Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man krav på foreldrefradrag når man er hjemme med barna??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvor henter de tallene fra? Har fått 25000 i foreldrefradrag og jeg er hjemme. Har det noe å si at jeg er hvit dagmamma?

Skrevet

Slettet.......

Jeg så på feil post.... :oops:

Jeg så bare mitt vanlige mistefradrag og uttalte meg om dette.... Foreldrefradrag har jeg ikke....

Gjest Madeline
Skrevet

Foreldrefradraget er fradrag for kostnader ved barnepass. Vi har 3 barn (8,9 og 12 år) og ingen av dem får vi fradrag for. Fikk fradrag for utgiftene når de gikk i deltidsbarnehage. Synes det er rart hvis dere har fått fradrag for utgifter til pass av barna hvis dere ikke har det. Husk at dere er ansvarlig for å gi riktige opplysninger.

Gjest Madeline
Skrevet
Og hvor henter de tallene fra? Har fått 25000 i foreldrefradrag og jeg er hjemme. Har det noe å si at jeg er hvit dagmamma?

I rettledningen til selvangivelsen står det:

Forhåndsutfylt beløp er hentet fra årsoppgave fra barnehage, dagmamma eller skolefritidsordning.

Er du hjemme uten å betale noen for pass av dine barn, skal du heller ikke ha foreldrefradrag.

Skrevet

I rettledningen til selvangivelsen står det:

Er du hjemme uten å betale noen for pass av dine barn, skal du heller ikke ha foreldrefradrag.

Nei det trodde ikke jeg heller. Men spør igjen hvor henter de tallene fra??? Har ikke hatt barnehageplass på to år. Vi har ikke gitt de noen opplysninger om utgifter på barnepass.

Gjest Madeline
Skrevet

Nei det trodde ikke jeg heller. Men spør igjen hvor henter de tallene fra??? Har ikke hatt barnehageplass på to år. Vi har ikke gitt de noen opplysninger om utgifter på barnepass.

Det er ikke altid tallene i selvangivelsen stemmer. Noen fradrag blir ført opp automatisk fordi dere hadde de året før. Dere må alltid gå igjennom selvangivelsen for å se at den er riktig. Det er bare et forslag dere nå har fått tilsendt. For noen stemmer den helt, mens den for andre kan ha mange feil. Derfor er det viktig at dere tar vare på alle årsoppgaver som dere får tilsendt i januar. Dere er ansvarlige for eventuelle feil som står i selvangivelsen når dere leverer den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...