Gå til innhold

Mystery Shopper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte jeg skulle få meg en ekstra inntekt som mystery shopper. Jeg vet at man ikke blir rik av dette det er egentlig bare en liten greie ved siden av jobb som kan gi noen ekstra penger i pengeboka! :) 

Du som jobber som det, hvilken firma jobber du for? Har sjekka ut daymaker, seeyou, ukjentkunde ? Erfaringer?

Anonymkode: a80bc...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nettopp sluttet hos Seeyou fordi jeg fikk meg en jobb som tok mye av tiden. Har best erfaring med Seeyou. De gir mer spennende oppdrag og litt høyere lønn (pr. oppdrag) enn Daymaker. 

Anonymkode: 687b5...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp sluttet hos Seeyou fordi jeg fikk meg en jobb som tok mye av tiden. Har best erfaring med Seeyou. De gir mer spennende oppdrag og litt høyere lønn (pr. oppdrag) enn Daymaker. 

Anonymkode: 687b5...0b3

Hva er lønna per oppdrag? Og hvordan kompenseres du for det du kjøper? Må du returnere varen og få pengene tilbake dersom du ikke ønsker å beholde den og betale for den privat?

Anonymkode: a798a...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er lønna per oppdrag? Og hvordan kompenseres du for det du kjøper? Må du returnere varen og få pengene tilbake dersom du ikke ønsker å beholde den og betale for den privat?

Anonymkode: a798a...456

Lønna varierer, kommer an på oppdraget. Det kan være fra 50 til 450 kr. Noen oppdrag krever at du kjøper noe, men du får beholde varen og pengene tilbake.

Anonymkode: 687b5...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lønna varierer, kommer an på oppdraget. Det kan være fra 50 til 450 kr. Noen oppdrag krever at du kjøper noe, men du får beholde varen og pengene tilbake.

Anonymkode: 687b5...0b3

Takk for svar. 

50 kr. hadde ikke fått meg ut av huset en gang. Pleier man kun å få et oppdrag av gangen? Slik at det ikke er mulig å få unna 3-4 oppdrag (til 300-550 per oppdrag) per handletur? For da hadde det jo gått an. 

Hvor ofte pleier man å få oppdrag? Og hva er maksgrensen for varekjøp der varen er betalingen for oppdraget? Får man beholde originalkvitteringen slik at man kan returnere varen og heller få pengene, eller må kvitteringen fysisk sendes inn? 

Anonymkode: a798a...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært/er hos Norstat. Det er ikke så mye å tjene på det som regel, mange småoppdrag hvor man vel ikke går i pluss hvis man tenker på forberedelse, reise etc. Jeg gjør det mest fordi det er gøy. 😃Bor på et lite sted, så det er ikke så mange oppdrag. Nå har jeg ingen oppdrag siden jeg ikke har tid (jobb + små barn).

Anonymkode: ce424...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også best erfaring med SeeYou.
Du logger deg inn på en egen side der oppdragene står og så takker du ja (eller nei) til dem. Det er ikke alltid det er så mange oppdrag, og spesielt om du ikke bor i en storby. Dessuten legges mange av oppdragene ut slik at flere mystery shoppers ser dem, så det er førstemann til mølla.
Hvor mange oppdrag du får kommer an på deg (profilen din), hvor du bor og hvor mange andre mystery shoppers som jobber i nærområdet. Og hvor kjapp du er til å takke ja når de legger ut attraktive oppdrag.

Anonymkode: 344e3...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. 

50 kr. hadde ikke fått meg ut av huset en gang. Pleier man kun å få et oppdrag av gangen? Slik at det ikke er mulig å få unna 3-4 oppdrag (til 300-550 per oppdrag) per handletur? For da hadde det jo gått an. 

Hvor ofte pleier man å få oppdrag? Og hva er maksgrensen for varekjøp der varen er betalingen for oppdraget? Får man beholde originalkvitteringen slik at man kan returnere varen og heller få pengene, eller må kvitteringen fysisk sendes inn? 

Anonymkode: a798a...456

Det er vanligvis ett oppdrag i gangen, ja. De kommer jo fra ulike oppdragsgivere. Det best betalte oppdraget mitt var på 500kr, da prøvekjørte jeg en bil. Vanligvis ligger lønna på litt over 100kr. 

Tror aldri jeg har levert selve originalkvitteringen, men man får bare en liten sum (typisk 30kr), så det utgjør fint lite. 

Anonymkode: ce424...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seeyou er forresten ikke bare fysisk, de har også mystery caller til kundeservice og mystery shopper på nettsider med innsamling av tilbakemelding/brukervennlighet osv. Om du skal teste nettside så ha stoppeklokkeapp klar å telefonen, de har ofte spørsmål om hvor lang tid du bruker på å finne x pris eller x vare/reiserute osv. 

Anonymkode: b6680...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seeyou er forresten ikke bare fysisk, de har også mystery caller til kundeservice og mystery shopper på nettsider med innsamling av tilbakemelding/brukervennlighet osv. Om du skal teste nettside så ha stoppeklokkeapp klar å telefonen, de har ofte spørsmål om hvor lang tid du bruker på å finne x pris eller x vare/reiserute osv. 

Anonymkode: b6680...362

Jeg tjente 150 kr for å vurdere kundeservice i nettbutikk ved å chatte med dem eller sende e-mail, hos Seeyou. Det var chill. 

Anonymkode: 687b5...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillemy02 skrev:

Hvordan er det egentlig med skatt fra slike oppdrag?

Beskattes som vanlig.

Anonymkode: ce424...2fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får noen ganger updates fra SeeYou når de har nye oppdrag i Oslo. Den mailen kommer kanskje en gang hver 3. mnd. og gjelder 10 oppdrag der alle enten er dårlig betalt eller allerede tatt for noen søkte 5 min. før meg, selv om mailen kom for 10 min. siden.

Det er heller ikke gitt du får de oppdragene du viser interesse for.

Og du får selvfølgelig en 10-20 siders detaljert guide du må gå igjennom og kunne utenat. Du FÅR ikke penger for å shoppe, du er på JOBB.

 

 

Anonymkode: bed5e...ce0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beskattes som vanlig.

Anonymkode: ce424...2fa

Så hvis du for 100 kroner så for du i realiteten bare 75?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, lillemy02 skrev:

Så hvis du for 100 kroner så for du i realiteten bare 75?

Hvis du betaler bare 25% i skatt, ja. 

Det er en jobb. Den beskattes som alle andre inntekter. Det er *ikke* betalt, skattefri shopping uten krav. Som en annen skrev er det ganske mye man må sette seg inn i, og huske, før hvert oppdrag. Ofte må man legge merke til spesifikke ting, spørre om spesifikke ting etc, ellers får man ikke betalt. En gang betalte jeg ved et uhell i feil kasse (jeg la ikke merke til at butikken hadde en egen barnekasse, jeg betalte bare der det var kortest kø), og det var bare såvidt jeg fikk oppdraget godkjent). Etter oppdraget må man fylle ut diverse skjema, som kan være flere sider lange. 

Anonymkode: ce424...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...