Gå til innhold

Er det normalt at kemnere i ''X'' kommune trekker i lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, overskriften snakker for seg selv. Pleier kemner i kommuner å trekke i lønn når man har utestående f.eks. restskatt?

Anonymkode: a2054...ebd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, først må man la være å betale en stund, så får man utleggsforretning, deretter eventuelt lønnstrekk.

Anonymkode: c0cf7...44b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, først må man la være å betale en stund, så får man utleggsforretning, deretter eventuelt lønnstrekk.

Anonymkode: c0cf7...44b

Jada det regner jeg med. Men utleggsforretningen er 2 år gammel, og har ikke hørt noe mer om tvangssalg eller noe. Lurer derfor på om de driver å trekker i lønn/ytelse. Er - som du sikkert skjønner - ikke meg det gjelder. Da hadde jeg vel visst om de trakk i lønn 😛 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jada det regner jeg med. Men utleggsforretningen er 2 år gammel, og har ikke hørt noe mer om tvangssalg eller noe. Lurer derfor på om de driver å trekker i lønn/ytelse. Er - som du sikkert skjønner - ikke meg det gjelder. Da hadde jeg vel visst om de trakk i lønn 😛 

Har du sjekket lønnsslippen?

Anonymkode: de47a...02d

Skrevet

Kan være at beløpet ikke var større enn at det gikk i "0" året etter, om vedkommende altså fikk igjen på skatten året etter. Da trakk de det derfra. Ikke vet jeg, det var bare noe jeg tenkte....

Anonymkode: 1d137...414

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sjekket lønnsslippen?

Anonymkode: de47a...02d

Nei, har ikke tilgang på den.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan være at beløpet ikke var større enn at det gikk i "0" året etter, om vedkommende altså fikk igjen på skatten året etter. Da trakk de det derfra. Ikke vet jeg, det var bare noe jeg tenkte....

Anonymkode: 1d137...414

Hm, godt poeng. Gjør de det, altså? Hvis det var gått helt i 0 hadde vel utleggsforetningen vært slettet, men kanskje de har trukket litt liksom?

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, overskriften snakker for seg selv. Pleier kemner i kommuner å trekke i lønn når man har utestående f.eks. restskatt?

Ja. Les på skattetaten sine sider. Les papirene/eposten der du blir varslet om skatteoppgjøret. Der informeres du grundig om hvotdan dette fungerer. 

Anonymkode: 3d242...114

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...