Gå til innhold

Raseidentitet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kampen for at kjønn ikke lenger bare skal være definert av hvilke organer du er født med er vunnet. Nå er på tide at også raseidentitet ikke lenger bare skal være definert av hvilken hudfarge du er født med. Hvem er med?

8791780-6615237-image-m-1_1548075542768.

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-6615237/White-couple-identify-black-appear-Morning-saying-doctors-claim-baby-black.html

Anonymkode: df73a...253

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer. For eksempel Admiral P er jo hvit, men vokst opp i Zambia , han identifiserer seg som zambisk. Har dog zambiske gener, men det er faktisk mer kultur og miljø enn kun gener som kan være med å avgjøre identiteten sin. 

Når det kommer til Martina og Michael fra Tyskland har jeg sett dem på TV flere ganger. De var på Kirugiske Katastrofer fordi hun ville ha verdens største rumpeimplantater men de nektet å sette det inn, det var tydelig for alle at paret er psyke, det skjønner man jo når de sier at de tror de kommer til å få et svart barn også, og dem har et helt forvrengt bilde på kropp, og mest er ute etter fame. Flere år senere begynte Martina med sprøytene som påvirker hudfargen hennes og hun fortalte at hun har mest afrikanske venninder og føler seg hjemme i den kulturen. Det får være helt greit at selv om man ikke har en kultur i genene så kan man fortsatt identifisere seg mest med den kulturen og rasen. Hun er imidlertidig, hvertfall sist jeg så hun på TV veldig klar på at hun sier til alle som tror hun er afrikansk at hun faktisk er hvit men at få tror på hun første gang hun sier det. 

Hva ville du diskutere, hva er problemstillingen? 

Anonymkode: 7d2d3...d3f

• Liker 1
Skrevet

idontwanttoliveonthisplanet.jpg

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

idontwanttoliveonthisplanet.jpg

Egentlig ganske spesielt å ergre seg så mye over at to random folk som ikke skader noen andre sprøyter dritt inn i kroppen sin for å endre hudfargen , mens drap, voldtekt, mobbing, trakassering, rasisme , undertrykking, homofobi ++ ser ut til å ikke bry så mange her inne gitt. 

Anonymkode: 7d2d3...d3f

• Liker 1
Skrevet

De fleste mennesker går ikke rundt og daglig identifiserer seg med sin rase og sitt kjønn. De fleste identifiserer seg som mor/far/yrke/nasjonalitet/student/venn/kjæreste etc. Jeg skjønner ikke hvorfor dette med rase er viktig. Jeg bryr meg rett og slett ikke. Jeg driter i kjønn også. Lei av begge debattene. 

Anonymkode: 038c2...f53

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...