BritElin Skrevet 6. april 2005 #1 Skrevet 6. april 2005 Har man krav på foreldrefradrag når man er hjemme med barna??
Happycat Skrevet 6. april 2005 #2 Skrevet 6. april 2005 Foreldrefradrag får du når du betaler for at andre skal ha barnet/barna. F.eks dagmamma eller barnehage. Kan ellers henvise til: http://www.skatteetaten.no/Templates/Rettl...2#kapitteltekst Håper dette var til hjelp Mvh
BritElin Skrevet 6. april 2005 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2005 Og hvor henter de tallene fra? Har fått 25000 i foreldrefradrag og jeg er hjemme. Har det noe å si at jeg er hvit dagmamma?
Titti72 Skrevet 7. april 2005 #4 Skrevet 7. april 2005 Slettet....... Jeg så på feil post.... :oops: Jeg så bare mitt vanlige mistefradrag og uttalte meg om dette.... Foreldrefradrag har jeg ikke....
Gjest Madeline Skrevet 7. april 2005 #5 Skrevet 7. april 2005 Foreldrefradraget er fradrag for kostnader ved barnepass. Vi har 3 barn (8,9 og 12 år) og ingen av dem får vi fradrag for. Fikk fradrag for utgiftene når de gikk i deltidsbarnehage. Synes det er rart hvis dere har fått fradrag for utgifter til pass av barna hvis dere ikke har det. Husk at dere er ansvarlig for å gi riktige opplysninger.
Gjest Madeline Skrevet 7. april 2005 #6 Skrevet 7. april 2005 Og hvor henter de tallene fra? Har fått 25000 i foreldrefradrag og jeg er hjemme. Har det noe å si at jeg er hvit dagmamma? I rettledningen til selvangivelsen står det: Forhåndsutfylt beløp er hentet fra årsoppgave fra barnehage, dagmamma eller skolefritidsordning. Er du hjemme uten å betale noen for pass av dine barn, skal du heller ikke ha foreldrefradrag.
BritElin Skrevet 7. april 2005 Forfatter #7 Skrevet 7. april 2005 I rettledningen til selvangivelsen står det: Er du hjemme uten å betale noen for pass av dine barn, skal du heller ikke ha foreldrefradrag. Nei det trodde ikke jeg heller. Men spør igjen hvor henter de tallene fra??? Har ikke hatt barnehageplass på to år. Vi har ikke gitt de noen opplysninger om utgifter på barnepass.
Gjest Madeline Skrevet 7. april 2005 #8 Skrevet 7. april 2005 Nei det trodde ikke jeg heller. Men spør igjen hvor henter de tallene fra??? Har ikke hatt barnehageplass på to år. Vi har ikke gitt de noen opplysninger om utgifter på barnepass. Det er ikke altid tallene i selvangivelsen stemmer. Noen fradrag blir ført opp automatisk fordi dere hadde de året før. Dere må alltid gå igjennom selvangivelsen for å se at den er riktig. Det er bare et forslag dere nå har fått tilsendt. For noen stemmer den helt, mens den for andre kan ha mange feil. Derfor er det viktig at dere tar vare på alle årsoppgaver som dere får tilsendt i januar. Dere er ansvarlige for eventuelle feil som står i selvangivelsen når dere leverer den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå