Sandra20 Skrevet 21. januar 2019 #1 Skrevet 21. januar 2019 Har en kattunge som nå er 10 uker, tror han ble tatt fra moren da han var ca 5-6 uker. Har ei fra før på 3,5år som han driver å sutte på da de ligger på samme plass. Han begynner somregel å sutte på hu da hun har kost med han en stund og kanskje vasket han. Hun slutter ikke å vaske og kose med han da han sutter og ser ikke ut som hun plages med dette, men bør vi nekte han dette likevel? Vet det er vanlig for kattunger som er tatt fra mødre tidlig å sutte, men er det dårlig for enten han eller hun om han får lov til dette?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #2 Skrevet 21. januar 2019 Jeg er usikker på dette med katter, men jeg vet at hunder har innbilt svangerskap som kan føre til melkeproduksjon og betennelse i pattene. Jeg fikk beskjed av veterinær å fjerne leker (som hunden ammet). Anonymkode: 9dd78...1da
altflyter Skrevet 21. januar 2019 #3 Skrevet 21. januar 2019 Jeg ser ikke problemet med dette så lenge begge kattene tilsynelatende trives med dette. Katter er stort sett flinke til å sette grenser for seg selv uten at vi mennesker blander oss inn 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #4 Skrevet 21. januar 2019 5 minutter siden, Sandra20 said: Har en kattunge som nå er 10 uker, tror han ble tatt fra moren da han var ca 5-6 uker. Har ei fra før på 3,5år som han driver å sutte på da de ligger på samme plass. Han begynner somregel å sutte på hu da hun har kost med han en stund og kanskje vasket han. Hun slutter ikke å vaske og kose med han da han sutter og ser ikke ut som hun plages med dette, men bør vi nekte han dette likevel? Vet det er vanlig for kattunger som er tatt fra mødre tidlig å sutte, men er det dårlig for enten han eller hun om han får lov til dette? Hvorfor i hlvt ble ungen tatt ffra moren så altfor tidlig?! Det er grunnen til at den ennå ikke har blitt ferdig med suttebehovet, derfor vil den sutte på noe eller noen, kanskje bedre at den gjør det nå som unge og får kos hos en hunnkatt enn at den fortsetter sånn resten av livet. Jeg vil tro at den voksne katta selv klarer å si fra hvis det er ugreit. Anonymkode: ab633...bd1 1
solmåneogstjerner Skrevet 21. januar 2019 #5 Skrevet 21. januar 2019 Selvsagt skal du ikke nekte det. Den voksne sier ifra om den ikke vil. Ellers er dette helt naturlig, de små søker mot voksne og de voksne som kan, de viser omsorg. Akkurat dette er ganske likt for mennesker og for (andre) dyr. Blir litt som et barn som har opplevd omsorgssvikt og kommer til et fosterhjem. Er det ikke bare positivt at barnet knytter seg til fostermor? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå