde en presentasjon av både prosessen og det endelige resultatet (på 2 stk A3-format montert på stiv papp)." Skal jeg tegne en ting som går over 2 A3 ark som er limet på en papplate ? Jeg føler meg dum nå... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 7. april 2005 #2 Del Skrevet 7. april 2005 Det du skal gjøre: Underveis i prosessen med å løse oppgaven skal du ta fotografier (=dokumentasjonen) av skisser/idéarbeid du gjør. Av disse fotografiene velger du minst fire stykker som viser forskjellige deler av prosessen, sånn at det illustrerer hvordan du har jobbet. Som tillegg til fotografiene skriver du en tekst som forklarer med ord hvordan du har gått frem for å løse oppgaven (gjerne med forklaringer/henvisninger til fotografiene). De fire bildene pluss teksten presenteres ved å lime dem opp på to stk. A3. Hvordan du plasserer bildene og teksten på de to arkene er opp til deg. Poenget med denne dokumentasjonen er at de som vurderer oppgaven skal få innblikk i hvordan du har jobbet deg frem til resultatet. Hvis oppgaven allerede er løst uten at du har tatt bilder underveis kan du fotografere tidlige skisser/modeller dersom du ikke har kastet dem. Håper det var til noen hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #3 Del Skrevet 7. april 2005 Tusen takk Har aldri laget noen skisser/modeller av hus og sånt før.. så jeg er temmelig blank :oops: Og når jeg oppdager hvor lite jeg faktisk vet begyner motet å svikte. Det virker nesten som om jeg skulle ha studert arkitektur FØR jeg begynte på opptaksprøven... For for oss helt blanke er det skremmende. Men, men.. jeg får vel bare gjøre det beste ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 7. april 2005 #4 Del Skrevet 7. april 2005 Det viktigste med slike oppgaver er å vise din evne til problemløsning samt romfølelse og kreativitet. Du trenger ikke prøve å lage "ferdig og korrekt arkitektur". Slipp deg løs. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå