Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #1 Skrevet 6. april 2005 Hei! Har endelig meldt meg inn i treningssenter og har trent litt styrke på egen hånd. Skal ha en veiledningstime neste uke. I mellomtiden kunne jeg tenkt meg å bli med på noen gruppetimer, men jeg føler meg så utrolig dum :oops: Er det bare å møte opp eller må man melde seg på først. Hva skal jeg ha med meg og må jeg ha spesielle klær på yoga. Hvor lenge før tiden bør man komme? Sikkert veldig dumme spørsmål, men
Nella Skrevet 6. april 2005 #2 Skrevet 6. april 2005 Alle har vi en gang vært nye og alle må vi lære for å bli bedre og få fremgang Der jeg trener drar vi kort og skriver oss på liste om vi skal i sal. Finn ut hvordan det funker hos deg, men du kan ta det når du møter opp helt sikkert Yoga trener jeg ikke, men innbiller meg at løse, ledige klær er tingen. Altså ikke noe kjempetrangt som strammer. Timen begynner jo når den er satt opp den så du trenger bare møte opp så du får skifta, hengt fra deg og er klar. Noen minutter før kan jo være greit. Ha med nok vann og håndkle i sal, det er veldig greit. Dette kommer til å gå kjmepefint. Husk at det er helt sikkert mange andre nye der og de fleste er jo opptatt av seg selv og sin trening. Ikke noe å bekymre seg for. Lykke til
Gjest Lea Skrevet 6. april 2005 #3 Skrevet 6. april 2005 Det er alltid litt flaut første gangen i sal. Men hvis du finner deg en plass litt langt bak, så er det litt lettere. Da er det ingen som ser rett på deg. Til yoga så er det greit med myke og litt varme klær. Det er ofte litt kaldt i slike saler. Jeg synes at det er best å trene yoga uten sko og sokker (altså barbeint). En joggebukse og en t-skjorte holder fint.
*Lene* Skrevet 7. april 2005 #4 Skrevet 7. april 2005 Alle har vi vært nye ja :-) På mitt senter sier vi fra i resepsjonen, slik at vi får ett kort, som samles inn av instruktør før timen. Lurt å dukke opp en del min. før, slik at man kan velge seg en ok plass. (Hvis det ikke er time foran da ;-) ) Alle nye burde egentlig stå foran, istedet for å gjemme seg bak. Mye bedre å følge med instruktøren da! Lykke til!
Morea Skrevet 7. april 2005 #5 Skrevet 7. april 2005 Lurt å stå foran ja, ikke nødvendigvis i første rekke, men ganske langt fram. Lettere å følge med. Dessuten er det lett å få dårlige vaner dersom dette ikke blir rettet på av instruktør (knær, akilles osv). Dessuten har er vi vel mange (??) som stresset har løpt inn på vår første aerobic 1 time som viste seg å være latino funk aerobic 4 (eller noe sånt), står bakerst og så snur de hele greia... Så står man plutselig fremst på en måte... (ikke meningen å skremme, hos meg går ting ofte litt for fort..) :oops: Hvor tidlig det lønner seg å komme vil variere litt. Noen timer er mer populære enn andre, mange flere på ettermiddagstimer enn på formiddag. Det kommer også ofte an på om det skal brukes utstyr eller ikke (disse timene krever også forhåndspåmelding der jeg trener, pump, spinning etc) Da jeg startet kom jeg ofte veldig tidlig, men det går seg til. Jeg har et veldig bra treningsrom på jobb som er gratis for alle ansatte, men er blitt veldig avhengig av gruppetreningen min, og betaler gladelig. Kjempegøy. Man føler seg ofte teit og beglodd de første gangene, men alle sammen har mer enn nok med å stokke sine egne bein og armer, dessuten har vi alle vært nye engang.
Gjest Gitte Skrevet 7. april 2005 #6 Skrevet 7. april 2005 Alle har vi vært nye ja :-) På mitt senter sier vi fra i resepsjonen, slik at vi får ett kort, som samles inn av instruktør før timen. Lurt å dukke opp en del min. før, slik at man kan velge seg en ok plass. (Hvis det ikke er time foran da ;-) ) Alle nye burde egentlig stå foran, istedet for å gjemme seg bak. Mye bedre å følge med instruktøren da! Lykke til! sånn er det der jeg trener også, får kort som deles ut før, og samles inn av instruktør. det er faktisk ikke tillatt å trene i sleeveless eller singlet så t-skjorte og en bukse du føler du kan bevege deg i er vel helt ok. jeg liker meg best i jazzbukse på time, føler litt mer bevegelsesfrihet uten alt tøyet som flagrer rundt =)
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #7 Skrevet 7. april 2005 Tusen takk for masse gode svar og forståelse! Føler meg mye bedre rustet til min første gruppetrening nå. Gleder meg til å komme i gang :-)
*Lene* Skrevet 7. april 2005 #8 Skrevet 7. april 2005 Tusen takk for masse gode svar og forståelse! Føler meg mye bedre rustet til min første gruppetrening nå. Gleder meg til å komme i gang :-) Gled deg :-) Gruppetimer er GØY (med flinke instruktører selvfølgelig)
Gjest Gitte Skrevet 7. april 2005 #9 Skrevet 7. april 2005 gruppetimer er kjempemoro.. jeg liker aller best step timene jeg... :D er kjempemoro når du lærer et par trinn i riktig rekkefølge
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå