Gå til innhold

Når ringer barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi ble meldt til barnevernet for 6 uker siden. Da kom de plutselig på døra, alt var helt fint og de sa at de skulle ringe igjen for et møte. Nå har det gått 6 uker, når kan jeg forvente at de ringer? Som sagt, alt var helt i orden, det var en falsk anklage, så hvorfor tar det så lang tid å henlegge saken?

Anonymkode: c0b1c...899

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ringe ned selv å høre? 

Anonymkode: d1a9c...800

• Liker 2
Skrevet

Ja, ring selv. 

Skrevet

Ring selv du. De prioriterer å jobbe med saker som haster, hvor det faktisk er barn som trenger hjelp. At det tar lang tid er derfor et godt tegn. 

Anonymkode: bbc29...f78

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Vi ble meldt til barnevernet for 6 uker siden. Da kom de plutselig på døra, alt var helt fint og de sa at de skulle ringe igjen for et møte. Nå har det gått 6 uker, når kan jeg forvente at de ringer? Som sagt, alt var helt i orden, det var en falsk anklage, så hvorfor tar det så lang tid å henlegge saken?

De har 3 mnd på seg for å undersøke. Det betyr i all hovedsak at saken ikke "avgjøres" før de 90 dagene er gått.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar alle sammen! Gjerne jeg skal vente til etter 3 mnd da før jeg ringer? Hvis de ikke ringer før det såklart.

Skrevet

Hvorfor ble dere meldt?

Anonymkode: 9600c...eb4

Skrevet

Her tok det ca tre månender før de henla saken selv om de bare hadde masse posetivt å si om meg som mamma etter hjemmebesøket. De har vel mye gjøre å da tar fort ting tid.

Anonymkode: 33327...f65

Skrevet

Herregud, du må da klare å slå nummeret og snakke med dem selv. Vi er ikke synske og kan derfor ikke se hvor lenge det er til de ringer

Anonymkode: 483ee...ecb

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, du må da klare å slå nummeret og snakke med dem selv. Vi er ikke synske og kan derfor ikke se hvor lenge det er til de ringer

Slapp av, tenkte jo bare at andre hadde erfaring og kunne si ca hvor lang tid det tok for dem..

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor i alle dager svarer du noen på den måten? Kan du ikke heller bare hoppe over tråden? 

Anonymkode: 359cf...3da

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Blod, mod 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager svarer du noen på den måten? Kan du ikke heller bare hoppe over tråden? 

Anonymkode: 359cf...3da

Dumme spørsmål fortjener dumme svar. 

Anonymkode: 2f181...9c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...