Gå til innhold

Litt pinlig....


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg har fire barn (6-12 år), en mobil og en mann...

I dag hadde jeg tilfeldigvis lagt fra meg mobilen på et av barnerommene. Da jeg etter en stund gikk for å lete etter den fant jeg den igjen, med en åpnet melding.. Meldingen var fra min mann - og hadde et svært erotisk, personlig innhold.

Nå var det bare meg og barna i huset, og derfor må det jo være ett av barna som har åpnet den (alle kan lese). Jeg ble igrunnen ganske ille berørt og viste ikke helt hva jeg skulle gjøre. Etter en stund spurte jeg hver og en av barna om de hadde lest meldingen min - noe samtlige nektet for....

Jeg har valgt og ikke gjøre noe mer ut av saken, men må si at dette føles litt småpinlig. :oops: Skal passe bedre på mobilen heretter!!!

Noen som ville taklet saken annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

hei,

tror faktisk at jeg hadde blitt rimelig irritert over at noen av barna var så frekke at de leste mine meldinger! her i huset er det ingen som har noe med å lese andres meldinger, det er en privatsak. Men siden dere ikke har slike regler, så må du jo nesten ta følgende hehe det var faktisk til pass for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ja, da hadde jeg kjørt en fellesstraff på alle sammen..... (tror du må ta vekk fokus på innholdet av meldingen og se på at de faktisk "rotet" i dine privatsaker. Tenk hvis du skulle lese meldinger de får, dagbøker etc.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er vel ikke så vanskelig å gjennomskue et barn som lyver...? Kroppsspråk og mimikk pleier å være ganske tydelig.

Fellesstraff blir feil, det er å blåse det helt ut av proporsjoner... det er jo å overdramatisere det hele og sender jo signaler om at meldinger er noe skikkelig spennende... skaper jo nysgjerrighet det!

Jeg ville heller, da du spurte dem om de hadde lest det og de sa nei, bare trukket på skuldrene og sagt, "Det var godt å høre at dere er til å stole på. Det er viktig å respektere andres saker," og latt det være med det.

Minst mulig spenning. Ellers kan det jo bli fristende å sjekke mammas mobil mer... Har du vurdert at det faktisk kan stemme at de ikke har lest den? Kan jo ha åpnet meldingen ved et uhell, i lek eller noe, og ikke gjort noe mer med det. Og ikke alle unger bryr seg så mye om sånt heller, om minstemann f.eks leste den og ikke skjønte den, la mobilen fra seg og glemte det hele?

Fellesstraff blir jo i tilfelle bare å forverre saken. Og det kommer kanskje frem etter hvert, var innholdet SÅ spennende vil det jo være rart om det ikke dukker opp spørsmål...

Bare fortsett å signalisere respekt for andres saker, og pass bedre på mobilen din heretter... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...